راهنمای سفر و گردشگری کشور استرالیا و معرفی شهرهای معروف آن

راهنمای سفر و گردشگری کشور استرالیا و معرفی شهرهای معروف آن


منبع: روزانه

6

1402/2/11

11:52


استرالیا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است، به دلیل زیبایی طبیعی، فرهنگ متنوع، شهرهای پرجنب وجوش، جاذبه های تاریخی و مذهبی و همچنین فعالیت هایی همچون ماجراجویی در جنگل های استوایی، غواصی در ریف کرال، سفرهای بازدیدی به شهرهای تاریخی مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن و شهرهای دیگر، آشپزی، خرید و بازدید از جاذبه […]

استرالیا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است، به دلیل زیبایی طبیعی، فرهنگ متنوع، شهرهای پرجنب وجوش، جاذبه های تاریخی و مذهبی و همچنین فعالیت هایی همچون ماجراجویی در جنگل های استوایی، غواصی در ریف کرال، سفرهای بازدیدی به شهرهای تاریخی مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن و شهرهای دیگر، آشپزی، خرید و بازدید از جاذبه های طبیعی مانند کوه ها، شناوری در کویرها، شنا و سایر فعالیت های گردشگری آبی و همچنین مراکز تفریحی و توریستی.

راهنمای سفر و گردشگری کشور استرالیا و معرفی شهرهای معروف آن

همه چیز در مورد سفر و گردشگری کشور استرالیا

همچنین، استرالیا با توجه به موقعیت جغرافیایی و مساحت بزرگ خود، تنوع فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی دارد. از طرفی، زمان مناسب برای سفر به استرالیا در ماه های آبان تا فروردین است که در این زمان هوای کشور ملایم تر است و به طور کلی شرایط بهتری برای گردشگری وجود دارد.

گردشگری کشور استرالیا

پایتخت استرالیا

پایتخت استرالیا شهر کانبرا (Canberra) است. این شهر در مرکز استرالیا واقع شده و مساحت آن 814.2 کیلومتر مربع است. کانبرا در سال 1913 به عنوان پایتخت جدید استرالیا انتخاب شد و به دلیل موقعیت مرکزی و کوهستانی اش برای پایتخت انتخاب شد. کانبرا همچنین محل قرارگیری سازمان ها و ادارات مهم اجرایی، قضایی و قانون گذاری کشور است.

اطلاعات کلی در مورد استرالیا

استرالیا یک کشور جزیره ای و قاره آسترالیا در جنوب شرقی آسیا و جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور از نظر اندازه، پنجمین کشور بزرگ جهان می باشد. پایتخت استرالیا کانبرا است و شهرهای بزرگ دیگر آن شامل سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرت، آدلاید و پرث می باشند.

استرالیا دارای جمعیت چندگانه ای از مردم با زبان، فرهنگ و تاریخ متفاوت است. جمعیت این کشور شامل قومیت های اصلی شامل انگلیسی ها، ایرلندی ها، اسکاتلندی ها و ولزی ها و همچنین قومیت های بومی از جمله ابوریجین ها و تورس است. همچنین، جمعیت استرالیا از مهاجران بسیاری نیز تشکیل شده است که از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کرده اند.

استرالیا دارای اقتصادی پیشرفته و صنعتی است و در صادرات مواد معدنی، محصولات کشاورزی، صنعت بومی، تکنولوژی، خدمات و گردشگری بسیار فعال است. همچنین، این کشور دارای طبیعتی بسیار زیبا و وحشی است که شامل جنگل ها، کویرها، کوهستان ها، سواحل و جزایر زیبایی می باشد.

مطلب مشابه: راهنمای سفر به ایتالیا + مراحل اخذ ویزا و تمام هزینه های سفر به رم

گردشگری کشور استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا شامل تنوع گسترده ای از اقوام، فرهنگ ها و سبک های زندگی است. در بسیاری از موارد، فرهنگ استرالیایی متشکل از تلفیقی از فرهنگ های اروپایی، ابوریژین و مهاجرانی است که در طول تاریخ به استرالیا آمده اند. برخی از مهمترین ویژگی های فرهنگ مردم استرالیا عبارتند از:

  • محبوبیت ورزش، به خصوص فوتبال، کریکت و راگبی
  • زندگی آرام و آسایشگرایانه در شهرهای بزرگ و ساحلی
  • اهمیت دادن به زندگی در طبیعت و فعالیت هایی مانند کمپینگ، کوهنوردی، ورزش های آبی و شکار
  • محبوبیت موسیقی، هنر، فیلم و تئاتر
  • برخی ارزش های مهم در فرهنگ استرالیایی شامل دوست داشتن آزادی، عدالت، توانایی در برابر دشمنان و دشمنی با کارایی است.

به طور کلی، فرهنگ مردم استرالیا به عنوان یک جامعه چند فرهنگی، متشکل از آرمان های غربی، قوانین محلی و ابوریژینی، با ظاهری آسایشگرانه، دوستانه و دوست داشتنی شناخته می شود.

ارتباط مردم استرالیا با توریست ها

مردم استرالیا به عنوان جامعه ای دوست داشتنی و مهمان نواز، به طور کلی ارتباط بسیار مثبتی با توریست ها دارند. توریست هایی که به استرالیا می آیند، می توانند از طبیعت زیبای این کشور، جاذبه های تفریحی و تاریخی، فرهنگ محلی و غذاهای منحصر به فرد استرالیا لذت ببرند. مردم استرالیا بسیار دوست دارند که توریست ها به کشورشان بیایند و از آنجا که استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می شود، به شدت به جذب گردشگران علاقه دارند.

بسیاری از مردم استرالیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و با توریست هایی که از کشورهای دیگر می آیند، به زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین، استرالیایی ها به طور کلی مهمان نواز و دوست دارند که توریست ها را به جاذبه های گردشگری محلی معرفی کنند و به آن ها در برنامه ریزی سفرشان کمک کنند. به طور کلی، ارتباطات بین مردم استرالیا و توریست ها مبتنی بر احترام، دوستی و کمک به همدیگر بوده و تجربه سفری خوشایند برای توریست ها را به ارمغان می آورد.

گردشگری کشور استرالیا

بهترین فصل برای سفر به استرالیا

بهترین فصل برای سفر به استرالیا بستگی به ترجیحات شما و نیازهای سفر شما دارد. استرالیا کشوری با اقلیم گوناگون است که از بارش بسیار زیاد در شمال گرم و مرطوب تا بیابان های خشک و گرم در جنوب، تنوع آب و هوایی دارد. به همین دلیل، بهترین فصل برای سفر به استرالیا ممکن است بسته به مکان و فعالیت هایی که شما قصد دارید انجام دهید، متفاوت باشد.

در صورتی که قصد دارید برای دیدن مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری به استرالیا بروید، بهترین فصل برای سفر به این کشور بهار و پاییز است، زیرا هوا در این فصل ها خنک و ملایم است و شما می توانید از دیدن مناظر طبیعی زیبای استرالیا بدون هوای خیلی گرم و مرطوب لذت ببرید. اگر قصد دارید به باغ ها و فضاهای سبز مراجعه کنید، بهار (مارس تا مه) بهترین فصل برای سفر به استرالیا است.

اگر قصد دارید برای شنا و سوار کردن موج به استرالیا بروید، بهترین فصل برای سفر به استرالیا تابستان است، زیرا هوا در این فصل گرم و مطبوع است و شما می توانید از آب و هوای خوب برای فعالیت هایی مانند شنا و سوار کردن موج لذت ببرید.

همچنین، ممکن است بسته به ترافیک گردشگری و قیمت های بلیط هواپیما و اقامت در هتل ها، فصل بهتری برای سفر به استرالیا انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به استرالیا با یک مشاور سفر مشورت کنید تا به شما راهنمایی کند.

مطلب مشابه: نگاهی به 9 مکان زیبا در جهان برای سفر در فصل تابستان

مشکلات سفر به استرالیا

سفر به استرالیا ممکن است با چندین مشکل همراه باشد. در زیر به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم:

  1. فاصله ی زیاد: استرالیا در اقصی نقطه جنوبی جهان واقع شده است و سفر به این کشور نیازمند پروازهای بلند مدت و فاصله های زیاد است که ممکن است برای بعضی از مسافران خستگی آور باشد.
  2. هوای گرم و خشک: استرالیا کشوری با اقلیم گرم و خشک است که می تواند برای بعضی افراد نامطلوب باشد، به خصوص در فصل های تابستان که در برخی مناطق به دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس می رسد.
  3. کندی و دشواری در گرفتن ویزای استرالیا: برای سفر به استرالیا، برخی مسافران به دلیل مسائل مختلف از جمله امنیتی و سلامتی، نیاز به ویزای ورود به این کشور دارند. دریافت ویزا برای بعضی کشورها ممکن است کند و دشوار باشد.
  4. هزینه ی بالای اقامت و زندگی: استرالیا یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی بالایی دارد و به همین دلیل، اقامت در این کشور برای بعضی از مسافران دشوار و ناممکن است.
  5. محدودیت های مربوط به مواد مخدر: استرالیا یکی از کشورهایی است که قوانین سخت و سنگینی در مورد استفاده از مواد مخدر دارد و این موضوع می تواند برای بعضی از مسافران مشکل ساز باشد.

مهم ترین شهرهای گردشگری استرالیا

استرالیا کشور پهناوری است و به هیچ عنوان نمی توانید در مدت زمان کوتاه تمامی شهرهای آن را بگردید. از این رو ما تصمیم داریم مهم ترین و کلیدی ترین شهرهای این کشور بزرگ را برای گردشگری به شما معرفی کنیم.

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر سیدنی

شهر سیدنی، پایتخت ایالت نیوساوت ولز در استرالیا است و به عنوان یکی از شهرهای بزرگتر و مهم این کشور شناخته می شود. این شهر به دلیل مناظر زیبا، بناهای تاریخی و فرهنگ متنوعی که دارد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است.

سیدنی دارای یکی از بلندترین ساختمان های جهان، آپارتمان قایق های برجسته، کاخ های تاریخی، موزه های هنر و فرهنگ، پارک های بزرگ و جاده های ساحلی است. از جمله جاذبه های گردشگری سیدنی می توان به برج سیدنی، پل هاربور، اپراهاوس سیدنی، حیاط بوتانیک، ساحل باندی و موزه هنر مدرن سیدنی اشاره کرد. علاوه بر جاذبه های گردشگری، سیدنی یکی از مراکز اقتصادی، تجاری و فرهنگی اقیانوسیه است و دارای زندگی شبانه پرحرکتی است. شهر سیدنی به دلیل آب و هوای خوب خود، باغ ها و پارک های بزرگ، فرصت های کاری خوب و خدمات عالی به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می شود.

در کل، سیدنی یک شهر پویا، پرانرژی و پراز زندگی است که برای گردشگران و مهاجران از سراسر جهان، یکی از بهترین مقاصد برای بازدید و سکونت به حساب می آید.

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر ملبورن

شهر ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا در استرالیا، یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور است. ملبورن به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان شناخته می شود به دلیل فرهنگ، هنر، طبیعت، آرامش، تنوع و فعالیت های اقتصادی و تفریحی آن.

این شهر دارای معماری تاریخی و مدرن، پارک های بزرگ، موزه های متنوع، مراکز خرید، رستوران های معتبر، تئاترها، موسیقی زنده، ورزش های مختلف و غیره است. به علاوه، از جمله جاذبه های گردشگری ملبورن می توان به برج ایفل شهر، مرکز هنری ناشناخته، ساحل استکلد، باغ بوتانیک، موزه انجمن ورزش های استرالیا و باغ حیوان ملبورن اشاره کرد.

همچنین، ملبورن یکی از مراکز علمی و فرهنگی مهم استرالیاست و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است. این شهر از نظر فرهنگی و هنری بسیار پویا است و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز موسیقی، فیلم، تئاتر و هنرهای دیگر شناخته می شود. ملبورن شهری فوق العاده زیبا و پویاست که برای بازدیدکنندگان و گردشگران، به همراه زندگی شبانه پرحرکت و فرصت های شغلی، یکی از بهترین مقاصد جهان برای بازدید و سکونت به حساب می آید.

مطلب مشابه: راهنمای گردشگری گرجستان و معرفی بهترین جاهای دیدنی این کشور

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر آدلاید

آدلاید شهری در جنوب استرالیا است و با جمعیتی حدود ۱٫۳ میلیون نفر، پنجمین شهر بزرگ استرالیا به شمار می رود. شهر آدلاید در سال ۱۸۳۶ تأسیس شد و به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی استرالیا شناخته می شود. آدلاید دارای اقلیم مدیترانه ای است که در طول سال آب و هوای ملایم و خشکی دارد.

این شهر به دلیل معماری خاص خود، از جمله خیابان هایی با درختان بلوط قدیمی و ساختمان های بلند با شکوه، یکی از زیباترین شهرهای استرالیا به شمار می رود. در ضمن آدلاید به عنوان مرکز فرهنگی و هنری استرالیا شناخته می شود و دارای مجموعه های هنری، تئاتر، سینما و موزه های بسیاری است.

آدلاید همچنین به عنوان مرکز آموزش عالی استرالیا شناخته می شود و دارای دانشگاه های برتری است که به دانشجویان بین المللی پذیرش می دهند. برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر، بازدید از موزه تاریخی جنوب استرالیا و باغ های بزرگ آدلاید نیز پیشنهاد می شود.

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر کوئینزلند

کوئینزلند، شمال شرقی استرالیا، یکی از ایالت های بزرگ و مهم این کشور است. با مساحتی حدود ۱٫۸ میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، کوئینزلند از بزرگ ترین مناطق استرالیا است. این ایالت با گستره زیادی از بیابان ها، کوهستان ها، جنگل های بارانی و سواحل زیبا، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل شده است.

شهر برزیل، پایتخت کوئینزلند، یکی از شهرهای بزرگ و مهم این ایالت است. با جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر، برزبن به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی، تجاری و تفریحی استرالیا شناخته می شود. این شهر دارای بناهای تاریخی و فرهنگی، ساحل های زیبا، پارک های بزرگ و تجربه های منحصر به فردی در حوزه فرهنگ و هنر است.

علاوه بر برزبن، کوئینزلند دارای شهرهایی دیگری نیز هست که ارزش بازدید دارند، از جمله شهرهای کوینزلند، کانزاس، تاونزویل و سانشاین کوست. این شهرها دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی خاصی هستند و به عنوان مقاصد گردشگری محبوب در کوئینزلند شناخته می شوند.

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر نیو ساوت ولز

شهر نیو ساوت ولز (New South Wales) یکی از ایالت های استرالیا است و در جنوب شرقی کشور واقع شده است. با مساحتی بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر، نیو ساوت ولز یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین ایالت های استرالیاست.

شهر سیدنی، پایتخت نیو ساوت ولز و یکی از شهرهای مهم جهان است. این شهر با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت، بنا به دلایل مختلفی از جمله وجود بناهای تاریخی و فرهنگی، زیبایی طبیعی و جاذبه های گردشگری، یکی از پرجذبه ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود.

از دیگر شهرهای مهم نیو ساوت ولز می توان به نیوکاسل، والونگونگ، وولونگونگ، ویاگرا و کامبرا اشاره کرد. نیو ساوت ولز نیز به دلیل داشتن سواحل زیبا، کوهستان هایی فراوان و باغ ها و پارک های زیبا، یکی از مقاصد محبوب برای تفریح و سفر است. نیو ساوت ولز یک ایالت پراز تاریخ، فرهنگ و جاذبه های گردشگری است که می تواند برای بازدید کنندگانی که به دنبال تجربه ی یک مکان متفاوت و خاص هستند، بسیار جذاب باشد.

مطالب مشابه: 15 مکان برتر گردشگری جهان که قبل از مرگ باید ببینید!

گردشگری کشور استرالیا

معرفی شهر بریزبن

بریزبن (Brisbane) شهری در استان کوئینزلند (Queensland) واقع در شرق استرالیاست. با جمعیتی حدود ۲٫۴ میلیون نفر، بریزبن سومین شهر پرجمعیت استرالیا و یکی از شهرهای پر رونق این کشور محسوب می شود.

بریزبن با داشتن آب و هوای ملایم و تابستان های گرم و زمستان های نسبتاً خنک، جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان به پل Story Bridge، باغ های Botanic و South Bank، موزه های Queensland Art Gallery  و  Gallery of Modern Art، فرودگاه بین المللی بریزبن و پارک ملی لامینتون اشاره کرد.

بریزبن همچنین شهری پویا و پررونق است که به دلیل وجود دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه کوئینزلند، به عنوان یکی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی مهم در استرالیا شناخته می شود. این شهر همچنین دارای فضای فرهنگی غنی بوده و میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری مانند جشنواره بین المللی بریزبن، نمایشگاه هنر و کنسرت های موسیقی است.

با توجه به وسعت این شهر و وجود جاذبه های گردشگری زیاد، بریزبن یکی از بهترین مقاصد سفر برای بازدید کنندگانی است که به دنبال تجربه ی یک شهر بزرگ، زیبا و پویا هستند.

نکات کلیدی گردشگری استرالیا

استرالیا کشوری بزرگ و زیباست که جذابیت های گردشگری فراوانی دارد. در زیر نکات کلیدی گردشگری استرالیا را بررسی خواهیم کرد:

۱. جاذبه های طبیعی: استرالیا با پوشش گیاهی و حیات وحش بی نظیر خود، بهترین مقصد برای دوستداران طبیعت و جنگل های بکر است. جاذبه های طبیعی مانند باغ ملی کوکابورا و پارک ملی ویلسونز پرمیتیو، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعی استرالیا هستند.

۲. شهرها: شهرهای استرالیا نیز دارای جذابیت های فراوانی هستند. سیدنی، ملبورن و بریزبن، به عنوان سه شهر بزرگ و مهم استرالیا، پویایی فرهنگی، بازارهای محلی، نمایشگاه های هنری و دانشگاه های بزرگی دارند.

۳. سواحل و فعالیت های آبی: با بیش از ۳۷ هزار کیلومتر ساحل، استرالیا یکی از بهترین مقاصدهای تفریحی آبی است. از معروف ترین سواحل استرالیا می توان به باندی بیچ و سنترال کوست در نیو ساوت ولز، کرانلا و باندی بیچ در سیدنی و ساحل گلد کوست در کوئینزلند اشاره کرد.

۴. فعالیت های غیرآبی: استرالیا دارای فعالیت های غیرآبی زیادی نیز است که شامل کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایقرانی و پاراگلایدینگ می شود.

جاذبه های گردشگری برتر کشور استرالیا

فارغ از این شهرها، به سراغ نقاط گردشگری ویژه ای خواهیم رفت که بیش از هر شهر و منطقه ای، می توانند گزینه های فوق العاده ای برای انتخاب باشند. اگر گردشگری استرالیا برای شما با تمرکز روی نقاط استراتژیک است؛ می توانید روی عناوین زیر حساب ویژه ای باز کنید.

گردشگری کشور استرالیا

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge)، یکی از جاذبه های توریستی مهم در شهر سیدنی در استرالیا است. این پل در سال ۱۹۳۲ ساخته شده و برای عبور خودروها، پیاده روی و خطوط قطار به کار می رود. با ارتفاع ۱۳۰ متر، پل بندرگاه سیدنی یکی از بلندترین پل های جهان است و زیبایی و بزرگی آن به عنوان یکی از نمادهای شهر سیدنی به شمار می رود. همچنین، این پل به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی استرالیا به شمار می آید که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

گردشگری کشور استرالیا

ویو راک هایدن استرالیای غربی

ویو راک (Wave Rock) یک صخره طبیعی با الگوی موجی در استرالیای غربی است. این صخره در نزدیکی شهر هیپر (Hyden) واقع شده و بیشترین جاذبه گردشگری منطقه را تشکیل می دهد. ویو راک با ارتفاع ۱۴ متر و طولی در حدود ۱۰۰ متر دارد و از نوعی سنگ آهکی به نام «گرانیتی» ساخته شده است.

این صخره به خاطر شکل خاص و الگوی موجی خود مشهور است و یکی از جاذبه های طبیعی محبوب در استرالیای غربی است. همچنین در اطراف ویو راک، دیگر جاذبه های طبیعی مانند دره هایپر (Hyden’s Valley)، سد شمال (North Lake)، تالاب مارشال (Marshall’s Dam) و… نیز وجود دارد که برای بازدید کنندگان جذابیت دارد.

گردشگری کشور استرالیا

آکواریوم سیدنی استرالیا

بله، آکواریوم سیدنی در استرالیا واقع شده است. این آکواریوم در منطقه دارلینگ هاربر سیدنی واقع شده و مجموعه ای از حوضچه ها و تونل های زیر آبی را به نمایش می گذارد. در این آکواریوم، می توان به تماشای گونه های مختلفی از ماهیان، صدف ها، اسپنج ها، ستاره دریایی ها و حیوانات دریایی دیگر پرداخت. همچنین، این آکواریوم به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و حفاظتی برای حفظ و مرمت زیستگاه های دریایی به شمار می رود.

گردشگری کشور استرالیا

کلیسای سنت ماری

من فرض می کنم شما به کلیسای سانت ماری Notre-Dame de Paris اشاره می کنید. این کلیسا یکی از مهم ترین آثار معماری در شهر پاریس، فرانسه است. کلیسای سنت ماری نوتردام در سال ۱۱۶۳ میلادی ساخته شد و در طول قرون متمادی با اضافه کردن بناهایی همچون برج ها و آرشیوها، توسعه یافت.

این کلیسا معروف به زیبایی و پیچیدگی معماری آن است. بنا به شکل یک کلیسای گوتیک با سقف بلند و قوس های پرتگاهی طراحی شده است. همچنین دروازه ها، پنجره ها و دیگر جزئیات ساختمان با هنرمندی و ابتکار زیادی طراحی شده اند.

متأسفانه، در سال ۲۰۱۹، حریقی در کلیسای سنت ماری نوتردام رخ داد و بسیاری از بخش های اصلی آن تخریب شدند. اما پس از این حادثه، تلاش های بسیاری برای بازسازی و بهبود آن آغاز شده است و امیدواریم که این آثار ارزشمند به زودی به حالت اولیه خود بازگردند.

گردشگری کشور استرالیا

مرکز خرید وست فیلد ملبورن

مرکز خرید وست فیلد در شهر ملبورن، استرالیا قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز خرید در منطقه است. این مرکز خرید دارای بیش از 400 فروشگاه و رستوران است که از جمله برندهای معتبری مانند David Jones، Myer، Zara، H&M، Apple وغیره می باشند. همچنین، مرکز خرید وست فیلد دارای پارکینگ رایگان برای مشتریان است و با قطار، اتوبوس و تاکسی به راحتی قابل دسترسی است.

خطرات سفر به کشور استرالیا

همانند سفر به هر کشور دیگر، سفر به استرالیا نیز با خطراتی همراه است. برخی از خطرات سفر به استرالیا عبارتند از:

  1. خطر حوادث طبیعی: استرالیا یکی از کشورهایی است که با خطرات طبیعی مانند آتش سوزی، سیلاب و زلزله روبرو است.
  2. خطر حمله حیوانات و حشرات: استرالیا خانه ی بسیاری از حیوانات و حشرات خطرناک است، به خصوص حیواناتی مانند کرکداران، مارها و کپورهای زردپوست.
  3. خطر ابتلا به بیماری های خاص: استرالیا یک کشور پراز بیماری های خاص است، مانند بیماری های مرتبط با حشرات، بیماری های شایع در آب و همچنین بیماری های تنفسی.
  4. خطر ایمنی شخصی: استرالیا یک کشور ایمن است، اما مانند هر کشور دیگر، خطراتی برای امنیت شخصی مسافرین وجود دارد، از جمله سرقت، تجاوز و خشونت.
  5. خطر مرتبط با ترافیک: رانندگی در استرالیا بر عکس بسیاری از کشورهای دیگر، سمت چپ رانندگی می باشد که می تواند برای مسافرین ناشناخته خطرناک باشد.

همانطور که مشخص است، سفر به استرالیا خطرات خاص خود را دارد، اما با پیشگیری و توجه به موارد امنیتی و بهداشتی، می توانید این خطرات را به حداقل برسانید و سفری امن و خاطره انگیز به استرالیا داشته باشید.

ویزای توریستی کشور استرالیا

برای ورود به کشور استرالیا به عنوان توریست، شما نیاز به گرفتن ویزای توریستی است. ویزای توریستی به شما اجازه می دهد تا به مدت حداکثر سه ماه در استرالیا اقامت کنید. برای گرفتن ویزای توریستی، می توانید از سایت رسمی وزارت کشور و یا سفارت یا کنسولگری استرالیا در کشور خود استفاده کنید.

برای گرفتن ویزای توریستی، باید مدارکی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی، فرم درخواست و هزینه ی ویزا را ارائه کنید. هزینه ی ویزا بسته به نوع ویزایی که می خواهید درخواست کنید، متفاوت است. همچنین، برای گرفتن ویزای توریستی، شما باید شرایط و معیارهایی را که توسط وزارت کشور استرالیا تعیین شده اند، برآورده کنید. به عنوان مثال، شما باید ثابت کنید که به اندازه کافی پول برای پوشش هزینه های سفر و اقامت در استرالیا دارید.

لازم به ذکر است که در مواردی ممکن است ویزای توریستی برای شما تعلیق شود و یا از دسترس خارج شود، به عنوان مثال اگر در گذشته ویزای شما لغو شده باشد یا در دیگر مواردی. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت رسمی وزارت کشور استرالیا مراجعه کنید.

جمع بندی سفر به استرالیا

سفر به استرالیا با داشتن تجربه ی بی نظیری همراه است. این کشور دارای مکان ها و مناظر طبیعی فوق العاده ای است که مسافران را شگفت زده می کند. همچنین، فرهنگ و زندگی مردم استرالیا نیز برای گردشگران جالب است.

برای سفر به استرالیا، باید در نظر داشت که برای دریافت ویزا، شرایط خاصی را باید رعایت کنید و همچنین مشکلاتی نظیر خطرات حیات وحش، آب و هوای گرم و خشک، هزینه ی بالای سفر و غیره نیز وجود دارد.

بهترین فصل برای سفر به استرالیا به دلیل هوای خوب و شرایط مطلوب، بهار و پاییز است. همچنین، در طول سفر به استرالیا باید به محدودیت های کرونایی که ممکن است در کشور وجود داشته باشد، توجه کنید. در کل، سفر به استرالیا می تواند تجربه ی بی نظیری باشد که بهتر است با برنامه ریزی دقیق و آمادگی کافی انجام شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو