عزت الله رمضانی فر الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

6

1402/2/9

20:26


عزت الله رمضانی فر با اشاره به درگذشت دخترش گفت : : متاسفانه من حدود یک هفته است که دخترم را بر اثر تصادف از دست داده ام و خواب و خوراکی هم برایم باقی نمانده است. اما سعی کردم امشب به افتخار تئاتر و این اجرای شریف در مجموعه تئاتر شهر حضور داشته باشم.

عزت الله رمضانی فر الان کجاست؟ + بیوگرافی

عزت الله رمضانی فر الان کجاست؟

عزت الله رمضانی فر با اشاره به درگذشت دخترش گفت : : متاسفانه من حدود یک هفته است که دخترم را بر اثر تصادف از دست داده ام و خواب و خوراکی هم برایم باقی نمانده است. اما سعی کردم امشب به افتخار تئاتر و این اجرای شریف در مجموعه تئاتر شهر حضور داشته باشم.

عزت الله رمضانی فر الان کجاست؟ + بیوگرافی

عزت الله رمضانی فر الان کجاست؟ + بیوگرافی

به گزارش نم نمک ، گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت ماه از عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون که به تازگی به سوگ دخترش نشسته قدردانی کرد.

عزت الله رمضانی با تشکر از گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» گفت : متاسفانه من حدود یک هفته است که دخترم را بر اثر تصادف از دست داده ام و خواب و خوراکی هم برایم باقی نمانده است. اما سعی کردم امشب به افتخار تئاتر و این اجرای شریف در مجموعه تئاتر شهر حضور داشته باشم. از محمدرضا مالکی و جهانگیر الماسی هم صمیمانه تشکر می کنم که به بهانه اجرای نمایش «لانگ شات» فضایی را برایم به وجود آوردند تا بتوانم به اعتبار تئاتر این مصیبت بزرگ را تحمل کنم و شاهد تماشای نمایشی باشیم که محتوا ، بازی و کارگردانی اش بسیارارزشمند بود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی از پیشینه فعالیت های فرهنگی هنری خود در عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون اظهار کرد : من مفتخر به شاگردی استاد حمید سمندریان هستم و افتخار می کنم که بازیگری را با تئاتر شروع کردم و خوب یادم هست وقتی در یک تئاتر نقش یک پسر عقب مانده را بازی کردم ، شرایطی برایم فراهم شد تا افتخار حضور در فیلم سینمایی «گاو» را هم پیدا کنم. روندی که از آن پس دربرگیرنده حضور چندین ساله ای که شد که برایم باعث افتخار است.

گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی ، آن طور که روابط عمومی تئاتر شهر گزارش داده است ، در حضور جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون و کاظم ناظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت تئاتر ، تلویزیون و سینمای کشورمان قدردانی کرده است.

محمدرضا مالکی نویسنده ، کارگردان و بازیگر نمایش «لانگ شات» پس از پایان دوازدهمین اجرای این اثر نمایشی که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود ، توضیح داد : این نمایش تقدیم به کَسانی می شود که عاشقانه در سینما زیست دارند. کسانی که نه تنها در عرصه بازیگری درخشیدند بلکه با تمام وجودشان در این سینما زندگی کردند. این زندگی هم نه به خاطرپول ، که به خاطر عشقی بود که همواره با خود همراه داشتند.

وی با قدردانی از حضور موثر تماشاگران حین اجراهای نمایش «لانگ شات» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر طی روزهای گذشته بیان کرد : ما به رسم هر هفته که از اجرای این نمایش می گذرد ، تلاش کردیم تا نسبت به آنچه در توان داریم و از دستمان بر می آید قدردانی کوچکی از بزرگانی داشته باشیم که طی این سالها تلاش های بسیار ارزشمندی را برای سینما انجام دادند . بزرگانی که من اعتقاد دارم سینمای ایران به همه این عزیزان مدیون است و لازم است تا بنده و هر عزیز دیگری که در عرصه بازیگری فعالیت می کند از آنها تجلیل کند.

این بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ادامه داد : از روز اول اجرای این نمایش من و شهاب شریفی (مجری طرح نمایش) تصمیم گرفتیم از بزرگوارانی چون حسن رضایی و محمد شیری قدردانی کوچکی داشته باشیم و امشب این افتخار را داریم که در حضور هنرمند عزیزی چون جهانگیر الماسی و مدیرکل هنرهای نمایشی از استاد عزت الله رمضانی فر به پاس 50 سال فعالیت ارزشمندش در سینما و خاطرات جذاب و شیرینی که برای ما خلق کرده ، قدردانی کنیم. او و هم نسلانش بدون تردید بخش اعظمی از خاطرات دوران نوجوانی ما را تشکیل می دهند. آنها با هنرنمایی های ارزشمند خود کاری کردند که برای ما بلندی و کوتاهی نقش تفاوتی نداشته باشد و این «عمق نقش» باشد که می تواند باعث ماندگاری یک بازیگر شود.

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون نیز در این مراسم ضمن قدردانی از محمدرضا مالکی (کارگردان نمایش لانگ شات) و شهاب شریفی (مجری طرح پروژه) برای تقدیر از عزت الله رمضانی فر تصریح کرد : باعث افتخار من است که به عنوان نماینده شما تماشاگران محترم و گروه اجرایی در قدرشناسی از عزت الله رمضانی فر سهیم هستم و امیدوارم نهادها و مجموعه های دیگر هم به فکر برگزاری چنین رویدادهای مهمی باشند.

این هنرمند گفت : این هنرمندان دردانه های فرهنگ و هنر سرزمین ایران هستند که امروز در قالبی یک گوهر ناب و ارزشمند در تئاتر ، سینما و تلویزیون می درخشند. قصد هنرمندانی چون عزت الله رمضانی فر و نسل جدید هنرمندان از جمله محمدرضا مالکی آگاهی و دانایی و حراست از جامعه انسانی برای زندگی است. فرآیندی که به خودی خود دربرگیرنده ارزش های فراوانی است و باید همواره مورد قدردانی و ستایش قرار گیرد.

براساس این گزارش در پایان این برنامه ، لوح قدردانی از سوی گروه اجرایی نمایش «لانگ شات» در حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و جهانگیرالماسی به عزت الله رمضانی فر اهدا شد.

نمایش «لانگ شات» به نویسندگی جواد خورشا و محمدرضا مالکی و بازی و کارگردانی محمدرضا مالکی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20:15 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است : رضا مژده کارگر خیاطی که عاشق سینماست یک شب در محل کار خود میخواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد. این کار در ستایش از تمام هنروران و عاشقان بازیگری سینماست.


بیوگرافی

عزت الله رمضانی فر در سال 1323 در تهران به دنیا آمد. او کار تئاتر را در دوران تحصیل در مدارس تهران آغاز کرد و بعد از اتمام کلاس نهم ، با قبولی در یک آزمون ورودی ، در رشته بازیگری ادامه تحصیل داد و در عین حال ، فعالیت در تئاتر را از سال 1340 در «اداره تئاتر» و تماشاخانه سنگلج و در کنار هنرمندانی چون حمید سمندریان ، عباس جوانمرد ، عزت الله انتظامی ، علی نصیریان و پرویز فنی زاده ادامه داد. او در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار 25 شهریور در آذرماه 1346 نیز بر صحنه رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو