نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 12R پرو؛ مشخصات و تاریخ عرضه احتمالی

نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 12R پرو؛ مشخصات و تاریخ عرضه احتمالی


منبع: پلازا

8

1402/2/12

16:51


نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 12R پرو؛ مشخصات و تاریخ عرضه احتمالی

خانواده ردمی نوت روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و این‌بار شاهد عضو جدید آن یعنی گوشی ردمی نوت 12R پرو هستیم. گوشی Redmi Note 12R Pro به عنوان یک عضو میان‌رده، امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس با پلازا همراه باشید تا ردمی نوت ۱۲R پرو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و قیمت و تاریخ عرضه احتمالی آن را پیش‌بینی کنیم.

برند شناخته شده ردمی همواره در تلاش است تا با حفظ حداقل قیمت، بهترین امکانات ممکن را ارائه دهد و این موضوع در مورد گوشی ردمی نوت 12R پرو نیز صدق می‌کند. طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو به تازگی در چین عرضه شده است و چیزی تا عرضه جهانی آن باقی نمانده است. به همین دلیل قصد داریم به صورت اجمالی به ابعاد مختلف گوشی Redmi Note 12R Pro از جمله سخت‌افزار و قیمت بپردازیم.

فهرست مطالب

معرفی گوشی ردمی نوت 12R پرو

پس از مقدمه‌ای کوتاه در مورد گوشی ردمی نوت 12R پرو به سراغ بخش‌های مختلف آن می‌رویم. گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو از خانواده میان‌رده‌های زیربرند Redmi محسوب می‌شود و نیازهای ابتدایی شما را برطرف می‌کند. در همین راستا به طراحی، سخت‌افزار، صفحه نمایش، دوربین و تاریخ عرضه احتمالی گوشی Redmi Note 12R Pro خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی ردمی نوت 12R پرو

قبل از معرفی ویژگی های گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو ابتدا به طراحی آن بپردازیم. گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو دارای ابعادی در حدود ۱۶۵ در ۷۶ میلی‌متر است که یک صفحه نمایش۶.۶۷ اینچی را در خود دارد. ضخامت این گوشی ۷.۹۸ میلی‌متر است و مانند سایر اعضای خانواده خود ۱۸۸ گرم وزن دارد که با توجه به این اندازه پنل و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مناسب به نظر می‌رسد. در قسمت جلوی گوشی یک حفره درون پنل صفحه نمایش جا گرفته است که دوربین سلفی را خود نگه می‌دارد. طبق پیش‌بینی سایت GSMArena احتمالاً نسبت نسبت صفحه به بدنه ۸۵ درصد باشد که قابل قبول است.

گوشی Redmi Note 12R Pro/طراحی گوشی ردمی نوت 12R پرو

در سمت راست گوشی یک سنسور اثر انگشت مشاهده می‌شود که نقش دکمه پاور را نیز بازی می‌کند. در قسمت پایین شاهد پورت تایپ C هستیم و در سمت مخالف آن فرستنده مادون قرمز قرار دارد. علاوه بر این برای اتصال هندزفری سیمی نیز یک جک ۳.۵ میلی متری در نظر گرفته شده است. همان‌گونه که در تصاویر گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو مشاهده می‌کنید در بخش پشتی دو دوربین به همراه یک فلش قرار دارد که ساختار آن جزیره‌ای و کمی برآمده است.

از دیگر مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو می‌توان به گواهی IP53 اشاره کرد که در برابر پاشیدن آب و خاک تا حدی مقاومت می‌کند. به لطف چیپست جدید کوالکام، در قسمت شکاف سیم کارت می‌توانید دو سیم کارت 5G قرار دهید ولی ظاهراً خبری از اسلات کارت حافظه نیست. از قرار معلوم این گوشی با سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود و به احتمال زیاد تا دو نسخه اندروید نیز به آن اختصاص خواهد یافت. این گوشی در ۳ رنگ سیاه، سفید و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

سخت افزار گوشی Redmi Note 12R Pro

به نقل از سایت گیزچاینا در گوشی ردمی نوت 12R پرو از چیپست Snapdragon 4 Gen 1 استفاده شده است که در واقع چیپست پایین‌رده کوالکام محسوب می‌شود. این چیپست در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد و از تکنولوژی ۶ نانومتری استفاده می‌کند. بنابراین پردازنده ی گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو ۸ هسته دارد که دو هسته آن از نوع Cortex-A78 و شش هسته آن از نوع Cortex-A55 است. فرکانس این پردازنده‌ها نیز به ترتیب ۲ و ۱.۸ گیگاهرتز است و نیازهای ابتدایی شما را برآورده می‌کند.

گوشی ردمی نوت 12R پرو/پردازنده ی گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو

طبق اطلاعاتی که اخیراً در گیزموچاینا منتشر شده است، حافظه داخلی و رم گوشی Redmi Note 12R Pro به ترتیب ۲۵۶ و ۱۲ گیگابایت خواهند بود. حافظه داخلی این گوشی از نوع UFS 2.2 و رم آن از نوع LPDDR4X است که به افزایش کارایی و سرعت گوشی کمک زیادی می‌کنند. در حال حاضر تنها همین یک نوع کانفیگ معرفی شده است و شاید در آینده شاهد نسخه‌های با رم ۸ یا حافظه داخلی ۱۲۸ هم باشیم.

طبق اطلاعاتی که در مورد چیپست منتشر شده است پردازنده گرافیکی گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو از نوع Adreno 619 خواهد بود. فرکانس این پردازنده گرافیکی ۸۲۵ مگاهرتز است و از DirectX 12 نیز پشتیبانی می‌کند. برای پشتیبانی از تکنولوژی 5G نیز از یک مودم X51 اسنپ‌دراگون استفاده شده است. طبق اطلاعات سایت Gadgetbytenepal در بخش اسپیکر نیز فقط حالت مونو وجود دارد و خبری از اسپیکرهای باکیفیت استریو نیست.

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 12R پرو

گوشی ردمی نوت 12R پرو/صفحه نمایش گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو

گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو در بخش صفحه نمایش از هم‌خانواده‌های خود یعنی Note 12 5G و Note 12 Pro+ پیروی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED است و با توجه به وضوح تصویر فول‌اچ‌دی پلاس، تراکم پیکسلی آن در حدود 395 PPI خواهد بود. حداکثر روشنایی صفحه نمایش گوشی Redmi Note 12R Pro مقدار ۱۲۰۰ نیت و نسبت تصویر آن ۲۰ به ۹ گزارش شده است. از جمله ویژگی‌های دیگر این صفحه نمایش می‌توان به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز با نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتز برای تاچ اسکرین اشاره کرد.

دوربین گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو

در ادامه بررسی گوشی ردمی نوت 12R پرو به بخش جذاب دوربین می‌رسیم. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی و یک فلش آن را همراهی می‌کنند. متأسفانه در این گوشی از سنسور اولترا واید خبری نیست. در قسمت جلوی گوشی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به صورت ناچ مشاهده می‌شود که وظیفه تماس تصویری و تصاویر سلفی را به عهده دارد. با توجه به مشخصات اعلام شده این گوشی برای علاقه‌مندان به دوربین گزینه مناسبی نیست.

گوشی ردمی نوت 12R پرو/دوربین گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو

باتری و شارژدهی گوشی ردمی نوت 12R پرو

انرژی گوشی ردمی نوت 12R پرو با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر تأمین می‌شود که نمی‌توانید آن را از گوشی جدا کنید. علاوه بر این یک شارژر ۳۳ واتی وظیفه پر کردن این باتری را بر عهده دارد که به کمک تکنولوژی شارژ سریع در حدود یک ساعت کاملاً پر می‌شود. در حال حاضر هیچ آزمایش دقیقی در مورد شارژدهی باتری وجود ندارد و تا زمان تست‌های آزمایشگاهی دقیق نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

تاریخ عرضه ی گوشی ردمی نوت 12R پرو و قیمت احتمالی

تاریخ عرضه ی گوشی ردمی نوت 12R پرو در ایران و سایر نقاط جهان هنوز توسط زیربرند Redmi اعلام نشده است. طبق اطلاعات بدست آمده از سایت گیزچاینا این گوشی در روزهای آینده در سه رنگ سیاه، سفید و طلایی در بازار چین عرضه خواهد شد و تنها یک نسخه ۲۵۶ با ۱۲ گیگابایت رم خواهیم داشت.

در حال حاضر قیمت گوشی Redmi Note 12R Pro در چین ۲۰۰۰ یوان اعلام شده است که در حدود ۲۹۰ دلار ارزش دارد. با توجه به این قیمت می‌توان انتظار داشت که در سایر نقاط جهان نیز همین قیمت حدود ۳۰۰ دلار حفظ شود. برای پیش‌بینی قیمت این گوشی در ایران هنوز زود است و برای دریافت اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم.

سخن پایانی

در این بررسی گوشی ردمی نوت 12R پرو سعی کردیم تا حد ممکن مشخصات و اطلاعات دقیقی را ارائه دهیم. با وجود این‌که گوشی Redmi Note 12R Pro در بخش دوربین چنگی به دل نمی‌زند اما امکانات نسبتاً جامعی مانند صفحه نمایش با کیفیت، پشتیبانی از 5G، باتری بزرگ و حافظه رم مناسب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به نظر شما با توجه به مشخصات اعلام شده و قیمت ۲۹۰ دلاری، گوشی ردمی نوت ۱۲R پرو ارزش خرید دارد؟ چه جایگزین بهتری برای آن پیشنهاد می‌دهید؟‌ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو