خوردن ارده در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

منبع: آرگا

10

1402/2/9

17:40


ارده در دوران بارداری مزایای زیادی دارد که رشد جنین، افزایش ایمنی بدن، تقویت استخوان و دندان ها و … را شامل می شود. امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

بارداری یکی از شگفت انگیزترین تجربیات در زندگی خانم ها می باشد. این دوران زمانی است که مادر باید فکر کند و عمل کند نه تنها برای خود بلکه برای کودکی که درون آن رشد می کند. ما در این مطلب درباره فواید خوردن ارده در دوران بارداری صحبت می کنیم.

 

مزایا ارده در بارداری

فواید ارده در دوران بارداری

در این زمان فقط منبع غذایی کودک مادر است؛ پس باید مطمئن شوید که مادر باردار تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری را دریافت می کند. در دوران بارداری هر چیزی را که می خورید که هر کاری را که انجام می دهید بر کودک شما تاثیر می گذارد و اهمیت دارد که انتخاب درستی داشته باشید. دانه های کنجد برای سلامتی مادر و جنین بسیار فایده دارد چون آنها غنی از آهن، کلسیم، اسید های آمینه، پروتئین، اسید اگزالیک، ویتامین C، Bو E هستند. تاثیر استفاده ارده در خانم های حامله به وضعیت سلامتی خانم های حامله و مقدار استفاده آن بستگی دارد پس پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

۱. افزایش ایمنی بدن

که از آنجایی که سطح مقاومت بدن در دوران حاملگی بسیار کم است استفاده از ارده و همچنین مصرف حلوا ارده به علت سرشار بودن از ویتامین C سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و از بروز انواع آنفولانزا و سرماخوردگی و… مراقبت می کند

۲. کمک به هضم غذا

یکی از مشکلات رایج در خانمهای باردار مشکل هضم غذا و معده درد و یبوست است. دانه های کنجد موجود در ارده و حلوا ارده سرشار از فیبر هستند که به عنوان یک عنصر طبیعی برای کاهش یبوست و کاهش حرکت روده استفاده می شود همچنین فیبر بالای ارده و حلوا ارده در هضم سریع غذا بسیار موثر است و به سلامت گوارش اشخاص باردار کمک بسیاری می‌کند.

۳. افزایش سطح انرژی بدن

دانه های کنجد موجود در ارده و حلوا ارده به علت سرشار بودن از منابع معدنی مورد احتیاج بدن یکی از بهترین منابع افزایش سطح انرژی بدن است. آنها باعث تقویت عضلات و اعصاب می شوند و ضعف و استرس ساخته شده در عضلات را کم می‌کند و بدین صورت بدن را ایمن و سرشار از انرژی می سازد.

مزایا ارده در حاملگی

۴. تقویت استخوان و دندان ها

خانم های باردار از کلسیم کمتری نسبت به دیگر اشخاص برخوردار هستند به همین علت است که به مراتب از درد استخوان ها و درد دندان عذاب می‌کشند. خانم های حامله به ۱۲۰۰ میلی گرم تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز احتیاج دارند استفاده ارده و حلوا ارده به علت غنی بودن کلسیم، احتیاج کلسیم بدن خانم های حامله را تامین و به سلامت استخوان‌های بانوان حامله کمک بسزایی می‌کند و همچنین از مشکلات دندانی پیشگیری می‌کند. افزون بر آن استفاده ارده در رشد استخوان های جنین تاثیرگذار است.

۵. کمک به رشد جنین

دانه های کنجد موجود در ارده و حلوا ارده به عنوان یک بسته کامل از مواد مغذی آهن، کلسیم و ویتامین ها، پروتئین و اسید آمینه هایی با کیفیت است که برای رشد مناسب در جنین ضروری است.

بعضی ها بر این باور هستند که دانه های کنجد در افزایش انرژی و کم شدن استرس و ضعف ذهنی کمک می‌کند.

نکته

توجه داشته باشید اگر سابقه آلرژی و حساسیت دارید از استفاده آنها پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده روغن کنجد در بارداری

روغن کنجد دارای تعادل خوبی از چربی های مونو و پلی سدیم است که قادر است مغز و بافت عصبی کودک را سالم نگه دارد. این چربی ها همچنین باعث جذب ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی هستند که برای سلامت شما و سلامتی کودک تان اهمیت دارد.

فواید ارده در بارداری

تاثیر روغن کنجد بر سقط جنین

خیلی از مردم بر این عقیده هستند که با توجه به به طبع گرم بودن دانه کنجد می تواند باعث سقط جنین شود. اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که این موضوع را تایید کند ولی بایستی در مقدار مصرف آن دقت کرد اثبات شده است که دانه های کنجد فواید تغذیه ای ضروری مثل آهن و پروتئین برای مادر و نوزاد مناسب است  لازم می باشد.

حال که این مطلب خاتمه یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه کودک و والدین بر لینک  کنجد در بارداری و توت در بارداری کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو