ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی

منبع: فوت و فن

6

1402/2/7

01:28


فولکس‌واگن یک مدل سدان به نام ID7 است، گران‌ترین مدل الکتریکی کارخانه است و فولکس‌واگن امیدوار است با آن بتواند فاصله خود را با تسلا کمتر کند.

ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی

فولکس‌واگن یک مدل سدان به محصولات الکتریکی‌اش اضافه کرد. این ماشین که نامش ID7 است، گران‌ترین مدل الکتریکی کارخانه است و فولکس‌واگن امیدوار است با آن بتواند فاصله خود را با تسلا کمتر کند.

ظاهر ID7 شبیه مدل‌های دیگر الکتریکی فولکس ساده است و ماشین بر روی پلتفرمی مشترک با شاسی‌بلند ID4 کارخانه ساخته شده است. چون ارتفاع ماشین از شاسی‌بلند کمتر است، مقاومت کمتری در برابر هوا دارد و در نتیجه با هر بار شارژ مسافت بیشتری حرکت می‌کند.

 

فولکس‌واگن در واکنش به انتقاد‌ها از اولین مدل‌های الکتریکی کارخانه، کیفیت اتاق را بهتر کرده است. نمایشگر بزرگ‌تر شده و سیستم عامل جدیدی دارد که از قبل‌ سریع‌تر است. این سیستم می‌تواند دستورهای راننده را به صورت صوتی دریافت کند و مثلا وقتی راننده می‌گوید سردش است، بخاری را روشن می‌کند.


قدرت ماشین ۲۸۶ اسب بخار است و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند. فولکس‌واگن اکثر امکانات لوکس و فن‌آوری‌های جدید را با ID7 ارائه می‌کند. از جمله سیستم پارک اتوماتیک که به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

قیمت پایه ماشین ۶۰ هزار یورو است که از تسلا مدل ۳ گران‌تر و نزدیک به محصولات بنز و ب‌ام‌و است. با این حال به نظر نمی‌رسد فولکس‌واگن قصد داشته باشد با ID7 به بازار ماشین‌های لوکس وارد شود. این کارخانه می‌گوید ID7با برد۷۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ برای تاکسی‌ها که هر روز مسافت زیادی رانندگی می‌کنند بهترین انتخاب است.

مشخصات کلی ID7:

ID7 با باتری ۸۲ کیلووات ساعت (kWh) و دو موتور الکتریکی بر روی هر دو محور، توان ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۰ نیوتن متری دارد. برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها، از یک دنده‌باکس دوسرعته استفاده می‌شود. با این ترکیب قدرت، ID.7 به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۵ ثانیه می‌رسد و سرعت بیشینه آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

همچنین شرکت ولکس‌واگن اعلام کرده است که مدل با باتری ۸۲ کیلووات ساعت به محدوده رانندگی حداکثر ۷۰۰ کیلومتری (WLTP) دست خواهد یافت. باتری ID.7 به کمک شارژدهی سریع، در مدت ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو