خبر خوش برای خریداران خودرو ثبتنامی | آغاز فروش فوری خودرو با شرایط استثنایی از امروز

4

1402/2/4

10:37


خبر خوش برای خریداران خودرو ثبتنامی | آغاز فروش فوری خودرو با شرایط استثنایی از امروز

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند ۵ اردیبهشت با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه نوع و زمان تحویل خودرو را انجام دهند.

پس از مشخص شدن نوبت‌ها و رتبه بندی متقاضیان، حالا امکان ویرایش خودرو بر اساس زمان تحویل فراهم شده است.

در این طرح رتبه بندی برای برخی خودرو‌های پر متقاضی سال ۱۴۰۳ بوده به همین دلیل این امکان ویرایش محیا شده تا متقاضیانی که قصد تحویل سریعتر خودرو را دارند، بتوانند زمان تحویل و البته نوع خودرو را تغییر دهند.

مهدی تقدسی گفت: قرار است هر متقاضی که رتبه بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتوانند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت کند.

وی افزود: پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت بندی متقاضی، پالایش اطلاعات آن‌ها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه اکنون امکان ویرایش خودرو و زمان تحویل بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان فراهم شده است، گفت: برای تعدادی خودروی پرمتقاضی مانند دنا که محدودیت تولید داشت زمان تحویل به متقاضیان سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حال اگر متقاضی نیاز سریعتر به خودرو دارد، می‌تواند اکنون نوع خودرو و زمان تحویل را تغییر دهد.

بر این اساس؛ ۵ اردیبهشت، سامانه یکپارچه فروش خودرو باز و تا ۵ روز فعال می‌ماند و در ۳ روز پالایش اطلاعات ثبت شده انجام خواهد شد. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی www.esalecar.ir ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.

فروش فوری خودرو

به اطلاع میرساند، پیرو پیش ثبت نام متقاضیان خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، این شرکت در نظر دارد نسبت به فراخوان متقاضیان اولین مرحله از نوبت دهی تعیین شده در سامانه مذکور اقدام نماید.

بدین منظور از این متقاضیان دعوت بعمل می‌آید جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و عقد قرارداد فروش فوری به قیمت قطعی و با موعد تحویل 90 روزه از ساعت 10 صبح دوشنبه مورخ 1402/02/04 لغایت چهارشنبه 1402/02/06 بصورت اینترنتی نسبت به اناجم مراحل خود اقدام نمایند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج نوبت‌بندی تحویل خودرو در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی اعلام کرده که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. این درحالی است که در برخی محصولات مثل محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه درباره محصولات شرکت ایران‌خودرو اشاره شده که نزدیک به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد. این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را فراهم کرده که امکان تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال ۱۴۰۳ است به محصولات دیگر ایجاد شود.

نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل است که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در پایان این اطلاعیه نیز به این نکته اشاره شده که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است. براین اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم شود.

وزیر صمت با اعلام خبر آغاز تحویل خودروهای داخلی طرح یکپارچه به متقاضیان گفت: در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی را خواهیم داشت .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو