معرفی سریال Class of ‘09

معرفی سریال Class of ‘09


منبع: فوت و فن

4

1402/2/12

10:08


مطمئنا در ادامه این تکنولوژی می‌تواند در دیگر بخش‌های جامعه همچون قانون نیز تأثیرگذار باشد. سریال کلاس ۰۹ (Class of ‘09) محصول تازه شبکه اف‌ایکس نیز به بررسی همین ایده می‌پردازد.

معرفی سریال Class of ‘09

هوش مصنوعی در سال گذشته رشد بسیار تصاعدی داشت و آنچه که در ابتدا از آن در کتاب‌ها و فیلم‌ها پیش‌بینی می‌شد، به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است. این فناوری در حال حاضر به شدت بر کارهای مدرسه، دانشگاه و هنرمندان تأثیر گذاشته و تا حدی قابل‌توجهی نگران‌کننده شده است. مطمئنا در ادامه این تکنولوژی می‌تواند در دیگر بخش‌های جامعه همچون قانون نیز تأثیرگذار باشد. سریال کلاس ۰۹ (Class of ‘09) محصول تازه شبکه اف‌ایکس نیز به بررسی همین ایده می‌پردازد.

سریال «کلاس ۰۹» با بازی برایان تایری هنری و کیت مارا در نقش اصلی است و در ادامه این مطلب نیز به معرفی بیشتر عوامل سازنده، داستان، بازیگران و همچنین تاریخ پخش آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

عوامل سازنده سریال Class of ’09

تام راب تهیه‌کننده اجرایی و خالق سریال «کلاس ۰۹» محسوب می‌شود که سابقه زیادی در ژانر جنایی دارد و قبلا سریال داستان ترسناک آمریکایی: ترور جیانی ورساچه (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story) و جاسوس لندن (London Spy) را ساخته است. وی همچنین رمان بچه ۴۴ (Child 44) را نوشته است، رمانی که در سال ۲۰۱۵ میلادی به یک فیلم سینمایی با بازی تام هاردی و گری اولدمن تبدیل شد.

داستان سریال Class of ’09

سریال «کلاس ۰۹» قرار است به بررسی یک خط زمانی گسترده سی ساله بپردازد که شخصیت‌های اصلی را از طریق استخدام، آموزش و ارتقاء رتبه به عنوان مأمور مورد بررسی قرار می‌دهد. اهمیت مأمور اف‌بی‌آی بودن به ویژه زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که متغیرهای اصلی سیستم قضایی و جامعه در حال تحول است. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این اثر به شرح زیر است:

«سریال «کلاس ۰۹» داستان دسته‌ای از مأموران اف‌بی‌آی را دنبال می‌کند که در سه مقطع زمانی مشخص با تغییرات عظیم دست و پنجه نرم می‌کنند چراکه سیستم عدالت کیفری آمریکا توسط هوش مصنوعی متحول شده است. این مجموعه چندین دهه را در بر می‌گیرد و در میان این سال‌های بسیار زیاد به بررسی ماهیت عدالت،‌ انسانیت و انتخاب‌هایی می‌پردازد که در نهایت زندگی و میراث ما را مشخص می‌کنند.»

بازیگران سریال Class of ’09

برجسته‌ترین بازیگران سریال «کلاس ۰۹» برایان تایری هنری و کیت مارا هستند که نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند. این دو نقش دو مأمور به نام‌های تایو میلر و اشلی پوئت را به تصویر می‌کشند که از مرحله آموزش تا آکادمی تا سال‌های پس از آن و متحول شدن سیستم عدالت کیفری، در کنار یکدیگر هستند.

برایان تایری هنری توانسته در سال‌های اخیر کارنامه هنری خودش را بسیار برجسته کند. او برای اولین بار با بازی در سریال آتلانتا (Atlanta) محصول همین شبکه اف ایکس به شهرت رسید. او اخیرا در فیلم قطار سریع السیر (Bullet Train) بازی کرده و سابقه حضور در فیلم اترنالز (Eternals) از دنیای سینمایی مارول و فیلم درام گذرگاه (Causeway) از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس را نیز دارد.

در این میان، کیت مارا نیز در کنار نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی برجسته، در سریال‎‌هایی همچون داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) و خانه پوشالی (House of Cards) نقش‎‌آفرینی کرده است. جدیدترین اثر وی نیز فیلم تماس با جین (Call Jane) محصول سال ۲۰۲۲ و مینی سریال یک معلم (A Teacher) است.

از جمله دیگر بازیگرانی که در سریال «کلاس ۰۹» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به برایان جی اسمیت، سپیده معافی، رائول کاستیلو، جیک مک‌دورمن، روزالیند الیزار، جان جان بریونس و بروک اسمیت اشاره کرد.

تاریخ پخش سریال Class of ’09

سریال «کلاس ۰۹» محصولی از شبکه اف‌ایکس به شمار می‎‌رود که در کل هشت قسمت دارد و هر کدام از قسمت‌های آن نیز حدودا ۶۰ دقیقه زمان خواهند داشت. دو قسمت ابتدایی در همان روز اول پخش می‌شوند و باقی قسمت‌ها نیز به صورت هفتگی عرضه می‎شوند. این سریال به صورت همزمان در تاریخ ۱۰ ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) از سرویس آنلاین هولو نیز پخش خواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو