ویدئو ببینید: ماجرای مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار [+جزئیات]

منبع: فیگار

3

1402/2/4

17:52


مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد خبر جدیدی‌است که بسیار در شبکه‌ها و فضای مجازی سر و صدا به پا کرده و جنجال زیادی به همراه داشته است.

ویدئو ببینید: ماجرای مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار [+جزئیات]

مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد خبر جدیدی‌است که بسیار در شبکه‌ها و فضای مجازی سر و صدا به پا کرده و جنجال زیادی به همراه داشته است.

تایید فوت نوزاد در بیمارستان امام سجاد در پی اخباری که از فوت نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار منتشر می‌شد به تازگی به انتشار رسید و حواشی بسیاری به دنبال خود داشت. داستان نوزاد نارس بیمارستان امام سجاد غوغای بسیاری در مجلات و روزنامه‌ها به پا کرد.

مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد

مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد

فوت نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

در رابطه با مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد ذکر شده است که روز جمعه یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ نوزاد پسری در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار متولد شد که بنا بر اعلام کادر درمان علائم حیاتی نداشت و فوت‌شده به دنیا آمد که بر این اساس نوزاد به سردخانه بیمارستان منتقل شد اما طی ماجرایی دوباره به زندگی بازمی‌گردد اما عمر زندگی‌اش کوتاه بود.

بر همین اساس رضا خدایاری، پدر نوزاد فوت‌شده در خصوص این ماجرا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت:

از روزی که همسرم باردار شد، هیچ مشکلی نداشت و ۳۱ فروردین که جنین ۷ ماهه بود، به بیمارستان کمالی کرج مراجعه کرد و پس از انجام سونوگرافی و آزمایش سلامت مادر و نوزاد تایید شد.

ساعت ۴ صبح روز بعد از معاینات ۷ماهگی، درد زایمان مادر نوزاد شروع می‌شود و به بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه می‌کند و نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا آمد که همان لحظه نوزاد را به مادرش نشان دادند و گفتند که بچه سه روز است در شکم مادر فوت کرده است.

پدر نوزاد در ادامه افزود که هنگام تولد فرزند در خرم‌آباد بوده و سریعاً خود را به بیمارستان رسانده است اما عوامل بیمارستان اجازه نمی‌دهند که با همسرش ملاقات کند لذا مجدداً ساعت ملاقات به بیمارستان مراجعه می‌کند که باز هم نمی‌تواند همسرش را ببیند. خدایاری اظهار داشت:

حسی به من می‌گفت که بروم و پسرم را ببینم و بر اساس رسمی که داریم اسم بچه را در گوشش صدا کنم؛ به همین خاطر به‌ سمت سردخانه رفتم و از مسئول سردخانه خواستم که پسرم را ببینم که با حراست هماهنگ کرد و به داخل رفتیم و وقتی در یخچال باز کرد، نوزاد را در کارتن قرار داده بودند و خواستم درش را باز کنم، اول اجازه ندادند و وقتی باز کردم بچه نفس می‌کشید و نگهبان فکر کرد توهم زده‌ام و وقتی بچه تکان خورد قبول کرد که زنده است.

وی تأکید کرد:

نگهبان موضوع را به سوپروایزر اطلاع داد اما گفتند امکان ندارد و بچه سه روز است مرده‌ است، تا اینکه با یکی از مأمورین نیروی انتظامی وارد سردخانه شدیم و دید بچه زنده است و یکی از پرستاران را برای کمک آورد و بچه را لای پارچه پیچیدند و بالا بردند و در دستگاه گذاشتند.

پسرم ساعت‌ها در سردخانه نفس می‌کشید و قلبش می‌تپید؛ با چشم خودم دیدم که پسرم زنده بود، دست‌وپا می‌زد، گریه می‌کرد و در دستگاه شیر می‌خورد و حتی تا آخر شب به مادرش خبر ندادیم چون نگران بودیم فوت کند تا اینکه پزشک گفت حال نوزاد خوب و طبیعی است و به مادرش اطلاع دهید.

صبح روز ۲ اردیبهشت به ما اطلاع دادند که نوزاد فوت کرده است. با ناراحتی به بیمارستان رفتم و مادرش را ترخیص کردم که به همسرم آسیب نرسد اما از مسئولان تقاضا داریم به این کم‌کاری کادر درمان رسیدگی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار درباره مرگ یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد گفت:

با توجه به اسناد و مدارک ثبت شده توسط پزشکان، این نوزاد نارس و در زمان تولد، فوت کرده بود.

فوت نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

دکتر سلمان حیدری درباره اخبار مربوط به نوزاد فوت شده در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار، گفت:

درباره این موضوع وزیر بهداشت شخصا ورود و رییس بیمارستان را عزل کردند. این برخورد انجام شد، اما یکسری اقدامات اصلاحی هم باید انجام شود که باید در کمیته‌ای که مربوط به بحث مرگ و میر مادر و نوزاد در وزارت بهداشت وجود دارد، مطرح شود. البته روز گذشته این کمیته با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل جلسه داد و مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو