معرفی فیلم آلمانی Blood & Gold

منبع: فوت و فن

4

1402/2/8

13:11


فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم بسیار زیاد هستند اما باید گفت که فیلم‌های مربوط به سرقت در زمان جنگ انگشت‌شمار هستند و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به فیلم قهرمانان کلی (Kelly’s Heroes)، فیلم قطار (The Train) یا فیلم مردان آثار ماندگار (The Monuments Men) یاد کرد.

معرفی فیلم آلمانی Blood & Gold

فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم بسیار زیاد هستند اما باید گفت که فیلم‌های مربوط به سرقت در زمان جنگ انگشت‌شمار هستند و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به فیلم قهرمانان کلی (Kelly’s Heroes)، فیلم قطار (The Train) یا فیلم مردان آثار ماندگار (The Monuments Men) یاد کرد. جدیدترین اثر در این سبک نیز فیلم خون و طلا (Blood & Gold) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم.

سکان کارگردانی فیلم «خون و طلا» را پیتر ثوروارث برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را استفان بارث قلم زده است و اتفاقات آن در اواخر جنگ جهانی دوم جریان دارد. این فیلم داستان یک سرباز آلمانی به هاینریش را دنبال می‌کند که سربازانش را رها می‌کند تا به خانه برود و دخترش را ببیند. او به زودی خود را از سربازان اس اس پنهان می‌کند و در عین حال به دنبال طلای پنهان می‌گردد. برخلاف اکثر داستان‌هایی که در دوران جنگ اتفاق می‌افتند، فیلم «خون و طلا» یک کمدی تلخ است.

عوامل سازنده فیلم Blood & Gold

فیلم «خون و طلا» به کارگردانی فیلمساز آلمانی پیتر ثوروارث است و فیلم‌نامه آن را نیز نویسنده و کارگردانی استفان بارث قلم زده است. پیتر ثوروارث اولین تجربه سینمایی خودش را با فیلم Bang Boom Bang در سال 1999 میلادی بدست آورد و در ادامه به یکی از فیلمسازان بسیار موفق تبدیل شد. او همچنین نویسندگی و کارگردانی فیلم What doesn’t fit, will be made to fit، فیلم موج (The Wave) و همچنین فیلم اکشن و ترسناک آسمان سرخ خونین (Blood Red Sky) محصول سال ۲۰۲۱ میلادی را برعهده داشته است. استفان بارث نیز بیشتر برای نویسندگی فیلم‌هایی همچون Motown، Ein Schnitzel für drei و سریال‌هایی همچون هشدار برای کبری یازده (Alarm für Cobra 11) شهرت دارد.

داستان فیلم Blood & Gold

اتفاقات فیلم «خون و طلا» در بهار سال ۱۹۴۵ میلادی و در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم جریان دارد. این فیلم داستان دو انسان کاملا متفاوت با پیشه‌های متمایز را بازگو می‌کند که هدفی مشترک یعنی عدالت‌جویی و مبارزه با دشمن مشترکشان دارند. سرباز اس اس هاینریش سربازانش را ترک می‌کند چراکه می‌خواهد به خانه برگردد و دخترش را پیدا کند. اما فرمانده‌اش او را خائن اعلام می‌کند و او را از درخت می‌آویزد. از ناکجاآباد، یک دختر کشاورز محلی به نام السا او را نجات می‌دهد و در مزرعه خود پنهان می‌کند. آن‌ها به زودی متوجه گنجینه‌ای از طلا می‌شوند که در جایی در روستای السا پنهان شده و این در حالی است که سربازان نازی نیز در جستجوی آن هستند. طمع آن‌ها برای گنج منجر به قتل و جنجال گسترده در دهکده می‌شود و این در حالی است که رازهای کثیف زیادی آشکار می‌گردد.

بازیگران فیلم Blood & Gold

برخی از شناخته شده‌ترین بازیگران برجسته سینمای آلمان در فیلم «خون و طلا» نقش‌آفرینی می‌کنند. در این میان، رابرت ماسر نقش اصلی را ایفا می‌کند که اولین تجربه همکاری وی با نتفلیکس به شمار می‌رود. او در این فیلم نقش سربازی به نام هاینریش را بازی می‌کند که به عنوان خائن معرفی می‌شود.

این بازیگر بیشتر به خاطر بدلکاری‌های خودش در فیلم میلک شیک باروتی (Gunpowder Milkshake) شناخته می‌شود و همچنین نقش‌های کوچکی نیز در فیلم آنچارتد (Uncharted)، فیلم مأموریت: غیرممکن – ملت سرکش (Mission: Impossible – Rogue Nation) و همچنین سریال سنس۸ (Sense8) و فیلم ۱۹۱۷ داشته است.

الکساندر شیر در فیلم «خون و طلا» نقش فرمانده نیروهای هاینریش به نام فون استارنفلد را بازی می‌کند. این بازیگر بیشتر به خاطر بازی در فیلم «آسمان سرخ خونین» محصول سرویس آنلاین نتفلیکس، فیلم گاندرمن (Gundermann)، فیلم ربیع کورناز مقابل جورج دبلیو بوش (Rabiye Kurnaz vs. George W. Bush) و همچنین سریال جزیره (The Island) شناخته می‌شود.

بازیگر آلمانی ماری هکه در فیلم «خون و طلا» نقش السا را به تصویر می‌کشد و این در حالی است که بازیگر انگلیسی روی مک‌کری نقش گروهبان را بازی می‎‌کند و اولین تجربه همکاری وی با نتفلیکس است. این بازیگر بیشتر برای بازی در فیلم مرد آهنی ۳ (Iron Man 3)، سریال خیابان کارناوال (Carnival Row)، فیلم «آسمان سرخ خونین» و سریال گذر از آتلانتیک (Atlantic Crossing) شهرت پیدا کرده است.

تاریخ پخش فیلم Blood & Gold

فیلم «خون و طلا» محصولی اوریجینال از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که از جمله تولیدات آلمانی این سرویس محسوب می‌شود و قرار است در تاریخ ۲۶ ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲) عرضه شود.

فیلم Blood & Gold ,

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو