راهنمای استایل رنگ آبی برای آقایان و خانم‌های خاص‌پسند

راهنمای استایل رنگ آبی برای آقایان و خانم‌های خاص‌پسند


منبع: مدیسه

9

1402/2/7

01:39


دنیا رنگ‌ها، جهانی بسیار گسترده دارد. ما با انتخاب رنگ‌های مختلف لباس به اطرافیان سرنخ‌هایی از ویژگی‌های شخصیتی و روانی

راهنمای استایل رنگ آبی برای آقایان و خانم‌های خاص‌پسند

دنیا رنگ‌ها، جهانی بسیار گسترده دارد. ما با انتخاب رنگ‌های مختلف لباس به اطرافیان سرنخ‌هایی از ویژگی‌های شخصیتی و روانی خود در برهه‌های زمانی خاص خواهیم داد. به عنوان مثال وقتی غمگین یا افسرده هستیم بیشتر تمایل داریم که رنگ‌های تیره مانند مشکی بر تن کنیم. یا زمانیکه در جشن شرکت می‌کنیم، لباسی با رنگ شاد خواهیم پوشید. استفاده از رنگ‌های مختلف لباس جدا از مد بودن یا ست کردن با پوشش‌های دیگر از جنبه‌های دیگر نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال رنگ آبی را در نظر بگیرید. این رنگ خاصیت چند گونه‌ای دارد. به نحوی که آبی روشن، آرامش بخش بوده و این انتقال انرژی را به سایرین به راحتی انجام می‌دهد.

اما به عنوان مثال لباس آبی نفتی مردانه در محیط کار، نشان دهنده شخصی جدی و منظم است. وقتی صحبت از انتخاب رنگ لباس می‌شود، این سوال پیش می‌آید، که لباس آبی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟ ما در این مقاله قصد داریم درباره استایل و روش‌های ست کردن رنگ‌های آبی صحبت کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

مکمل رنگ‌های آبی

مکمل رنگ‌های آبی

آیا می‌دانید مکمل رنگ آبی در لباس چیست؟ رنگ مکمل آبی در چرخه رنگ، نارنجی است. در واقع این دو رنگ بهترین گزینه برای ست شدن در کنار یکدیگر هستند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که منظور رنگ آبی خالص است. اگر شما آبی انتخاب کنید، که در آن این رنگ با رنگ دیگر ترکیب شده است، اصول ست رنگ آبی تغییر خواهد کرد.

چگونگی ست کردن طیف رنگ آبی

آیا این سوال برای شما نیز پیش آمده که رنگ آبی را چطور ست کنیم؟ ست کردن درست استایل رنگ آبی بسیار بستگی به تناژ رنگ انتخابی شما دارد. در عین حال وقتی قصد دارید؛ رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید، به رنگ پوست، سایر لباس‌ها و اکسسوری دقت کنید. در ادامه به بررسی چند رنگ مهم آبی و نحوه ست کردن آن‌ها خواهیم پرداخت.

آبی سیر (یا همان خالص)

آبی سیر (یا همان خالص)

دقت کنید در این رنگ، آبی با هیچ رنگ دیگری ترکیب نشده است. پوشیدن لباس آبی سیر برای آقایان بهتر است؛ در حد کراوات، دستمال جیب و ساعت مچی باشد. اما قضیه در مورد بانوان کمی متفاوت بوده، آن‌ها می‌توانند کل لباس خود را به رنگ آبی خاص بپوشند.

آبی آسمانی

آبی آسمانی

رنگ آبی آسمانی از ترکیب این رنگ و سفید تشکیل شده است. ترکیب این دو رنگ، احساس آرامش و صمیمیت را به خود فرد و دیگران انتقال می‌دهد. لباس آبی آسمانی برای پیراهن مردانه بسیار مناسب بوده و با یک شلوار سرمه‌ای به زیبایی ست خواهد شد. بانوان نیز می‌توانند از آبی آسمانی در لباس‌های مختلف استفاده کنند. از استایل کژوال تا لباس مجلسی با این رنگ بسیار جذاب و خیره‌کننده خواهید شد. اگر انتخاب شما برای لباس اصلی آبی آسمانی است؛ بهتر است برای کفش یا کیف از رنگ کاربنی استفاده کنید.

آبی کاربنی

آبی کاربنی

ترکیب رنگ آبی کاربنی چیست؟ برای بدست آوردن آبی کاربنی باید رنگ آبی را با مشکی ترکیب کرد. معمولا افرادی مقتدر، دارای اعتماد بنفس بالا و کاریزماتیک به این رنگ گرایش دارند. آقایان می‌توانند، کت و شلوار خود را از این رنگ انتخاب کنند و برای جلوه بهتر لباس، پیراهن زیر کت را رنگ روشن‌تری بپوشند. تا رنگ‌ها کنار یکدیگر خود را نشان دهند. پوشیدن پیراهن سفید می‌تواند، بهترین انتخاب باشد. بانوانی که به رنگ کاربنی علاقمند هستند؛ می‌توانند در استایل روزمره از شلوار آبی کاربنی به همراه مانتو سفید بپوشند. در هر حال آبی جز رنگ‌های سرد به حساب می‌آید پس بهتر است؛ از رنگی استفاده کنیم که مکمل آبی کاربنی باشد.

آبی فیروزه‌ای

آبی فیروزه‌ای

اگر شما تمایل به پوشیدن رنگ خاصی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که این رنگ زیبا را انتخاب کنید. استفاده از رنگ فیروزه‌ای در انواع لباس‌ها از اسپرت تا مجلسی وجود دارد. فقط این نکته را در نظر بگیرید؛ که باید قبل از انتخاب مثلا لباس مجلسی آبی فیروزه ای، اکسسوری و رنگ کفش را نیز مد نظر قرار داده باشید.

لیست قیمت انواع لباس زنانه برند و اورجینال ترند

 

برای استایل روزانه شما می‌توانید از مانتو فیروزه‌ای همراه با جین سرمه‌ای و کفش سفید استفاده کنید. این رنگ فقط مختص بانوان نیست و برای آقایان نیز بسیار مناسب است. شما می‌توانید پیراهن مردانه خود را آبی فیروزه‌ای انتخاب کرده و با شلوار سرمه‌ای بپوشید.

اصول ست کردن لباس آبی

ست کردن رنگ لباس از قوانین خاصی پیروی می‌کند. مثلا با رعایت اصول لباس آبی رنگ برای بانوان و آقایان، استایل شما بسیار منحصر بفرد خواهد شد. در ادامه به ترکیب چند رنگ با انواع رنگ‌های آبی خواهیم پرداخت.

ست لباس آبی با نارنجی

ست لباس آبی با نارنجی

همانطور که گفتیم مکمل لباس آبی، رنگ نارنجی است. به همین دلیل شما ست این دو رنگ را در فصول مختلف سال بر تن افراد به وفور خواهید دید. مثلا در فصل زمستان پوشیدن پالتو آبی همراه با شلوار نارنجی بسیار زیبا است. فقط دقت کنید که از رنگ آبی باید بیشتر استفاده شود، یعنی به نوعی باید این رنگ غالب باشد.

ست آبی و قرمز

ست آبی و قرمز

ست این دو رنگ جز قدیمی‌ترین ترکیب‌ها است. این دو رنگ را می‌توان مکمل یکدیگر دانست و در اغلب موارد به رنگ سومی نیاز پیدا نخواهید کرد. کاپشن قرمز زنانه همراه با شلوار آبی جذابیت فوق‌العاده‌ای به شما خواهد داد.

ست آبی با رنگ قهوه‌ای

ست آبی با رنگ قهوه‌ای

آبی و قهوه‌ای دو تناژ متفاوت دارند. آبی سرد بوده و قهوه‌ای گرم است. ترکیب این دو رنگ بسیار برای آقایان جذاب خواهد بود. انتخاب پیراهن آبی کاربنی همراه با کت قهوه ای جلوه نمای بسیار جذابی به آقایان می‌دهد. بانوان نیز می‌توانند از مانتو آبی به همراه کیف یا کفش قهوه‌ای استفاده کنند. پالتو قهوه‌ای نیز همراه با بوت بلند آبی کاربنی استایلی بشدت جذاب و خیره کننده دارد.

مطالب مرتبط :  25 مدل لباس شب مجلسی خاص در ژورنال‌های خارجی

 

ست آبی آسمانی با صورتی پاستلی

ست آبی آسمانی با صورتی پاستلی

آبی آسمانی و رنگ صورتی ترکیب خاصی را ایجاد می‌کنند؛ در صورتیکه شما با ایجاد خلاقیت رنگ دیگری را به تیپ خود اضافه کنید. به عنوان مثال شما می‌خواهید رنگ مانتو صورتی خود را با شلوار آبی ست کنید. این دو رنگ ممکن است، هارمونی لازم و قابل انتظار شما را با یکدیگر ایجاد نکنند. اما نگران نباشید با دادن تغییر جزیی در استایلتان مشکل را برطرف خواهید کرد. فقط کافی است از شال به رنگ خردلی استفاده کنید. به هیچ عنوان نگران چند رنگ شدن لباس خود نباشید. استفاده از رنگ خردلی تعادل را بین آبی و صورتی برقرار خواهد کرد.

ست آبی و سبز

ست آبی و سبز

کمی عجیب به نظر می‌رسد! اما اگر شما یکبار این دو رنگ را در فصل بهار با هم ست کنید؛ متوجه می‌شوید که چقدر با یکدیگر ترکیب چشمگیری ایجاد کرده‌اند. اما توجه داشته باشید در اینجا شما باید قسمت عمده استایلتان را از آبی انتخاب کنید.

به عنوان مثال شلوار آبی خود را با کفش یا کیف سبز ست کرده تا آبی خود را بیشتر نشان دهد. یا آقایان می‌توانند کت آبی خود را با دستمال جیب یا کراوات سبز ست کنند. وقتی رنگ سبز را انتخاب می‌کنید، آبی کاربنی یا فیروزه‌ای مناسب شما خواهد بود.

آبی همراه با آرامش و جدیت…

مطالب پربازدید :  ترندهای شیک برای استایل بهاری بانوان

 

رنگ‌ها دنیا پیچیده‌ای دارند. حالات روحی ما بسیار به انتخاب رنگ لباسی که میپوشیم وابسته است. ست کردن رنگ لباس نیز یکی از چالش برانگیزترین کارها بوده، که روی استایل افراد بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله در مورد رنگ آبی و روش ست کردن آن با رنگ‌های دیگر صحبت کردیم. این رنگ خاص و زیبا را می‌توان با ایجاد خلاقیت با رنگ‌هایی بسیاری بر تن کرد. نظر شما چیست؟ آیا شما به رنگ آبی علاقمند هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : venngage

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو