آیا این کلیسا خانه خون‌آشام‌هاست؟

آیا این کلیسا خانه خون‌آشام‌هاست؟


منبع: دلتا پیام

5

1402/2/9

12:31


کلیسای بورگوند نروژ، یک کلیسای چوبی قدیمی است که با ظاهر ترسناک خود باعث وحشت همه می‌شود.

آیا این کلیسا خانه خون‌آشام‌هاست؟

کلیسای بورگوند نروژ، یک کلیسای چوبی قدیمی است که با ظاهر ترسناک خود باعث وحشت همه می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرای هستید که همیشه دنبال مکان‌های بکر و ترسناک می‌گردند، این مطلب در مجله گردشگری دلتا را از دست ندهید.

کلیسای بورگوند نروژ

چه چیزی در کلیسای بورگوند نروژ ترسناک است؟

کلیسای بورگوند نروژ یکی از کلیساهای قدیمی و قرون‌وسطایی در این کشور است که به‌خوبی از آن محافظت می‌شود. ساخت این کلیسا به سال‌های هزار و صد و هشتاد تا هزار و دویست و پنجاه میلادی برمی‌گردد.

برای ساخت این کلیسا بیشتر از چوب استفاده شده درست مانند سایر کلیساهای سبک استیو که در آن‌ها چوب عنصر اصلی در مصالح ساختمانی بوده است. از طرفی سبک بازیلیکا، یعنی کلیساهای چندطبقه که می‌توان ردیف و لایه‌های متفاوتی را روی ساختمان اصلی دید، در این کلیسا نیز مشاهده می‌شود. گفته می‌شود تنها سنگ به‌کاررفته در ساخت کلیسای بورگوند نروژ، سنگ پی کلیساست و باقی ساختمان کلیسا از چوب ساخته شده است.

کلیسای قدیمی

معماری منحصربه‌فرد و عجیب‌وغریب این کلیسا و ظاهر ترسناکش به‌خودی‌خود همه را از ورود به کلیسا می‌ترساند؛ اما موقعیت قرارگیری آن ترسناک‌تر است. کلیسای بورگوند نروژ دقیقا در میان قبرستانی از دوران قرون‌وسطی قرار گرفته که بر فضای مخوف و ترسناک کلیسای چوبی افزوده است.

یکی دیگر از مسائلی که باعث ترسناک‌تر شدن این کلیسا شده، نقش‌نگاره‌هایی از حیوانات و موجودات افسانه‌ای و اسرارآمیز و ترسناک بر درودیوارهای آن است. علاوه بر این، حکاکی حروف و شعرهای اسکاندیناوی و نروژی را هم می‌توانید در همه جای کلیسا مشاهده کنید که با خطوط عجیب‌وغریبی نوشته شده‌اند. قدمت کتیبه‌های موجود در این کلیسا به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد.

کلیسای نروژ

باوجوداینکه بیش از هزار سال از ساخت این مجموعه می‌گذرد، هنوز هم ساخت و پایه کلیسا سالم باقی‌مانده و مشکلی در قسمت‌های مختلف آن پیش نیامده است. برخی از قسمت‌های مقدس هنوز هم پابرجا مانده است برای نمونه می‌توان به محراب کلیسا اشاره کرد.

تمام فضای بیرونی و درونی کلیسا به شما این حس را منتقل می‌کند که کلیسای بورگوند نروژ از اول هم برای موجودات اسرارآمیز و ماورا طبیعی ساخته شده بوده است و اینجا خانه ارواح سرگردان و خون‌آشام‌های افسانه‌ای است.

از قرن نوزدهم به بعد استفاده مذهبی از این کلیسا با ساخت یک کلیسای جدید مدرن‌تر در نزدیکی آن به پایان رسید و امروزه به یک موزه جالب‌توجه تبدیل شده است.

کلیسای چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب در این روز مردگان به مهمانی شما می‌آیند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو