12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!


منبع: تیپ زا

4

1402/2/2

02:36


12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید! 12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید! فرم بدن خانم ها بسیار زیاد است. هر کدام از آنها در نوع خود زیبا هستند. شکل بدن با ساختار استخوان، ژن ها، سن، توزیع چربی، توده عضلانی و سبک زندگی تعیین می شود. اغلب ممکن است […]

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید! فرم بدن خانم ها بسیار زیاد است. هر کدام از آنها در نوع خود زیبا هستند. شکل بدن با ساختار استخوان، ژن ها، سن، توزیع چربی، توده عضلانی و سبک زندگی تعیین می شود. اغلب ممکن است با این سوال متداول گمراه شوید، “تیپ بدنی من چیست” یا “شکل بدنی من چیست”، اما اجازه دهید در نهایت به این سردرگمی پایان دهیم زیرا این مقاله به شما کمک می کند تا با تیپ بدنی خود آشنا شوید.

بنابراین برای آشنایی با فرم‌های مختلف بدن زنان و نکات آرایشی برای زیباتر کردن بهترین قسمت بدن خود، ادامه مطلب را بخوانید! به یاد داشته باشید که هیچ هیکل مناسبی برای زنان وجود ندارد و همه زیبا هستند.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

تمریناتی برای 10 فرم معمولی بدن زنان

یک مطالعه تحقیقاتی تأیید می‌کند که فرم‌های بدن زنان به طور کلی در پنج دسته قرار می‌گیرد . هر شکل بدن دیگری یا ترکیبی از دو شکل بدن یا مترادف پنج شکل بدن است. بسیاری از وبلاگ ها نیز به جای یکدیگر از اصطلاحات “تیپ بدن” و “شکل بدن” استفاده می کنند. برای دانستن انواع و اقسام بدن زنان و درک اینکه کدام یک را دارید، بخوانید.

بیشتر بخوانید: فرم بدن شما چیست؟

1. شکل بدن مستطیل

اگر اندازه های یکسانی برای تمام بخش های بدن خود داشته باشید، می دانید که تیپ بدنی صاف دارید. این نوع فرم بدن در بین مردم به عنوان اندام سوپرمدل شناخته می شود. به آن بدن مستطیلی یا خط کش نیز می گویند. از آنجایی که دور کمر مشخصی ندارد، بدن تمایل دارد صاف به نظر برسد.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

چه چیزی را می پوشند

تاپ های تیوپی یا لباس های پولکی برای شما جذاب به نظر می رسند. آنها نه تنها با فرم بدن شما مطابقت دارند بلکه ویژگی های شما را نیز برجسته می کنند.

یک کمربند زیبا و شیک به همراه یک لباس تیوپی خیره کننده خواهد بود. این همچنین به شما کمک می کند تا یک شبیه ساعت شنی باریک و جذاب ایجاد کنید. رنگ های روشن بپوشید و بافت ها و برش های مختلف را امتحان کنید.

چی نباید پوشید

لباس هایی که کمر شما را برجسته می کند نپوشید از پوشیدن لباس های سفت و بی شکل خودداری کنید.

2. شکل بدن گلابی

اگر باسن بزرگ و سینه ریز دارید، فرم بدن گلابی یا مثلث دارید. شما باسن پهنی دارید و اگر درست لباس بپوشید قسمت کمرتان می تواند زیبا به نظر برسد.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

چه چیزی را می پوشند

تاپ های یقه اسکوپی و یقه قایقی روشن بپوشید. این باعث می شود شانه های شما پهن تر به نظر برسند برای برجسته کردن ظاهر باید از دستبندها و اکسسوری های زیبا استفاده کرد. همچنین از سوتین اسفنجی استفاده کنید تا بالاتنه و پایین بدنتان متعادل به نظر برسد.

چی نباید پوشید

از پوشیدن لباس های بادکنکی، شلوارهای تنگ و دامن های تنگ خودداری کنید.

3. شکل بدن سیب

اگر سینه بزرگ‌تری نسبت به قسمت باسن کمر نامشخص، شانه‌های گرد، باسن کوچک‌تر و پاها و بازوهای باریک‌تر داشته باشید می‌دانید که فرم بدن سیبی دارید همچنین تمایل دارید ابتدا در قسمت بالاتنه نسبت به بقیه وزن اضافه کنید.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

چه چیزی را می پوشند

از پارچه‌هایی با بافت نرم، لباس‌های A، پیراهن‌هایی با کراوات زیر سینه، تاپ‌هایی که پایین‌تر از استخوان باسن فرو می‌روند، تاپ‌هایی با آستین‌های سرآستین، لباس‌های مناسب، یقه‌های V، تاپ‌های اسکوپی، تی‌شرت‌های روچ بپوشید.

یا پیراهن در وسط برای تعریف بیشتر قسمت میانی شما، لباس های روان از خط سینه شما، گردنبندهایی که تا سینه شما می آیند و نه پایین تر یا بالاتر، لباس های کوتاه، لباس هایی که طرفین تیره تر هستند و قسمت میانی روشن تر پایین، کت شانه دار با مشخصه، کت تابستانی، کت شلوار جین ، شلوار جین برش بوت، شلوار جین گشاد، شلوار جین با جیب پشت برای تعریف بیشتر باسن، شلوار جین کمر کم، با پوشیدن شلوارک فاق بلند، کفش پاشنه بلند کمر خود را مشخص کنید.

چی نباید پوشید

از لباس های تنگ، بافت سخت، بی شکل و جعبه ای، دامن های تنگ، شلوار جین یا شلوارهایی که حداقل یا بدون جزئیات در نزدیکی کمر هستند برای جلوگیری از جلب توجه به کمر خودداری کنید.

همچنین از یقه‌های لاک‌پشتی یا گرد، لباس‌های دور کمر، تاپ‌ها و لباس‌های خارج از شانه، یقه‌های قایقی، یقه‌های آویزان.

4. شکل بدن قاشقی

شکل بدن قاشقی یا شکل بدن گلابی با باسن بزرگی که بزرگتر از بقیه بدن است مشخص می شود. این یک شکل زیبا شبیه عدد 8 ایجاد می کند.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

چه چیزی را می پوشند

لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های روشن‌تری در قسمت بالاتنه داشته باشند اما در قسمت میانی و پایین تنه تیره‌تر باشند، بدون بند، یقه‌های قایقی، یقه‌های گشاد، دامن‌های کوتاه و شلوارک برای نشان دادن پاهایتان، تاپ‌هایی با تزیینات یا طرح‌هایی که به سینه شما حجم می‌دهند.

دامن های خط A، شلوار جین یا شلوار برش بوت، شلوار جین بلند، سوتین های بالش دار، گوشواره ها و گردنبندهای درشت، کت های شانه دار، لباس ها و تاپ های کاملا مشخص، لباس های مناسب دور کمر، کیف هایی که تا باسن شما می آیند کفش های استخوانی.

چی نباید پوشید

شلوار جین مخروطی، تاپ با کراوات درست زیر سینه، پیراهن‌های گشاد، آستین‌های کوتاه با تاپ‌های یقه گرد ، لباس‌هایی که زیر سینه‌تان بیش از حد ژولیده یا چین‌دار هستند، نوارهای پهن در نزدیکی قسمت میانی بدن، تاپ‌های با شانه‌های باریک ، شورت یا دامن که درست زیر باسن شما ختم می شود، کفش های نوک گرد، صندل های بند دار و پاشنه بچه گربه ای.

مرلین مونرو، سلما هایک، بیانسه و کاترین زتا جونز از جمله افراد مشهوری هستند که شکل بدن قاشقی دارند.

5. شکل بدن ساعت شنی

باسن و خط سینه شما به خوبی متعادل است و کمر نیز مشخص است. باسن شما به طور طبیعی گرد است و بدن شما در سراسر بدن متناسب است. شانه های کمی گرد دارید که کاملاً با باسن خوش فرم شما هماهنگ است و پاهایتان با بالاتنه شما همخوانی دارد.

12 شکل بدن متفاوت خانم ها را آشنا شوید!

چه چیزی را می پوشند

کمر خود را برجسته کنید و لباس هایی بپوشید که انحنای کامل شما را نشان می دهد. کمربندهای پهن را روی پیراهن یا لباس خود بپوشید، تاپ و دامن، تاپ‌های خوش‌پوش، ژاکت‌های مناسب، تاپ یا لباس‌هایی با کمر چین‌دار، دامن‌های مدادی،  دامن‌هایی با چاک‌دار در پهلو یا پشت، بوت بلند ، صندل های بند دار، کفش های پاشنه بلند.

چی نباید پوشید

از تاپ‌ها و لباس‌های بی‌شکل و گشاد و تزیینات شیک دوری کنید.

6. شکل بدنه مثلثی معکوس

شانه های پهن، باسن کوچک و پاهای باریکی دارید. اگرچه کمر مشخصی ندارید، بالاتنه شما حجیم است و باید برجسته باشد تا توجه را از کمر دور کند.

شکل بدنه مثلثی معکوس

چه چیزی را می پوشند

دور یقه، تاپ پپلوم، شلوار جین با جیب پشت، شلوار جین کمر کم، چک و راه راه در زاویه مایل، جیب جلو در دامن، لباس ساتن، یقه V، لباس و دامن خط A، برش ماهی، کفش درشت و گوشواره، گردن بند باریک، لباس های بلند، شلوارهای کمر بلند، پاشنه زنگی و دامن های پولک دار.

چی نباید پوشید

لباس‌ها و تاپ‌های گشاد و بی‌شکل، دامن‌های مدادی، جین و شلوارهای مخروطی، بند‌های اسپاگتی و رشته‌ای، ، خطوط افقی روی شانه‌های شما، خط کمر گشاد و شانه‌های پددار.

7. شکل بدن بیضی

اگر فرم بدنی بیضی دارید، سینه شما بزرگتر از بقیه بدن شما خواهد بود. باسن باریک خواهد شد و قسمت میانی پر به نظر می رسد. زنان با این فرم های بدنی قبل از هر جای دیگری در شکم خود وزن اضافه می کنند. کمر چندان مشخص نیست و در نهایت پهن ترین بخش بدن است. باسن صاف و پاها باریک است.

شکل بدن بیضی

چه چیزی را می پوشند

تاپ یا پیراهن های یقه مربعی، یقه V و یقه U بپوشید. همچنین می‌توانید برای لاغر کردن قسمت میانی بدن خود، تاپ، دامن و ژاکت‌های تاپ‌دار، راه‌راه‌های عمودی، تاپ‌های بلوم، تاپ‌های تونیک، لباس‌ها و تاپ‌های کمربند دار، ژاکت‌های یقه پهن، دامن‌های برش ماهی یا گشاد، شلوارهای باری بپوشید.

چی نباید پوشید

از پوشیدن شلوار جین یا شلوار مخروطی، تاپ های گشاد، راه راه های گشاد، شلوار، دامن های چین دار، ژاکت های گشاد، تی شرت های تنگ، یقه بلند، یقه لاک پشت، ژاکت کش باف پشمی، گوشواره و گردنبند درشت، کفش های نوک گرد، چکمه های سنگین و آپارتمان

8. شکل بدن الماسی

اگر بدنی به شکل الماس دارید، باسن شما پهن و سینه شما باریک و در راستای شانه ها خواهد بود. قسمت میانی شما پر به نظر می رسد، مانند بدن بیضی شکل.

شما تمایل به افزایش وزن در اطراف شکم دارید و کمر شما به خوبی مشخص نیست. در قسمت بالایی پاها کمی وزن بیشتری دارید. بازوهای شما نیز باریک و خوش فرم هستند. ساق پاها به خوبی شکل گرفته اند و اتفاقاً بهترین ویژگی بدن شما هستند.

شکل بدن الماسی

چه چیزی را می پوشند

کلید خوب لباس پوشیدن ایجاد یک تعادل فوق العاده با سینه شما خواهد بود. این کار باعث می شود که کمر زیبا به نظر برسد. همچنین می توانید به دنبال لباس هایی باشید که دارای انحنا هستند. می توانید به سراغ شلوارها و دامن هایی بروید که لاغرتر به نظر برسید.

از آنجایی که ساق پاهای جذابی دارید، سعی کنید آنها را به رخ بکشید! تاپ و لباس‌های کمربنددار، تاپ‌های آستین دار، شلوار جین یا شلوار تیره، تاپ‌های سرشانه یا بدون بند، دامن‌های خط A و راست، کت‌های شانه‌دار با ساختار مناسب. و پیراهن، کمربندهای پهن، گوشواره ها و گردنبندهای درشت، کفش های پاشنه بلند متوسط.

چی نباید پوشید

از دامن‌های مدادی یا شلوار جین مخروطی، طرح‌های درشت، تاپ‌های تزئین شده زیبا، طرح‌ها عمودی، روسری‌های ضخیم که دور گردن شما می‌نشینند و بوت  سنگین خودداری کنید.

9. شکل بدن ساعت شنی بالا

کاملا شبیه به شکل ساعت شنی است. کمر شما زیباترین بخش بدن شماست. شما قطعا باید سعی کنید آن را برجسته کنید. شانه های شما کمی گرد خواهد بود و باسن شما بزرگتر است. بدنی متناسب و پاهایی خوش فرم خواهید داشت.

شکل بدن ساعت شنی بالا

چه چیزی را می پوشند

روش صحیح لباس پوشیدن، پوشیدن لباس ها و تاپ هایی با یقه V باریک است. همچنین باید سعی کنید تاپ های تیره بپوشید. چند ژاکت و پیراهن خوش دوخت عالی به نظر می رسند. این به شما کمک می کند تا باسن و همچنین باسن را برجسته کنید. به یاد داشته باشید که دامن را امتحان کنید.

چی نباید پوشید

از شلوار جین یا ژاکت گشاد، لباس‌های گشاد، لباس‌های سفت، یقه‌های مربعی، یقه‌های قایقی، ژاکت‌ها و ژاکت‌ها در نزدیکی خط سینه‌تان، و دامن‌های راه راه پهن یا شلوار خودداری کنید.

10. تیپ بدنی لاغر

اگر لگن و شانه شما در یک راستا کامل باشند، تیپ بدنی لاغری دارید. شما ساختار استخوانی کوچکی دارید و مانند یک پرنده سبک هستید!

دست ها و پاهای باریکی دارید. باسن شما صاف است و خط مشخصی دارید. این عالی است زیرا می توانید تقریباً تمام لباس های باسن را بپوشید و بی عیب به نظر برسید.

تیپ بدنی لاغر

چه چیزی را می پوشند

شلوار جین یا شلوار مخروطی تا مچ پا، دامن و شلوار بادکنکی، شلوار جین گشاد، لباس‌های رنگ روشن، تاپ‌های کمربند، تونیک ، شلوار جین کمر کوتاه، تاپ‌های برش، بال خفاشی تاپ، تاپ های یقه بلند با آستین های بالدار، دامن های بلند، دامن های مدادی، تاپ های بادکنکی، راه راه های پهن، بوت های بلند،کت چرم با کت و شلوار.

اگر لاغر هستید اما قد بلندی ندارید بهتر است مدل موی باب یا کوتاه را انتخاب کنید. با این حال، اگر لاغر و بلند قد هستید، مدل موهای بلند به نظر می رسد.

11. تیپ بدنی ورزشی

اگر انحناهای خوش فرم و جذابی داشته باشید، می دانید که فرم بدنی ورزشی دارید. شما اساساً بدنی عضلانی تر، عضلات ران و ساق پا سفت، شانه های خوش فرم و گردنی پهن تر و کشیده دارید. همچنین، بازوهای شما به خوبی ساخته و تنظیم شده اند، اما شل نیستند.

تیپ بدنی ورزشی

چه چیزی را می پوشند

می توانید لباس ها و دامن های بلند تا زانو بپوشید انحنای خود را با بستن کمربندهای بالای کمر با لباس‌ها، لباس‌ها و تاپ‌های دور تاپ، تاپ‌ها و لباس‌های خارج از شانه، یقه‌های قایقی و تاپ‌های یقه بلند استایل کنید.

12. شکل بدن آب نبات چوبی

 این اسم من را هم شگفت زده کرد! اما آیا می دانستید که آنجلینا جولی شکل بدنی آبنباتی نیز دارد؟ شکل بدن آب نبات چوبی با سینه ای پر و گرد، کمر و باسن باریک، پاهای بلند و شانه های پهن مشخص می شود.

شکل بدن آب نبات چوبی

چه چیزی را می پوشند

لباس‌ها و تاپ‌هایی بپوشید که باسن و شانه‌های شما را گشاد می‌کند، یقه‌های V شکل، یقه‌های قایقی از شانه، پیراهن‌های مدادی، لباس‌های باریک و روان، کت‌های چرمی، کت‌هایی با کمربند، شلوار، کفش پاشنه بلند.

اکنون که فرم بدن خود را پیدا کرده اید، یک سوال بی پاسخ مانده است آیا فرم بدن می تواند تغییر کند؟ به پایین بروید تا متوجه شوید.

آیا شکل بدن تغییر می کند؟

شکل بدن خانم ها ممکن است بسته به سن، بارداری، عادات غذایی و سبک زندگی تغییر کند. ساختار اصلی استخوان ثابت می ماند اما بارداری ممکن است خط سینه شما را بزرگتر یا باسن شما را پهن تر کند.

به طور مشابه یک رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم ممکن است منجر به چربی شکمی شود و در نتیجه ظاهر گلابی یا ساعت شنی را به شکل بدن صاف تغییر دهد. همچنین تغذیه سالم و ورزش ممکن است باعث شود شکل بدن سیب مانند شکل بدن مربع یا مستطیل به نظر برسد.

 تمریناتی برای 10 فرم معمولی بدن زنان

در حالی که استایل با توجه به فرم بدن شما ضروری است، تناسب اندام نیز نقش مهمی ایفا می کند. اما بدانید که رژیم تناسب اندام و اهداف شما ممکن است بسته به فرم بدن شما متفاوت باشد. بنابراین برای کمک به شما در تشخیص اینکه چه چیزی برای به نظر رسیدن شما مناسب است، از تمرینات مناسب برای 10 فرم رایج بدن زنان را برای شما آورده ایم. فوراً آنها را بررسی کنید.

اندامت زیباست علیرغم آنچه ممکن است برخی سعی کنند شما را متقاعد کنند چیزی به نام فرم بدنی عالی برای زنان وجود ندارد. تنها چیزی که مهم است سلامتی و شادی شماست.

شما می توانید با توجه به فرم های بدنی که در بالا ذکر شده است تشخیص دهید که به کجا تعلق دارید و با توجه به اینکه اندام شما با ارزش ترین دارایی شماست، لباس خود را به درستی انتخاب کنید تا اندام خود را آنطور که باید به نمایش بگذارید.

به صحبت های جامعه در مورد فرم بدن ایده آل یا اینکه شکل بدن دختران چگونه باید باشد توجه نکنید ساختار بدن خانم ها اغلب مورد هدف قرار می گیرد و مرکز شایعات است، بنابراین مهم است که اجازه ندهید نظرات و تصویر شما از خود را تحت تأثیر قرار دهد. اگر در مورد ظاهر یا احساس بدن خود نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید. آنها قادر خواهند بود به شما در مورد بهترین اقدام مشاوره دهند.

سوالات متداول

رایج ترین فرم بدن زنان چیست؟

مستطیل رایج ترین شکل بدن زنان است.

نادرترین فرم بدن در بین زنان چیست؟

ساعت شنی نادرترین شکل بدن زنان است.

کدام فرم بدن بهتر است – سیب یا گلابی؟

شکل بدن گلابی بهتر از فرم بدن سیب در نظر گرفته می شود. به این دلیل است که شکل بدن سیب نسبت دور کمر به باسن بالاتر است و معمولا در زنان مبتلا به سندرم متابولیک دیده می شود.

خوراکی های کلیدی

اشکال معمول بدن عبارتند از: مستطیل، مثلث معکوس، ساعت شنی، سیب و گلابی.

به جای تلاش برای تناسب با یک روند یا استایل خاص، بسیار مهم است که متناسب با تیپ بدن خود لباس بپوشید.

برای داشتن اندامی به شکل ساعت شنی، از بلوزها و لباس های گشاد و بی شکل و همچنین تزئینات شیک دوری کنید.

با ترویج مثبت بودن بدن و پذیرش خود، خانم ها را تشویق کنید تا از فرم های بدن متمایز خود قدردانی کنند و احساس اعتماد به نفس و زیبایی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو