واریز بسته حمایتی 1 میلیون و100 هزار تومانی دولت در اردیبهشت ماه | بسته حمایتی دولت برای این گروه

3

1402/2/7

12:34


واریز بسته حمایتی 1 میلیون و100 هزار تومانی دولت در اردیبهشت ماه | بسته حمایتی دولت برای این گروه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

شاپور قاسمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) البرز با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد بر اساس تعداد نفرات خانوار کمک‌هزینه معیشت دریافت می‌کنند، گفت: خانوارهای مددجو یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دونفره ۶۰۰ هزار تومان، سه‌نفره ۸۴۰ تومان، خانوارهای چهارنفره یک میلیون ۸۰ هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره، یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان کمک‌معیشت دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: خانوارهای مددجو علاوه بر پرداخت کمک‌معیشت و یارانه ماهانه، در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و وام کارگشایی نیز خدمت دریافت می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه کمک هزینه معیشت به منظور رفع بخشی از مشکلات اساسی مددجویان و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، گفت: به طور میانگین، هر ماه، ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان البرزی پرداخت می‌شود.

او گفت: خیرین می‌توانند با هماهنگی این نهاد در طرح‌های مشارکتی از طریق دفاتر ۱۳ گانه کمیته امداد، بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری، اسکن کد QR (درگاه پرداخت الکترونیکی) شرکت کنند.

بسته حمایتی

عماد بهرامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)  اظهار داشت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های  معیشتی  با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری و به مناسبت شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در شهرستان خور و بیابانک برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولین شهرستان برگزار شد ۷۳٠ بسته معیشتی شامل ۱۱ قلم کالا بین نیازمندان و اقشار محروم  توزیع شد.

بهرامی با بیان این‌که ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۱ میلیون تومان است گفت:  پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی توزیع این بسته‌ها را بر عهده دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک بیان کرد: دستگیری از مستمندان همواره از سوی بزرگان دین مبین اسلام توصیه شده و علاوه بر آن جزو دستورات دینی است تا جایی که در قرآن کریم در هرجایی که به اقامه نماز دستور داده شده، به دنبال آن به پرداخت زکات و کمک به دیگران نیز اشاره شده است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت رسول اکرم (ص) نیز در خطبه شعبانیه این‌گونه فرموده است که با تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان، تشنگی و گرسنگی روز قیامت را بچشید و به فقرا و نیازمندان کمک بدهید.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در بین بیماران صعب‌العلاج و نیازمند این استان خبر داد.

وفا عسگری در این زمینه اظهار کرد: با همت گروه‌های جهادی و جوانان بسیجی که در جامعه پزشکی استان مشغول فعالیت هستند، ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با همت جهادگران سلامت‌محور سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی و همزمان با ماه مبارک رمضان، این بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

عسگری ارزش مادی هر بسته را بیش از یک میلیون تومان عنوان کرد، گفت: در هر بسته مرغ، رب گوجه‌فرنگی، برنج، روغن، ماکارونی و حبوبات گنجانده شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تهیه این اقلام بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، ادامه داد: این اقلام در بین خانواده‌های نیازمند که از بیمار صعب‌العلاج پرستاری می‌کنند، توزیع شد؛ در غربالگری تیم‌های جهادی سلامت‌محور سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی، خانواده‌های فوق شناسایی شده است.

وی محل تأمین اعتبار برای اقدام در این زمینه را فرماندهی سپاه شهدای استان و خیرین عنوان کرد، گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا سلامتی مردم را دچار مخاطره کرد، ولی یک سنت همیشگی و بسیار زیبا در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه شکل گرفت، که همچنان پابرجاست.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از واریز بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان به حساب بیش از ۱۹۰ هزار نفر همزمان با شب قدر خبر داد.

سید پرویز فتاح ؛ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار کرد: همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب قدر کمک نقدی به مبلغ 600 هزار تومان به حساب 190 هزار از ایتام تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور  واریز شد.

وی اعتبار اختصاص یافته برای کمک نقدی به ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را بیش از 114 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ اشاره برای هر یتیم 600 هزار تومان بوده که شب گذشته به حساب این افراد واریز شده است.

آغاز فروش اقساطی خودرو با وام 100 میلیونی بانک سامان | وام فوری خرید خودرو با بازپرداخت 3 ساله با شرایط عالی

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: از سال 99 و طی 4 ساله گذشته این سنت حسنه از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو