معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت


منبع: زومجی

4

1402/2/5

16:10


معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

احتمالا گاهی طی دوران کودکی تلاش می‌کردید که با انواع‌و‌اقسام وسایل مثل صندلی، پتو و مواردی از این قبیل برای خود خانه‌ای کوچک بسازید؛ تا سپس خرده‌ریزهای دیگر را طوری در آن‌جا بدهید که پیدا شدن‌شان توسط مادر، مدت‌ها طول بکشد. با گذر زمان و پیشرفت فناوری، این لذت به نحوی تغییر پیدا کرد و جای خود را به بازی‌های ویدیویی مدیریت شهرسازی داد.

در اکثر این دسته از بازی‌ها بازیکنان تقریبا باید از صفر و با منابع بسیار محدود یک شهر را با ساختمان‌ها، مسیرها و منابع طبیعی و غیرطبیعی مختلف گسترش دهند. هرچقدر این شهر پیشرفته و شامل منابع متنوع باشد، مردم بیشتر تشویق به زندگی در آن می‌شوند.

بازی‌های شهرسازی مختلفی تا به امروز منتشر شده‌اند که هر یک می‌تواند ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. بازی مورد بحث در این مقاله، نسخه‌ی دوم از سری Pocket City است که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالبی که دارد، می‌تواند طرفداران این دسته از بازی‌ها را به‌راحتی و تا مدت‌ها سرگرم کند.

بازی موبایل Pocket City 2


معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

در حالت سوم شخص می‌توانید فعالیت‌هایی مانند رانندگی، رفتن به فروشگاه‌های مختلف، گفت‌وگو با مردم و موارد دیگر را انجام دهید که کاملا آن را متمایز از قسمت استراتژی بازی می‌کند

به محض شروع، بازی به شما پیشنهاد یک تور آموزشی را می‌دهد که با قبول آن می‌توانید بخش‌های مختلف گیم‌پلی مانند نحوه‌ی ساخت ساختمان‌ها، مسیرها، منابع طبیعی و غیرطبیعی را بشناسید. پس از طی کردن بخش آموزشی باید شخصیت خود را با شخصی‌سازی‌های مختلف طراحی کنید.

با وجود اینکه بخش طراحی در نوع خود قسمت‌های متفاوتی دارد اما از تنوع بسیار کمی برخوردار است. احتمالا این بخش در آینده با به‌روزرسانی‌ها، گسترش پیدا خواهد کرد. در زمانی‌که می‌خواهید ساختمان یا فروشگاه را بسازید، باید منابع مورد نیاز آن را نیز به‌دست بیاورید. درواقع باید در مسیرهای مختلف، منابعی مانند برق و آب را تأمین کنید. حتی مراکز تخلیه پسماند نیز باید آماده شده باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای ساخت هریک از سازه‌های مختلف به پول نیاز خواهید داشت. البته در ابتدای بازی مقدار مناسبی برای پیشبرد مراحل در اختیار دارید، ولی در ادامه باید به فکر کسب و درآمد باشید.

یکی از روش‌های کسب درآمد، دریافت مالیات است. در قسمتی از بازی می‌توانید با مشخص کردن مقدار مورد نظر، از شهروندان مالیات دریافت کنید. هرچقدر شهر پیشرفته‌ و بزرگ و با امکانات مختلف باشد، مالیات زیاد تاثیری روی رفتار مردم نمی‌گذارد، ولی درصورت نبود امکانات کافی، شهروندها کم‌کم نارضایتی خود را نشان می‌دهند. در اوایل بازی شما تنها یک منطقه‌ی نسبتا بزرگ را دراختیار دارید، ولی با گذر زمان و رسیدن به حد مناسب و همچنین پول کافی می‌توانید شهر دیگری را در اختیار بگیرد و آن‌ها را گسترش دهید.

زمانی‌که شهرهای دیگر را در اختیار گرفتید، می‌توانید با احداث مترو و موارد دیگر، شهرها را به یکدیگر متصل کنید. بازی پر از سازه‌های مختلف است که هریک می‌تواند مردم را تشویق به حضور در شهر شما کند. سازه‌هایی مانند ورزشگاه، ساحل، سینما، شهربازی و باغ وحش شهر را زیباتر می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های بازی که آن را متمایز از بازی‌های مشابه می‌کند، حالت سوم شخص است. درواقع پس از اینکه شخصیت خود را طراحی کردید، می‌تواند با انتخاب او و قرار دادن وی در قسمتی از نقشه‌ی بازی به حالت سوم شخص بروید؛ تا مشغول فعالیت‌های مختلف شوید. فعالیت‌هایی مانند رانندگی، رفتن به فروشگاه‌ها، گفت‌وگو با مردم و موارد دیگر در اختیار بازیکن قرار می‌گیرند که حالت سوم‌شخص را از قسمت استراتژی بازی جدا می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، می‌توانید در بازی مشغول رانندگی شوید. در ابتدای بازی تعداد کمی از خودروها را در اختیار دارید، ولی با گذر زمان و کسب امتیاز و درآمد کافی می‌توانید از موتورسیکلت و حتی هلی‌کوپتر استفاده کنید. در مجموع بازی از حیث گیم‌پلی یک اثر کامل در این سبک است که می‌تواند تا مدت‌ها بازیکنان را سرگرم جهان خود کند.

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

معرفی بازی موبایل Pocket City 2 | یک شهرسازی مدرن و متفاوت

تا به امروز بازی‌های شهرسازی مختلفی برای اندروید و آیفون منتشر شده است، ولی شاید Pocket City 2 یکی از متفاوت‌ترین محصولات این دسته باشد

Pocket City 2 از لحاظ گرافیک و طراحی بصری، کیفیت قابل قبولی دارد. باتوجه‌به اینکه بازی دارای تنظیمات گرافیکی مختلف است، تقریبا می‌توان آن را در بیشتر موبایل‌های اندرویدی تجربه کرد. موسیقی و صداگذاری بازی به همراه محیط و شخصیت‌های مختلفی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. ساخته‌ی استودیو Codebrew Games یک اثر جذاب شهرسازی است که امکانات مختلفی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد؛ تا تجربه‌ی لذت‌بخشی را ایجاد کند.

بازی Pocket City 2 به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید و از تجربه یک بازی شهرسازی جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی Pocket City 2


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو