کنسول دستی AOKZOE A1 Pro با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت سرسام‌آور معرفی شد

منبع: تکراتو

4

1402/2/10

18:00


این روزها فصل جدیدی از دنیای کنسول های گیمینگ دستی شروع شده و کنسول دستی AOKZOE A1 Pro با پردازنده Ryzen 7 و قیمت مناسب یکی از آن‌ها است.

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت سرسام‌آور معرفی شد

این روزها فصل جدیدی از دنیای کنسول های گیمینگ دستی شروع شده و کنسول دستی AOKZOE A1 Pro با پردازنده Ryzen 7 و قیمت مناسب یکی از آن‌ها است.

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro به عنوان نخستین کنسول بازی دستی شناخته می‌شود که رسماً از پردازنده کم‌مصرف و قدرتمند Ryzen 7 7840U برند AMD با اسم رمز «ققنوس» (Phoenix) بهره خواهد برد. پردازنده مذکور از 8 هسته و 16 رشته پردازشی بر اساس معماری Zen4 برخوردار بوده و همچنین از قدرتمندترین پردازنده گرافیکی مجتمع AMD به نام Radeon 780M با 12 واحد محاسباتی RDNA3 نیز استفاده می‌کند. طبق اطلاعات فاش شده APU مذکور تنها مدل موجود در کنسول گیمینگ A1 Pro بوده و دیگر پردازنده‌های کم‌مصرف AMD در مدل‌های دیگر این کنسول قرار نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: کنسول دستی ایسوس با نام ROG Ally به زودی روانه بازارهای جهانی می‌شود

مشخصات کنسول دستی AOKZOE A1 Pro

لازم به ذکر است که این کنسول گیمینگ جذاب از یک نمایشگر 8 اینچی با رزولوشن 1200p و حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم برخوردار است. چنین پیکربندی برای یک محصول گیمینگ دستی امری رایج نیست، زیرا حافظه 64 گیگابایتی موارد استفاده بسیار کمی در این نوع دستگاه‌ها دارد.

اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که این کنسول با حافظه رم 16 گیگابایتی ارائه خواهد شد، بااین‌حال طبق خبرهای رسمی، این حافظه رم برای مدل پایه به 32 گیگابایت توسعه پیدا می‌کند. از طرفی گزینه‌های حافظه داخلی این کنسول شامل 512 گیگابایت، 1 ترابایت و حتی 2 ترابایت نیز خواهد شد.

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro

طبق ادعای شرکت سازنده، کنسول گیمینگ پرتابل A1 Pro در تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) روانه بازار می‌شود و برای خریداران اولیه برچسب قیمتی 799 دلار را خواهد داشت. این اطلاعات به این معنی بوده که هزینه‌ اصلی آن بیشتر تمام خواهد شد و در نتیجه بیشتر گیمرها در آینده باید هزینه بیشتری برای دستیابی به این کنسول بپردازند. طبق انتظارات این شرکت قیمت نهایی کنسول را برای مدل پایه به 999 دلار خواهد رساند.

کنسول دستی AOKZOE A1 Pro

البته این قیمت بسیار گران‌تر از قیمت 699 دلاری ASUS ROG Ally برای کنسول Z1 Extreme خواهد بود. همچنین باید اعتراف کرد که از نظر سخت افزاری نیز کنسول Z1 Extreme از کنسول گیمینگ دستی AOKZOE A1 Pro بسیار در سطح بالاتری قرار دارد. در نتیجه A1 Pro صرفاً تا زمان معرفی و عرضه‌ی کنسول جدید ایسوس توانایی در اختیار داشتن عنوان بهترین کنسول گیمینگ دستی را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص مشخصات کنسول دستی AOKZOE A1 Pro چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو