بهترین فیلم های رباتی سینما ؛ معرفی 25 فیلم رباتی برتر

بهترین فیلم های رباتی سینما ؛ معرفی 25 فیلم رباتی برتر


منبع: پلازا

5

1402/2/9

08:58


بهترین فیلم های رباتی سینما ؛ معرفی 25 فیلم رباتی برتر

بهترین فیلم های رباتی را می‌شناسید؟ این فیلم‌ها با سابقه بسیار طولانی در صنعت فیلمسازی دنیا، طرفداران بسیاری دارند. در این مطلب قصد داریم نگاهی ویژه به 25 فیلم رباتی برتر تاریخ سینما داشته باشیم.

در دنیای سینما، ایده ربات‌ها و استفاده از آن‌ها بسیار جذاب و محبوب است. از اولین فیلم‌هایی که ربات‌ها در آن حضور پیدا کردند، می‌توان به فیلم Metropolis به کارگردانی فریتز لانگ ساخته سال 1927 اشاره کرد. پس از آن حضور ربات‌ها در دنیای سینما پررنگ و پررنگ‌تر شد و با پیشرفت تکنولوژی‌های سینما، فیلمسازان قادر بودند با گسترش توانایی ربات، صحنه‌های هیجان‌انگیز و تماشایی‌تری خلق کنند. در این مقاله از پلازا به معرفی بهترین فیلم های رباتی تاریخ سینما می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های رباتی تاریخ سینما

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های رباتی دنیا، براساس امتیاز آنها در IMDb، می پردازیم. اگر قصد دانلود فیلم های رباتی را دارید، با ما همراه شوید.

1. فیلم رباتی The Matrix – ماتریکس

فیلم های رباتی

  • سال ساخت: 1999
  • کارگردان: لانا و لیلی واچوفسکی (Lana and Lilly Wachowski)
  • بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-آن ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.7

فیلم ماتریکس یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما است و نامش در فهرست بسیاری از برترین فیلم های رباتی نیز ذکر شده است. این فیلم علمی-تخیلی و اکشن اولین قسمت از مجموعه فیلم‎های ماتریکس است و جدیدترین قسمت آن نیز،فیلم The Matrix Resurrections، در سال 2021 اکران شد. فیلم ماتریکس چهارمین فیلم پرفروش سال 1999 بود و موفق شد 4 جایزه اسکار را نیز کسب کند.

قهرمان داستان ما، از جذاب‌ترین فیلم های سینمایی رباتی ، نئو است. هنگامی که یک غریبه زیبا، نئو این هکر کامپیوتر را به دنیای ممنوعه زیرین هدایت می‌کند، پرده از حقایق بسیاری برداشته می‌شود.

2. فیلم Terminator 2: Judgment Day – نابودگر 2: روز رستاخیز

فیلم ربات جنگی

  • سال ساخت: 1991
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.6

فیلم نابودگر 2: روز رستاخیز که در سال 1991 بر روی پرده سینماها رفت، دنباله فیلم نابودگر است که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. این فیلم یکی از بهترین فیلم های رباتی جنگی محسوب می‌شود. جیمز کامرون بر خلاف قسمت اول ریسک بزرگی کرد و برای ساخت این فیلم مبلغ 201 میلیون دلار خرج کرد، ولی نتیجه این ولخرجی بسیار شگفت‌انگیز بود. این فیلم در مجموع توانست فروشی بالغ بر 519 میلیون دلار داشته باشد که در آن زمان تقریبا بی‌سابقه بود. داستان این فیلم درباره جنگ بین انسان‌ها و ربات‌هاست که جان کانر فرماندهی انسان‌ها را بر عهده دارد.

3. انیمیشن WALL·E – وال-ئی

فیلم رباتیک

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: اندرو استنتون (Andrew Stanton)
  • صداپیشگان: بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.4

انیمیشن وال-ئی یک انیمیشن علمی تخیلی است که توسط استودیوی پیکسار ساخته شده است. این انیمیشن مانند بسیاری از کارهای پیکسار با استقبال خوب منتقدان و تماشاچیان رو به رو شد؛ بطوریکه از راتن تومیتوز نمره 95 درصد را گرفت. متاکریتیک متوسط نمره این فیلم را 95 از 100 اعلام کرد و آن را لایق تحسین جهانیان خواند. کریستوفر نولان، کارگردان سرشناس هالیوود، ضمن تمجید از این انیمیشن عنوان کرد که ایده فیلم مشهور Interstellar بعد از تماشای این فیلم به ذهنش رسیده است.

داستان انیمیشن، از بهترین فیلم های رباتی جهان، درباره رباتی است به نام وال-ئی که هفتصد سال پس از ترک زمین به وسیله انسان‌ها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را دارد. او زندگی یکنواختی دارد تا زمانی که ربات دیگری به نام ایو، به زمین فرستاده می‌شود. اینجاست که می‌بینیم عشق در میان ربات‌ها نیز ممکن است.

4. فیلم Blade Runner – بلید رانر

فیلم سینمایی ربات ها

  • سال ساخت: 1982
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • بازیگران: هریسون فورد، روتخر هاور، شان یانگ
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

فیلم بلید رانر یک اثر علمی تخیلی در میان برترین فیلم های رباتی است که داستان آن در سال 2019 به وقوع می‌پیوندد؛ زمانی که ورود و زندگی آدم مصنوعی‌ها غیر قانونی است. در همین هنگام گروهی از آدم‌های مصنوعی وارد شهر لس آنجلس می‌شوند و تلاش می‌کنند به سازمان‌ها و شرکت‌های پر قدرت از جمله تایرل وارد شوند. این فیلم از کتابی به نام «آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشته فیلیپ کی. دیک اقتباس شده است. فیلم Blade Runner نامزد دریافت 8 جایزه بفتا شد و توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند.

5. فیلم ربات جنگی The Terminator – نابودگر

بهترین فیلم های رباتی

فیلم نابودگر ساخته کارگردان بی رقیب هالیوود، جیمز کامرون یک فیلم علمی-تخیلی و اکشن است که اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های نابودگر محسوب می‌شود. این فیلم، از مهیج‌ترین فیلم های رباتی جنگی، آنقدر محبوب شد که پس از چند سال دومین قسمت از آن به نام نابودگر 2: روز رستاخیز توسط همین کارگردان ساخته شد. این عنوان که با بودجه ناچیز 6.5 میلیون دلاری ساخته شد، فروشی بالغ بر 78.3 میلیون دلار داشت.

داستان این فیلم، از فیلم های رباتی خارجی، در سال 2029 اتفاق می‌افتد؛ زمانی که ربات‌ها و ماشین‌ها کنترل زمین را در دست گرفتند و دنیا درگیر جنگ هسته‌ای شده است. ربات‌ها به دنبال نابود کردن آخرین انسان‌ها هستند. ریچارد کورلیس منتقد روزنامه تایم درباره این فیلم ربات جنگی چنین می نویسد:

سرشار از تکنولوژی‌های خیره کننده که می‌تواند طرفداران فیلم‌های اکشن را سرگرم کند.

6. انیمیشن The Iron Giant – غول آهنی

بهترین فیلم سینمایی رباتی

  • سال ساخت: 1999
  • کارگردان: برد برد (Brad Bird)
  • صداپیشگان: الی مارینتهال، جنیفر آنیستون، هری کانیک جونیور
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

انیمیشن غول آهنی یکی از فیلم های کمدی و علمی تخیلی و درام در فهرست بهترین فیلم های رباتیک است که نامزد دریافت 9 جایزه آنی و برنده جایزه بهترین انیمیشن بفتا شد. این فیلم بسیار در دل منتقدان جا گرفت؛ بطوریکه راتن تومیتوز امتیاز بسیار خوب 96 درصد و متاکریتیک امتیاز 85 را به آن اعطا کردند. پسربچه کنجکاوی با یک بیگانه که رباتی غول پیکر است دوست می‌شود؛ اما ماموران دولتی سعی در نابود کردن این ربات بی‌گناه دارند.

7. فیلم رباتی Ex Machina – فرا ماشین

برترین فیلم های رباتیک

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: الکس گارلند (Alex Garland)
  • بازیگران: دونال گلیسن، اسکار ایزاک، آلیسیا ویکاندر، سونویا میزونو، کوری جانسون
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

فهرست بهترین فیلم های رباتی را با فرا ماشین یا اکس ماکینا ادامه می‌دهیم. این فیلم که اولین تجربه کارگردانی الکس گارلند است، داستان یک برنامه نویس را روایت می‌کند که توسط یک میلیاردر استخدام می‌شود تا بررسی‌هایی انجام دهد و ببیند آیا آوا، ربات انسان‌نما، احساس و آگاهی دارد یا خیر.

این فیلم سینمایی ربات ها که با بودجه 15 میلیونی ساخته شده بود، فروشی نزدیک به 36 میلیون دلار داشت. البته موفقیت‌های فیلم فرا ماشین به فروش گیشه‌ی آن محدود نمی‌شوند. بسیاری از منتقدان بازی خوب شخصیت‌های اصلی، فیلمنامه، جلوه‌های ویژه تصویری و تدوین این فیلم را تحسین کردند. این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های مستقل سال انتخاب شد و توانست جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری را از آن خود کند. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد. جایزه گلدن گلوب، بفتا، امپایر و ساتورن نیز به آلیسیا ویکاندر (بازیگر نقش آوا، ربات انسان‌نما) اهدا شد.

8. انیمیشن The Mitchells vs the Machines – میچل‌ها در برابر ماشین‌ها

تمام فیلم های رباتیک

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: مایکل ریاندا (Michael Rianda)، جف رو (Jeff Rowe)
  • صداپیشگان: ابی جاکوبسن، دنی مک‌براید، مایا رودولف، مایک ریاندا، اریک آندره
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.6

انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها از جدیدترین و بهترین فیلم های رباتی ۲۰۲۱ است. این انیمشین نه تنها در میان انیمیشن‌ها، بلکه در میان فیلم های رباتیک نیز اثری به یادماندنی و بسیار تماشایی است. نام اولیه فیلم Connected بود و برنامه‌ریزی شده بود که در سال 2020 در سینما اکران شود. با شیوع کرونا، نتفلیکس حق پخش این فیلم، از بهترین فیلم های رباتی را خرید. انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها افتخاراتی نظیر نامزدی اسکار در بخش بهترین انیمیشن را دارد.

این انیمیشن، از برترین فیلم های رباتی سینمایی ، داستان خانواده میچل را می‌گوید. خانواده 4 نفره میچل یک سفر جاده‌ای را آغاز می‌کنند تا دختر خانواده را به دانشگاه محل تحصیل برسانند. اما در میان راه مجبور می‌شوند زمین را از یک قیام رباتی نجات دهند.

9. فیلم RoboCop – پلیس آهنی

فیلم های رباتی اکشن

  • سال ساخت: 1987
  • کارگردان: پل ورهوفن (Paul Verhoeven)
  • بازیگران: پیتر ولر، نانسی آلن، رانی کاکس
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.6

فیلم پلیس آهنی از کلاسیک‌های دوست داشتنی در میان برترین فیلم های سینمایی رباتی است که موفقیت‌های زیادی برای کارگردان و بازیگرانش به ارمغان آورد. این اثر که یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی دهه 80 میلادی است، نامزد دریافت 3 جایزه اسکار و 2 جایزه بفتا شد. داستان فیلم در آرمان شهری به نام دلتا سیتی اتفاق می‌افتد؛ شهری بدون جرم و جنایت. یکی از پروژه‌های در دست ساخت در این شهر، جایگزینی پلیس‌های انسانی با ربات‌هاست. اما در جلسه افتتاحیه با وقوع فاجعه‌ای این پروژه به نظر به آخر راه رسیده است.

10. فیلم Alita: Battle Angel – آلیتا: فرشته جنگ

فیلم های رباتی جنگی

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: رابرت رودریگز (Robert Rodriguez)
  • بازیگران: رزا سالازار، کریستف والتز، جنیفر کانلی، ماهرشالا علی، اد اسکرین
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

فیلم آلیتا فرشته جنگ یکی از بهترین فیلم های رباتی اکشن ، براساس مانگایی ژاپنی به نام Gunnm ساخته شده است. این فیلم در آن زمان با فروش 404 میلیونی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم به کارگردانی رودریگز شد. منتقدین نیز نظرات مختلف، و اغلب مثبتی در مورد این فیلم، از بهترین فیلم های رباتی داشتند. آنان بازی سالازار، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه را تحسین کرده و انتقاداتی در مورد فیلمنامه داشتند.

فیلم آلیتا فرشته جنگ از فیلم های رباتی باحال است که قهرمان آن دختر جوانی به نام آلیتا است. آلیتا در واقع یک سایبورگ غیرفعال شده است که پس از احیا، چیزی از گذشته خویش به یاد نمی‌آورد و اکنون در جستجوی سرنوشت و یافتن حقایقی در مورد خود است.

11. فیلم A.I. Artificial Intelligence – هوش مصنوعی

فیلم های رباتی

  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)
  • بازیگران: هیلی جوئل آزمنت، جود لا، فرانسیس اوکانر، برندن گلیسون، ویلیام هرت
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.2

هوش مصنوعی یک فیلم علمی-تخیلی و درام محصول سال 2001 است. داستان فیلم در آینده‌ای نزدیک روایت می‌شود، که در آن، بشریت به دنبال تولید ربات‌هایی با هوش مصنوعی بالا و قابلیت یادگیری است. داستان فیلم بر روی داستان یک پسر با نام “دیوید” متمرکز شده است که یک ربات با شخصیت انسانی و هوش مصنوعی دوست شده است. دیوید با خانواده‌ای انسانی زندگی می‌کند، اما با گذشت زمان، در معرض مواجهه با چالش‌هایی مانند تبعیض و نابرابری قرار می‌گیرد.

فیلم A.I. Artificial Intelligence  به مسائلی مانند هوش مصنوعی، اخلاقیات و نقش تکنولوژی در زندگی انسانی پرداخته است. تماشای این فیلم رباتی، به عنوان یکی از فیلم‌های معروف و محبوب ژانر علمی-تخیلی، با بازیگری قوی و داستانی عمیق، به علاقه‌مندان به این ژانر توصیه می‌شود.

12. فیلم I, Robot – من، ربات

فیلم های رباتی جدید

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: الکس پرویاس (Robert Rodriguez)
  • بازیگران: ویل اسمیت، بریجیت مویناهان، جیمز کرامول
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

فیلم من، ربات با بازی ویل اسمیت از محبوب‌ترین فیلم های رباتیک است که زیاد به دل منتقدان ننشست؛ ولی گیشه‌ها را حسابی تکان داد و بیش از 347 میلیون دلار فروخت. داستان فیلم درباره یک افسر پلیس به نام دل اسپونر است که در دورانی زندگی می‌کند که کنترل همه چیز به دست ربات‌هاست. دل از ربات‌ها متنفر است و در همین موقع آن‌ها شورش می‌کنند و همه حرف‌های دل ثابت می‌شود. فیلمنامه این فیلم بر اساس داستان کوتاهی اثر آیزاک آسیموف نوشته شده است.

13. فیلم I’m Your Man – من مرد تو هستم

فیلم های رباتی ۲۰۲۲

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: ماریا شریدر (Maria Schrader)
  • بازیگران: مارن اگرت، دن استیونز، ساندرا هولر، هانس لو، ولفگانگ هوبش
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

موافقید در معرفی بهترین فیلم های سینمایی درباره ربات ها به سراغ یک فیلم عاشقانه برویم؟ فیلم من مرد تو هستم یک فیلم آلمانی در ژانر عاشقانه و علمی-تخیلی است که ذکر نامش در فهرست بهترین فیلم های سینمایی رباتی خالی از لطف نیست. این فیلم نماینده کشور آلمان در نودوچهارمین دوره مراسم اسکار بود.

داستان این فیلم، از فیلم های رباتیک عاشقانه، درباره دانشمندی است که می‌پذیرد برای به دست آوردن بودجه تحقیقاتی، در یک آزمایش خارق‌العاده شرکت کند. او باید به مدت سه هفته با رباتی زندگی کند که برای خوشحال کردن او ساخته شده است.

14. فیلم Transformers – تبدیل شوندگان

فیلم های رباتی 2022

  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: مایکل بی (Michael Bay)
  • بازیگران: شایا لباف، مگان فاکس، جان تورتورو
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7

نمی‌توان فهرستی از برترین فیلم های رباتی نوشت ولی نامی از فیلم Transformers نبرد. این فیلم علمی تخیلی از خط تولید اسباب بازی‌های Transformers ساخته شرکت هاسبرو اقتباس شده است. این عنوان به قدری محبوب منتقدان و تماشاچیان بود که در سال 2008 نامزد دریافت 3 جایزه اسکار شد و سایت متاکریتیک نمره 61 از 100 را به آن اعطا کرد. داستان تبدیل شوندگان درباره موجودات پیشرفته و رباتیکی است که با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت تبدیل شدن به اجسام را دارند.

15. فیلم رباتی Real Steel – فولاد ناب

فیلم های رباتی قدیمی

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: شان لوی (Shawn Levy)
  • بازیگران: هیو جکمن، داکوتا گویو، اوانجلین لیلی، جان گاتینز، آنتونی مکی، کوین دوراند
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7

فیلم رباتی علمی تخیلی ورزشی فولاد ناب درباره یک بوکسور سابق است که در دنیای امروز، ربات‌ها جایش را گرفته‌اند و در مسابقات بوکس شرکت می‌کنند. او و پسرش باید رباتی درست کنند و او را برای مسابقات آماده کنند.

این عنوان از فیلم های رباتی اکشن بودجه‌ی 110 میلیون دلاری و فروشی نزدیک به 300 میلیون دلار داشت. منتقدان جلوه‌های ویژه تصویری، صحنه‌های اکشن و بازی بازیگران این فیلم را تحسین و از داستان آن انتقاد کردند. فولاد ناب توانست جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را از آن خود کند.

16. فیلم Robot & Frank – ربات و فرانک

فیلم سینمایی رباتی

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: جیک شریر (Jake Schreier)
  • بازیگران: فرانک لانگلا، سوزان سارانددون، پیتر اسکارسگارد
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 7

در ادامه فهرست بهترین فیلم های رباتیک به ربات و فرانک می‌رسیم. این فیلم کمدی علمی تخیلی محصول سال 2012 است و داستان آن در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد که ربات‌ها برای کمک به افراد پیر و معلول به کار گرفته می‌شوند. در این میان یک پیرمرد سرکش و سابقه‌دار با داشتن یک ریات کمکی با نام “رابوت”، به دنبال دزدیدن و سرقت از کتابخانه محلی می‌باشد. اما در طول داستان، رابوت به شکل ناخودآگاه با فرانک دوست می‌شود و رابطه‌ی خاصی بین آن‌ها شکل می‌گیرد. ربات و فرانک علاوه بر اینکه یک فیلم سرگرم‌کننده و دلچسب است، به مسائلی مانند هوش مصنوعی، سنخیت انسان با ربات، تغییرات اجتماعی و اخلاقی پرداخته است. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از فیلم های سینمایی رباتی را از دست ندهید.

17. فیلم رباتی Bicentennial Man – مرد دویست ساله

فیلم رباتی

  • سال ساخت: 1999
  • کارگردان: کریس کلمبوس (Chris Columbus)
  • بازیگران: رابین ویلیامز، سم نیل، امبت دیویتس، وندی کروسون، اولیور پلات
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

فیلم مرد دویست ساله یکی از فیلم های رباتی قدیمی این فهرست است. این فیلم علمی تخیلی و کمدی-درام به مفاهیم و مشکلاتی همچون انسانیت، برده‌داری، تعصب، کمال، آزادی عقیده، عشق، وفاداری و زندگی ابدی می‌پردازد. این فیلم با بازی بی‌نظیر رابین ویلیامز (Robin Williams) بدون شک در فهرست بهترین فیلم سینمایی رباتی قرار می‌گیرد.

داستان فیلم رباتیک مرد دویست ساله، با خانواده مارتین آغاز می‌شود. این خانواده رباتی می‌خرند که کارهای خانه را برایشان انجام دهد اما رفته رفته این ربات احساسات مختلف را تجربه می‌کند و دلش می‌خواهد یک انسان باشد. تماشای مرد دویست ساله، از برترین فیلم های رباتیک، را از دست ندهید.

18. فیلم رباتی Finch – فینچ

فیلم های رباتی

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik)
  • بازیگران: تام هنکس، کیلب لندری جونز
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

فیلم فینچ از فیلم های رباتی جدید در ژانر پسا آخرالزمانی و بقا است. این فیلم ابتدا قرار بود در سال 2020 در سینماها اکران شود اما با توجه به شیوع کرونا، اکران آن به تعویق افتاد و سپس امتیاز پخش آن به Apple TV+ فروخته شد. این فیلم سرانجام در سال 2021 منتشر شد و اگرچه پس از انتشار با نظرات ضد و نقیضی مواجه شد اما اکثر منتقدان بازی تام هنکس را تحسین کردند.

فیلم فینچ درباره رباتی است که در زمین پساآخرالزمانی زندگی می‌کند. سازنده‌ی در حال مرگش، این ربات را ساخته بود تا  از سگش محافظت کند. در طول فیلم، ربات را می‌بینیم که عشق، رفاقت و معنی زندگی انسانی را درک می‌کند.

19. فیلم Westworld – وست ورلد

فیلم ربات جنگی

  • سال ساخت: 1973
  • کارگردان: مایکل کرایتون
  • بازیگران: یول برینر، ریچارد بنجامین، جیمز برولین
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

فیلم کلاسیک و محبوب وست ورلد هم از بهترین فیلم های رباتیک سینماست. این فیلم به طور کلی توانست جای خود را در دل منتقدان پیدا کند و با واکنش‌های خوبی روبرو شد؛ بطوریکه راتن تومیتوز با بررسی نقدهای نوشته شده در خصوص این اثر 87 درصد از آن‌ها را مثبت اعلام کرد. داستان این فیلم سینمایی رباتیک پارکی به نام وست ورلد است که بازدیدکنندگان با پرداخت مبلغی می‌توانند وارد دنیای مصنوعی مانند غرب وحشی شوند که توسط ربات‌ها هدایت می‌شود.

20. فیلم Pacific Rim – حاشیه اقیانوس آرام

فیلم رباتیک

  • سال ساخت: 2013
  • کارگردان: گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro)
  • بازیگران: چارلی هانام، ادریس البا، رینکو کیکوچی، چارلی دی، راب کازینسکی
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

اگر در میان برترین فیلم های رباتی به دنبال یک فیلم علمی-تخیلی و هیولایی هستید، فیلم حاشیه اقیانوس آرام برای شماست. این فیلم پس از اکران با استقبال خوبی از سوی طرفداران این ژانر روبرو گشت. گرچه فروش فیلم در آمریکا قابل توجه نبود، اما بقیه بازارها، از جمله سینمای چین، سبب شدند این فیلم با فروش 411 میلیون دلاری، به موفق‌ترین فیلم دل تورو در گیشه تبدیل شود.

داستان این فیلم، از بهترین فیلم ها با موضوع ربات ، در آینده روایت می‌شود. زمانی که کایجو، هیولاهای عظیم دریایی به آدمیان حمله می‌کنند، بشریت متحد می‌شود تا با ساخت جیگِرها، مکانیسم‌های انسان‌نما غول‌پیکر، با آنها مبارزه کند. دنباله این فیلم، یعنی فیلم Pacific Rim: Uprising در سال 2018 اکران شد که آن هم از بهترین فیلم های سینمایی رباتی است.

21. فیلم Chappie – چپی

بهترین فیلم های رباتی جهان

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp)
  • بازیگران: شارلتو کوپلی، هیو جکمن، دو پتل، خوزه پابلو کانتیلو، یولاندی ویسر
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.8

معرفی بهترین فیلم های رباتی جهان را با چپی ادامه می‌دهیم. این فیلم علمی-تخیلی اکشن درام محصول سال 2015 است و داستان آن در آینده‌ای نزدیک در شهری در آفریقای جنوبی روایت می‌شود که در آن بخشی از وظایف پلیس شهری به ربات‌های پلیس با هوش مصنوعی تحت کنترل انسان‌ها محول شده است. یکی از این ربات‌های پلیس، چَپی است که به دلیل داشتن هوش و همدلی بیش از حد، به یک ربات خودآگاه تبدیل می‌شود. این ربات توسط خلافکاران دزدیده می‌شود و کم‌کم تغییراتی در رفتار او مشاهده می‌شود. فیلم سینمایی رباتی چپی درباره مفاهیمی همچون هوش مصنوعی، هویت، جنسیت و زندگی انسانی و رباتی است که به صورت جذاب و هیجان‌انگیزی به تصویر کشیده شده است.

22. فیلم I Am Mother  – من مادر هستم

بهترین فیلم های رباتیک

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: گرنت اسپوتور (Grant Sputore)
  • بازیگران: کلارا روگارد، رز بایرن، هیلاری سوانک
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

فیلم با موضوع ربات ها من مادر هستم را می‌توانیم یکی دیگر از بهترین عناوین ژانر علمی تخیلی و رباتی بدانیم. داستان فیلم در زمانی روایت می‌شود که کاهش جمعیت انسان‌ها، خطر انقراض آن‌ها را به وجود آورده است. در چنین شرایطی رباتی به نام «مادر» قابلیت این را دارد که فرزندان انسان‌ها را بزرگ کند. در این فیلم، یکی از این بچه‌ها با نام «دختر»، با مادر رباتش زندگی می‌کند ولی با ورود یک غریبه به خانه‌شان، زندگی «دختر» دگرگون می‌شود. فیلم من مادر هستم به مسائلی مانند هوش مصنوعی، تکنولوژی، اخلاقیات و ارتباط انسان با ربات‌ها پرداخته است. این فیلم دریچه‌ای برای بحث در مورد آینده‌ی بشریت و نقش تکنولوژی در آن باز می‌کند.

23. فیلم Brian and Charles – برایان و چارلز

فیلم سینمایی ربات ها

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: جیم آرچر (Jim Archer)
  • بازیگران: دیوید ارل، کریس هیوارد، لوئیز بریلی، لوری ایزارد ،نیکولاس ازبری
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

فهرست را با یکی از فیلم های رباتی ۲۰۲۲ ادامه می‌دهیم. فیلم برایان و چارلز داستان یک مخترع تنها را روایت می‌کند که تمام وقتش را صرف اختراع وسایل عجیبی می‌کند که اغلب کار نمی‌کنند. به‌خاطر این عدم موفقیت، هیچ‌کس او را جدی نمی‌گیرد. بنابراین برایان با استفاده از یک ماشین ظرفشویی و چند قطعه دیگر، یک ربات هوش مصنوعی اختراع می‌کند. او نام این ربات را چارلز می‌گذارد. چارلز از روی دیکشنری زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد و علاقه‌ی خاصی به کاهو دارد. اگر دوست دارید یک فیلم کمدی رباتی ببینید، ما برایان و چارلز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تماشای این عنوان از فیلم های رباتی 2022 را از دست ندهید.

24. فیلم M3GAN – مگان ؛ از فیلم های رباتی جدید

فیلم ربات جنگی

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: جرارد جانستون (Gerard Johnstone)
  • بازیگران: آلیسون ویلیامز، ویولت مک‌گرو، رانی چینگ، جنا دیویس
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

مگان یکی از جدیدترین فیلم های رباتی است که پس از اکرانش در سال 2022، طرفداران زیادی پیدا کرد. این فیلم اکشن ترسناک و علمی تخیلی داستان رباتی انسان‌نما به نام مگان را به تصویر می‌کشد که ساخته شده تا از یک دختربچه محافظت کند و همیشه او را همراهی کند. وجود رباتی با قابلیت‌های فراانسانی که می‌تواند از کودکی که در معرض خطرات فراوانی قرار می‌گیرد محافظت کند، ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسد. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که این ربات به خودآگاهی می‌رسد و هرکسی یا هرچیزی را که فکر می‌کند ممکن است خطری برای همراه انسانی‌اش داشته باشد، نابود مي‌کند.

مگان از فیلم های رباتی ترسناک جدید استت که با بودجه‌ای 12 میلیون دلاری ساخته شده بود اما با استقبال بینندگان از آن، این فیلم بیش از  176 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم همچنین مورد نحسین منتقدان قرار گرفت و طنز، عناصر انتقادی و کمید و همچنین ایفای نقش بازیگرانش مورد توجه قرار گرفتند. قرار بر این است که دنباله‌ای نیز برای این فیلم ساخته و در سال 2025 منتشر شود.

25. فیلم Terminator 3: Rise of the Machines – نابودگر 3: خیزش ماشین‌ها

بهترین فیلم های رباتی

  • سال ساخت: 2003
  • کارگردان: جاناتان موستو
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، نیک استال، کلیر دینز، کریستینا لوکن
  • نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های نابودگر برای بستن فهرست بهترین فیلم های رباتیک گزینه مناسبی است. این فیلم که با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد، در کل توانست نمرات خوبی از خود به جای بگذارد. نابودگر 3: خیزش ماشین‌ها فروشی به مبلغ 433 میلیون دلار داشت و یک موفقیت تجاری برای عوامل سازنده بود. داستان این قسمت از نابودگر یک دهه بعد از زمانی که جان کانر از وقوع روز محشر جلوگیری کرد اتفاق می‌افتد. او هم اکنون جوان بی‌پولی‌ست که مادرش را از دست داده و سرگردان است. از زمان آینده رباتی به اسم T-X فرستاده می‌شود و تشکیلات و مقاومت انسان‌ها را در هم می‌شکند. سایت متاکریتیک بر اساس بررسی 61 نقد، نمره متوسط این فیلم را 66 اعلام کرد.

سخن پایانی

بهترین فیلم سینمایی رباتی

ربات‌ها با زندگی امروز ما عجین شدند و هر روزه نظریات، داستان‌ها و فیلم‌های زیادی درباره آینده انسان‌ها و ربات‌ها نوشته و یا ساخته می‌شود. با ظهور هوش مصنوعی و کاربرد روزافزون آن در زندگی، نگرانی‌هایی نیز که سرچشمه‌اش همین فیلم‌ها و داستان‌هاست ایجاد شده که خیلی هم بی‌اساس نیست. فیلم های رباتیک ساخته شده در سینما بسیار زیاد هستند و ما در اینجا تلاش کردیم به معرفی بهترین فیلم های رباتی بپردازیم. نظر شما درباره فیلم های سینمایی رباتی چیست؟ بین تمام فیلم های رباتیک که به شما معرفی کردیم، کدام عناوین را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما فیلم برتر رباتی دنیا کدام عنوان است؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو