پاورهای  ATX 3.0 ، بهترین انتخاب برای کارتهای RTX 40

پاورهای ATX 3.0 ، بهترین انتخاب برای کارتهای RTX 40


منبع: گیمفا

7

1402/2/11

10:17


باتوجه به ادامه تولید و توزیع کارت‌ گرافیک های قدرتمند سری Geforce RTX 40 از سوی کمپانی انویدیا، بهره‌گیری از یک منبع تغذیه(پاور) به طوری که بتواند نیاز این سری کارت‌ها را برآورده کند، ضروری است. منبع تغذیه (پاور) ATX 3.0 به گونه‌ای طراحی شده است که قدرت بالاتری را تا ۲ برابر کل مصرف […]

پاورهای  ATX 3.0 ، بهترین انتخاب برای کارتهای RTX 40

باتوجه به ادامه تولید و توزیع کارت‌ گرافیک های قدرتمند سری Geforce RTX 40 از سوی کمپانی انویدیا، بهره‌گیری از یک منبع تغذیه(پاور) به طوری که بتواند نیاز این سری کارت‌ها را برآورده کند، ضروری است.

منبع تغذیه (پاور) ATX 3.0 به گونه‌ای طراحی شده است که قدرت بالاتری را تا ۲ برابر کل مصرف انرژی سیستم و ۳ برابر توان کارت گرافیک ارائه کرده و می‌تواند از عهده افزایش احتمالی توان مورد نیاز بربیاید.لازم به ذکر است شرکت MSI مجموعه ای از بهترین پاورهای ATX 3.0 را طراحی و تولید کرده است .

پاور MSI MPG A1000G PCIE 5 بهترین انتخاب برای RTX 40

چرا خرید پاور ATX 3.0 توصیه می‌شود؟

براساس تست‌های صورت گرفته برروی کارت گرافیک های سری RTX 40، میزان مصرف انرژی و حتی افزایش مصرف این سری محصولات اندازه‌گیری و در جدول زیر ارائه شده است:

همانطور که در جدول قابل مشاهده است، افزایش مصرف کارت‌های سری Geforce RTX 40 بیش از چیزی است که ممکن است تصور کنید. مصرف انرژی این کارت گرافیک در حین بازی Hitman 3 به حداکثر ۱۱۹۹ وات می‌رسد که ممکن است در پاورهای معمول منجر به محافظت از توان بیش از حد یا اصطلاحا OPP شده و با قطع جریان و خاموشی سیستم درصورت استفاده از  پاور ATX 2.0 با توان ۸۵۰ وات شود. درحین اجرای بازی   Red Dead Redemption 2 نیز توان مصرفی RTX 4070 به بیش از ۸۵۰ وات افزایش پیدا کند که منجر به OPP در سیستم‌هایی با پاور ۶۵۰ وات شود. البته اکثر پاورهای سری ATX 2.0 دارای قابلیت محافظت از توان معادل ۱.۲۵ برابر توان اسمی خود هستند اما درصورت اجرای بازی‌های سنگینی مانند Hitman 3 و Cyberpunk 2077، کارت گرافیک به دلیل پردازش بالا نیازمند توان بیشتر و در نهایت فعال شدن OPP و خاموشی سیستم می‌شود.

برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، توصیه می‌شود تا درصورتیکه از کارت‌ گرافیک های سری RTX 40 استفاده می‌کنید، نسبت به تهیه پاورهایی با دوبرابر توان خروجی مانند پاورهای ATX 3.0 اقدام نمایید. پاوری که بتواند تا ۲۰۰% افزایش توان را پاسخگو باشد و درحین فشار بالای سیستم چه در اجرای بازی‌های روز یا نرم‌افزارهای سنگین ثبات سیستم را تضمین کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو