مسیر کوچک پادشاهی شما را به کام مرگ می‌کشاند

مسیر کوچک پادشاهی شما را به کام مرگ می‌کشاند


منبع: دلتا پیام

4

1402/2/8

13:32


یکی از ترسناک‌ترین گذرگاه‌های کوهستانی دنیا که الهام‌بخش ساخت فیلم‌های هالیوودی بسیاری هم بوده، خطرناک‌ ترین گذرگاه اسپانیا به نام گذرگاه ای کامینیتو دل ری است.

مسیر کوچک پادشاهی شما را به کام مرگ می‌کشاند

یکی از ترسناک‌ترین گذرگاه‌های کوهستانی دنیا که الهام‌بخش ساخت فیلم‌های هالیوودی بسیاری هم بوده، خطرناک‌ ترین گذرگاه اسپانیا به نام گذرگاه ای کامینیتو دل ری است. مجله گردشگری دلتا در این مطلب شما را به پیاده‌روی‌ای هیجان‌انگیز در گذرگاهی ترسناک خواهد برد، با ما همراه شوید.

مسیر کوچک پادشاهی

خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا کجاست؟

مسیر کوچک پادشاهی نام گذرگاهی هیجان‌انگیز به نام گذرگاه کامینیتو دل ری است که در یکی از خطرناک‌ترین مناطق کوهستانی اسپانیا واقع شده است. کامینیتو دل ری نامی نیست که به گوش خیلی‌ها خورده باشد؛ اما مسیر کوچک پادشاهی که لقب خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا را یدک می‌کشد به گوش بسیاری از جهان‌گردانی که به دنبال ماجراجویی هستند آشنا است.

این مسیر پیاده‌روی در سال هزار و نهصد و یک ساخته شده است. کارگران در آن زمان به مسیری احتیاج داشتند که بتوانند مصالح موردنیاز برای ساخت‌وساز نیروگاه هیدروالکتریک که بین آبشارهای کورو و گایتانئو در حال ساخت بود را جابه‌جا کنند. پس خودشان دست‌به‌کار شدند و گذرگاه کوچکی را به وجود آوردند تا رفت‌وآمدشان راحت‌تر صورت بگیرد.

ال کامینیتو دل ری

این گذرگاه حدود چهار سال بعد یعنی در سال هزار و نهصد و پنج تکمیل شد. بااین‌وجود تردد از روی آن تا سال هزار و نهصد و بیست و یک غیرممکن بود. در نهایت پادشاه آلفونسوی هشتم با گذر از روی آن، این پل را افتتاح کرد و بعد گذرگاه قابل تردد شد. پس از این ماجرا نام مسیر کوچک پادشاهی را روی  خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا گذاشتند که به مسیر دائمی عبور پادشاه برای دیدار دو آبشار کورو و گایتانائو تبدیل شده بود.

خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا

ارتفاع گذرگاه کامینیتو دل ری از روی رودخانه گادالهورس نزدیک به صد و هفت متر است. عرض این مسیر تقریبا یک متر است؛ اما در بعضی جاها صعب‌العبورتر می‌شود و عرض آن به پنجاه متر هم می‌رسد. این مسیر که برای سال‌های متروک بود  در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور واقع شده است. در سال‌های اخیر ماجراجویان بسیاری که دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیز بودند از این گذرگاه عبور کردند که متاسفانه شمار زیادی از آن‌ها کشته شدند. در سال دو هزار عبور از روی این مسیر ممنوع اعلام شد تا اینکه دولت اسپانیا گذرگاه را بازسازی و ایمن‌سازی مجدد کرد؛ اما خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا همچنان یکی از صعب‌العبورترین و ترسناک‌ترین گذرگاه‌های دنیاست.

خطرناک ترین گذرگاه اسپانیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب غول پیکرترین اسب‌های دنیا در اسکاتلند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو