در این روز مردگان به مهمانی شما می‌آیند

در این روز مردگان به مهمانی شما می‌آیند


منبع: دلتا پیام

4

1402/2/7

14:01


در بسیاری از نقاط امریکای لاتین به‌خصوص در مکزیک، یک روز با رسمی عجیب و پرطرف‌دار وجود دارد که به‌ روز مردگان معروف است.

در این روز مردگان به مهمانی شما می‌آیند

در بسیاری از نقاط امریکای لاتین به‌خصوص در مکزیک، یک روز با رسمی عجیب و پرطرف‌دار وجود دارد که به‌ روز مردگان معروف است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا این روز عجیب را بیشتر بشناسید.

جشن روز مرگ

جشن روز مردگان

در مکزیک باستان قبایل بدوی برای گرامی‌داشت ارواح مردگان و عزیزان از دست رفته‌شان، در روزهای دهم و یازدهم نوامبر، مراسمات خاصی را برگزار می‌کردند. با گذشت زمان این جشن‌ها رنگ و بوی عجیب‌تری گرفت و امروزه به یک جاذبه گردشگری و توریستی برای مکزیک و کشورهای امریکای لاتین تبدیل شده است.

در تاریخ برگزاری جشن روز مردگان به دوران پادشاه کلمبوس برمی‌گردد. زمانی که اروپایی‌ها برای اولین‌بار به این نقطه از جهان پا گذاشتند، فرهنگ و رسومات خود را نیز همراه آوردند. به مرور زمان با تلفیق فرهنگ اروپایی‌ها با بومیان این منطقه، جشن روز مردگان نیز رنگ و بویی اروپایی به خود گرفت.

اسپانیایی‌های مسیحی که در سال هزار و پانصد و سی به مکزیک مهاجرت کردند در نهایت موفق شدند جشن روز مردگان را از یک جشن تاریخی و بومی به یک روز کاملا مسیحی گونه تبدیل کنند. کلیسای کاتولیک نیز پس از گذشت زمانی طولانی تصمیم به ثبت این روز در تقویم خود گرفت.

جشن روز مردگان

جشن روز مردگان یا روز مرگ که در زبان اسپانیایی به آن Dia de los Muertos  می‌گویند، همچنان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های مکزیکی است. این روز در فرهنگ مکزیک برای مکزیکی‌ها یک روز خاص است و هرساله آن را با مراسمات عجیب‌وغریب خود جشن می‌گیرند.

جالب اینجاست که در این روز هیچ‌گونه سوگواری‌ای برای مردگان صورت نمی‌گیرد. مکزیکی‌ها با جشن و پایکوبی و پخت شیرینی‌ها و غذاهای مخصوص و دادن هدایا به مردگان، به میزبانی مردگانی که آن‌ها را در این روز مهمان خود می‌دانند، می‌روند.

چه کارهایی در روز مرگ انجام می‌شود؟

از جمله کارهایی که در این روز انجام می‌شود، تزیین محراب‌ها یا قبور مردگان با وسایل تزیینی، آماده‌کردن غذا و نوشیدنی‌های مورد علاقه مردگان، آماده کردن شمع‌ها و زرده‌ها، پوشیدن لباس‌های خاص و گریم صورت به شکل مرده‌ها و در نهایت جمع‌آوری پول برای مرحومان است. گاهی حتی مردم بر سر قبر عزیزانشان موسیقی مورد علاقه‌شان را پخش می‌کنند و در هنگان نوشیدن و خوردن تنقلات وانمود می‌کنند که در حال گپ و گفت‌وگو با عزیز از دست رفته‌شان هستند.

جشن روز مردگان

پیشنهاد مطالعه: مطلب غول پیکرترین اسب‌های دنیا در اسکاتلند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو