خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد

9

1402/2/5

15:50


خبر خوش برای متقاضیان وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

با اعلام بانک مرکزی سقف وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومان شد.

بانک مرکزی اعلام کرد سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های قرض‌الحسنه از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد ریال افزایش یابد.

مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی (کسب و کارهای خرد و دانش‌بنیان) از مبلغ ۵ میلیارد ریال به مبلغ ۵‌/۷ میلیارد ریال افزایش یابد.

بر این اساس بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت می توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند.

وام قرض الحسنه

وام بانک رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد ۲ درصدی آن دریافت می‌شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌گذاری شما در اقساط دلخواه قابل بازپرداخت است. تسهیلات بانک رسالت یکی پرطرفدارترین وام‌ها در شبکه بانکی کشور است

وام یا تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مامور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

شرایط تسهیلات و امتیاز بانک رسالت

برای دریافت تسهیلات بانک رسالت، وام­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید امتیاز وام بانک رسالت را در همان شعبه به شخص دیگری واگذار کنید.

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می‌شود ولی مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب شما نیز از اهمیت برخوردار است. برای ثبت‌نام وام بانک رسالت می‌توانید به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید.

شرکت

بانک قرض‌الحسنه رسالت

سود

2 %

۲ درصد هم کارمزد تعلق می‌گیرد

سقف وام

200 میلیون تومان

نوع ضمانت

ضامن رسمی

در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، میتوانید امتیاز وام را در همان شعبه به وابستگان درجه یک واگذار کنید.

نیاز به سپرده

حساب سپرده لازم

قرض الحسنه

مدت زمان خواب سپرده

3 ماه

حداقل 3 ماه و حداکثر 6 ماه

مسدودی سپرده

نسبت مبلغ وام به میزان سپرده

100

100% به ازای 6 ماه خواب سپرده در بازپرداخت 12 ماهه

هرماه اضافه‌تر خواب سپرده، 2 قسط به طول مدت بازپرداخت افزوده می‌شود.

حداکثر زمان بازپرداخت

60 ماه

60 ماه برای وام به میزان 20% معدل حساب

48 ماه برای وام به میزان 40% معدل حساب

36 ماه برای وام به میزان 60% معدل حساب

24 ماه برای وام به میزان 80% معدل حساب

12 ماه برای وام به میزان 100% معدل حساب

هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده 2ماه به میزان بازپرداخت اقساط افزوده می‌شود.

قسط وام

3,636,364 تومان

در برخی شعب این مبلغ ۳.۳۳۳.۳۳۳ میلیون تومان است و کارمزد را در ابتدا می‌گیرند. اما در برخی شعب دیگر مبلغ ۳.۶۳۶.۳۶۴ میلیون تومان مبلغ اقساط و کارمزدی است که بر روی اقساط وام پخش شده است

کل سود وام

24,000,000 تومان

مجموع رقم وام و سود

224,000,000 تومان

سپرده جداگانه

-

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو