طرز تهیه کیک شیر داغ و هل خوشمزه با عطری بی نظیر

3

1402/2/7

13:16


طرز تهیه کیک شیر داغ و هل در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کیک شیر داغ و…

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کیک شیر داغ و هل ، یکی از کیک های خوشمزه و خوش عطر را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کیک ها یکی از بهترین و پرطرفدارترین دسرها برای یک عصرانه دلچسب در تمام دنیا هستند. تنوع پخت کیک ها بسیار زیاد است. نوع خانگی کیک ها اما، بسیار محبوب تر است. یکی از کیک های بسیار خوشمزه که قطعا عاشق طعم آن می شوید، کیک شیر و هل است.

کیک شیر داغ و هل یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که بافت نرم و لطیف و عطری عالی دارد. همچنین تهیه آن بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه کیک شیر داغ و هل را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

مواد لازم

  • آرد ۲ لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ لیوان
  • شیر ¾ لیوان
  • روغن مایع ½ لیوان
  • پودر هل ½ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

برای تهیه کیک شیر داغ و هل خوشمزه، ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه شیر را به همراه پودر هل درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم و اجازه می دهیم شیر گرم شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم. زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

سپس شیر گرم را کم کم به کاسه می افزاییم و با سرعت عمل بالا هم می زنیم تا تخم مرغ پخته نشود. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را کاغذ روغنی پهن می کنیم و با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

در ادامه قالب را در طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد آن را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه یک چای خوش عطر سرو می کنیم.

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

طرز تهیه کیک شیر داغ و هل

چند نکته

  • به جای روغن مایع می توانید از ۱۰۰ گرم کره استفاده کنید.
  • روی کیک را می توان به دلخواه با پودر قند تزئین کرد.
  • بهتر است اجازه دهید کیک چند ساعت خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو