آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری


منبع: پلازا

3

1402/2/12

17:52


آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری

یکی از مطالبی که هر فعال حوزه کریپتو باید آن را بداند مسئله پیگیری تراکنش ارز های دیجیتال است که از مسائل مهم این حوزه به شمار میرود ما در این مقاله قصد داریم که شما را با راهکار های آن آشنا کنیم

دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به‌طور تصاعدی رشد کرده است و ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های روزمره رایج‌تر شده‌اند. با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، نیاز به روش‌های موثر ردیابی تراکنش نیز افزایش می‌یابد. این راهنمای جامع جنبه‌های مختلف ردیابی تراکنش‌های رمزنگاری‌شده  است که در ادامه به هر موضوع به طور مفصل خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

نکات و آموزش هایی که در این مقاله به آن می پردازیم:

آموزش پیگیری تراکنش ارز دیجیتال

  • ملزومات ردیابی تراکنش ارزهای دیجیتال
  • داده تراکنش
  • پیگیری تراکنش بلاکچین
  • پیگیری هش تراکنش
  • مراحل پیگیری تراکنش ارز‌های دیجیتال

 

آموزش پیگیری تراکنش ترون

  • پیگیری تراکنش trc20
  • سایت پیگیری تراکنش تتر
  • مراحل پیگیری تراکنش تتر بر پایه شبکه ترون
  • مدت زمان انتقال ارز دیجیتال به کیف پول
  • واریز نشدن ارز دیجیتال

 

آموزش پیگیری ارز دیجیتال سرقت شده

  • واریز نشدن ارز دیجیتال به کیف پول
  • پیگیری کیف پول هک شده
  • پیگیری دزدی از تراست ولت
  • بازیابی ارز در تراست ولت

 

ردیابی معاملات ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ‌می‌توان با استفاده از کاوشگرهای بلاک چین ردیابی کرد ، که یک لیست شفاف و عمو‌می‌از تمام تراکنش‌ها در یک شبکه بلاک چین خاص ارائه ‌می‌دهد . این کاوشگرها به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از آدرس‌های کیف پول ، شناسه‌های تراکنش یا شماره‌های بلوک، تراکنش‌ها را جستجو کنند.

قبل اینکه به مراحل این مسئله بپردازیم لازم است در وهله اول به ملزومات ردیابی تراکنش ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتوانیم اگاهانه اطلاعات مورد نیاز را به کار ببریم

  • داده‌های تراکنش‌های ذخیره شده در بلاک چین‌های عمو‌می‌برای همه قابل دسترسی است.
  • یک تراکنش شامل داده‌های تراکنش، مقدار ارز منتقل شده، آدرس فرستنده، آدرس گیرنده و اطلاعات زمانی است.
  • به هر تراکنش یک شناسه تراکنش یا TXID اختصاص داده ‌می‌شود که هش تمام داده‌های تراکنش است.
  • تراکنش‌ها و وضعیت آنها را ‌می‌توان با استفاده از یک کیف پول یا وب سایت‌های کاوشگر بلاک چین ردیابی کرد.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 000

هنگا‌می‌که پرداخت ارز دیجیتال به یک آدرس مشخص انجام ‌می‌شود، جزئیات مربوط به آن انتقال به بلاک چین اضافه ‌می‌شود. وقتی صحبت از اکثر بلاک چین‌ها ‌می‌شود، این جزئیات به صورت عمو‌می‌در دسترس هستند. آنها عبارتند از:

  • مقدار ارز دیجیتال ارسال شده
  • آدرس فرستنده
  • آدرس گیرنده
  • تاریخ انتقال

به هر تراکنش شناسه تراکنش اختصاص داده ‌می‌شود که به آن TXID نیز گفته ‌می‌شود. گاهی ممکن است شخصی که ارز خود را به او انتقال ‌می‌دهید از شما بخواهد که شناسه تراکنش را ارائه دهید. این فقط برای تأیید این است که معامله واقعاً انجام شده است. شناسه تراکنش‌ها مشابه شماره‌های مرجع در دستورهای پرداخت هستند.

موفق یا نا موفق  بودن تراکنش های ارز دیجیتال

تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده نیز مدرکی برای موفقیت یا ناموفق بودن این انتقال ارائه می‌کنند. اگر باید بررسی کنید که آیا تراکنش قبلاً پردازش شده است یا خیر، شناسه تراکنش آن به شما کمک ‌می‌کند تا تمام جزئیات انتقال لازم را پیدا کنید. به طور معمول، وضعیت یک تراکنش با تعداد تأییداتی که در بلاک چین جمع آوری کرده است تعیین ‌می‌شود.

اطلاعات تراکنش‌ها را ‌می‌توان به راحتی در اکثر کیف پول‌ها به دست آورد، اما برای افرادی که صاحب هیچ ارز دیجیتالی نیستند و کیف پولی ندارند نیز قابل دسترسی است. وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای بررسی تراکنش‌ها در بلاک چین استفاده کنید.

از آنجایی که هر بلاک چین یک دفتر کل جداگانه است، هر کدام وب سایت‌های کاوشگر خود را دارند. در زیر کاوشگری برای برخی از بزرگترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار ارائه شده است.

اینها فقط نمونه هستند. تعدادی دیگر از کاوشگرهای بلاک چین برای انتخاب وجود دارد، بنابراین از هر صفحه ای که ترجیح ‌می‌دهید استفاده کنید. هنگا‌می‌که صفحه مورد نظر خود را پیدا کردید، سه مرحله زیر را دنبال کنید:

 

ردیابی هش تراکنش‌های ارز دیجیتال

هش تراکنش که به عنوان شناسه تراکنش نیز شناخته می‌شود ، یک شناسه منحصربه‌فرد است که به هر تراکنش ارز دیجیتال اختصاص داده می‌شود. کاوشگرهای بلاک چین به کاربران اجازه می‌دهند تا تراکنش‌ها را با استفاده از هش‌های تراکنش جستجو کنند و اطلاعات دقیقی درباره تراکنش، از جمله آدرس فرستنده و گیرنده، مبلغ تراکنش، کارمزد و تأییدیه‌ها ارائه کنند.

 

وارد سایت Coinmarketcap شوید

در وهله اول شما باید وارد سایت کوین مارکت کپ به نشانی coinmarketcap.com شوید که یک سایت جامع برای پیگیری ارز‌های دیجیتال مختلف است که معمولا بیشتر ارز و توکن‌ها را درون خود جای داده است

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 01

ارز یا توکن خود را برای پیگیری انتخاب کنید

بعد از اینکه وارد سایت شدید لیستی مشاهده خواهید کرد که به ترتیب شامل انواع ارز‌ها و توکن‌های معروف است در این لیست به دنبال ارز یا توکن خود بگردید و حتی میتوانید در فیلد جستجویی که در بالای لیست قرار داده شده نام ارز یا توکن خود را سرچ کنید و آن را پیدا کنید.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 02

صفحه ارز خود را بررسی کنید

بعد از اینکه گزینه مورد نظر خود را انتخاب کردید به صفحه مشخصات ارز خود وارد میشوید که صفحه مه‌می‌برای شما و ارز مورد نظر به شمار میرود در این صفحه شما میتوانید مشخصات ریز و درشتی از ارز یا توکن خود مشاهده کنید از ارزش فعلی آن تا حجم بازار و سایت ارز مورد نظر فقط بخش کوچکی از اطلاعات ارائه داده شده هستند.

در این صفحه شما حتی میتوانید اخبار مربوطه به ارز خود را ببینید و اطلاعات خوبی از بازار آن را به صورت زنده مشاهده کنید و حتی در مواقعی میتوانید اقدام به خرید و یا تعویض ارز بکنید که این از امکانات سایت است که به شما مجوز این کار را میدهد.

ولی ما با این بخش‌های مختلف کاری نداریم بخش اصلی مورد نظر ما قسمت قرارداد یا   Contracts است

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 03

شبکه انتقال ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید

در قسمت قرار دادها گزینه ای به عنوان بیشتر یا more وجود دارد که درون آن لیستی ازشبکه‌های مختلف برای انتقال این ارز وجود دارد که شما کافی است به دنبال شبکه ای که با آن ارز خود را انتقال داده اید باشید.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 04

به صفحه شبکه انتقال وارد شوید

وقتی که شبکه انتقال ارز خود را پیدا کردید میتوانید با انتخاب آن به صفحه رس‌می‌شبکه مورد نظر وارد شوید.وقتی که وارد سایت شدید مشاهده خواهید کرد که ارز شما بر پایه آن شبکه اطلاعات مختلفی دارد که مو به مو در صفحه ای که مشاهده میکنید ذکر شده است حتی اطلاعاتی از قبیل تعداد حساب‌های دارنده این ارز و تعداد تراکنش‌ها هم اورده شده.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 05

اطلاعات به روز را مشاهده کنید

در صفحه مورد نظر میتوانید به پایین سایت مراجعه کنید تا قسمتی را مشاهده کنید که به صورت زنده به شما اطلاعات لحظه ای از تراکنش‌ها روی این ارز یا توکن و بر این شبکه ارائه دهد . که شامل اطلاعاتی از قبیل مقدار ارز، مدت زمان گذشته شده ، ادرس گیرنده و فرستنده و اطلاعات هش و بلاک آن است.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 06

فیلد جست جو تراکنش را پیدا کنید

برای رهگیری تراکنش‌های خود کافی است در همین صفحه دنبال فیلد جست و جو بگردید که معمولا در بالای سایت قرار دارد. هنگا‌می‌که آن را پیدا کردید، باید داده‌های تراکنش مخصوص تراکنش ارز دیجیتال خود را وارد کنید.

شما ‌می‌توانید با پارامترهای مختلف جستجو کنید. این موارد شامل آدرس گیرنده، آدرس فرستنده، هش بلوک حاوی داده‌های تراکنش یا خود TXID است، که به طور معمول از TXID که ID تراکنش شما به شمار میرود استفاده میشود.

(شما میتوانید این هش تراکنش را وقتی که ارزی را انتقال داده اید از اطلاعات تراکنش خود دریافت کنید)

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 07

شناسه تراکنش را وارد کنید

در صورتی که داده‌های صحیح را وارد کرده باشید، لیستی از تما‌می‌تراکنش‌های گیرنده تاکنون به شما ارائه ‌می‌شود. اگر گیرنده در بسیاری از تراکنش‌ها شرکت داشته است، ساده ترین راه برای یافتن یک تراکنش خاص جستجو بر اساس مبلغ دقیق ارسال شده است.

اگر از یک دستگاه رومیزی استفاده ‌می‌کنید، ‌می‌توانید از میانبرهای صفحه کلید برای جستجوی مقدار دقیق ارسال استفاده کنید.همچنین اگر از ویندوز استفاده ‌می‌کنید، Control + F را فشار دهید و اگر از MacOS استفاده ‌می‌کنید، از ترکیب Command + F استفاده کنید. سپس مقدار دقیق تراکنش را در نوار جستجو وارد کنید و مرورگر شما را به تراکنشی که می‌خواهید پیدا کنید می‌برد.

هنگا‌می‌که تراکنش مورد نظر خود را پیدا کردید، ‌می‌توانید شناسه تراکنش آن را مشاهده کنید. به طور معمول، یک رشته طولانی از حروف و اعداد است. ‌می‌توانید این شناسه تراکنش را کپی کرده و با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. ممکن است توسط طرف گیرنده از شما درخواست شود که این شناسه را ارائه دهید، تا برای آنها آسانتر باشد که داده‌های تراکنش را بررسی کنند.

اگر ارز دیجیتال معامله ‌می‌کنید، دانستن چگونگی بررسی جزئیات و وضعیت تراکنشی که در آن شرکت دارید، کلیدی برای پیگیری فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌های شما است.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 08

 

آموزش پیگیری تراکنش تتر بر پایه شبکه ترون

یکی از معروف ترین توکن‌هایی که در بازار‌های مالی کریپتو شناخته شده است توکن تتر نامیده میشود و بر پایه دلار برنامه ریزی شده است و وظیفه یک استیبل کوین را دارد که افراز زیادی روزانه اقدام به استفاده از آن میکنند .

معمولا این توکن به دلیل هزینه تراکنش پایین تر با شبکه TRC20 که مربوط به ترون است انتقال داده میشود که هزینه پایین تری به همراه دارد و افراد زیادی به این دلیل این شبکه را برای تراکنش خود انتخاب میکنند.

ولی معمول است که افراد مختلف نگران تراکنش‌های خود باشند و قصد داشته باشند که آن را پیگیری کنند ما هم در ادامه به مراحل پیگیری تراکنش تتر‌های شما بر پایه شبکه TRC20 اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 

وارد سایت coinmarketcap شوید

در وهله اول شما باید وارد سایت کوین مارکت کپ به نشانی coinmarketcap.com شوید که یک سایت جامع برای پیگیری ارز‌های دیجیتال مختلف است که معمولا بیشتر ارز و توکن‌ها را درون خود جای داده است

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 001

توکن تتر را در لیست ارز‌ها انتخاب کنید

بعد از اینکه وارد سایت شدید لیستی مشاهده خواهید کرد که به ترتیب شامل انواع ارز‌ها و توکن‌های معروف است در این لیست به دنبال توکن تتر با نشانی  TETHERUSDT بگردید و حتی میتوانید در فیلد جستجویی که در بالای لیست قرار داده شده نام ارز یا توکن خود را سرچ کنید و آن را پیدا کنید.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 002

صفحه مخصوص تتر را بررسی کنید

بعد از اینکه تتر  را انتخاب کردید به صفحه مشخصات توکن تتر وارد میشوید که صفحه مه‌می‌برای شما  به شمار میرود در این صفحه شما میتوانید مشخصات ریز و درشتی در مورد توکن تتر مشاهده کنید از ارزش فعلی آن تا حجم بازار و سایت ارز مورد نظر فقط بخش کوچکی از اطلاعات ارائه داده شده هستند.

در این صفحه شما حتی میتوانید اخبار مربوطه به تتر را ببینید و اطلاعات خوبی از بازار آن را به صورت زنده مشاهده کنید و حتی در مواقعی میتوانید اقدام به خرید و یا تعویض توکن بکنید که این از امکانات سایت است که به شما مجوز این کار را میدهد.

ولی ما با این بخش‌های مختلف کاری نداریم بخش اصلی مورد نظر ما قسمت قرارداد یا   Contracts است

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a01

شبکه ترون را  انتخاب کنید

در قسمت قرار دادها گزینه ای به عنوان بیشتر یا more وجود دارد که درون آن لیستی ازشبکه‌های مختلف برای انتقال این ارز وجود دارد که شما کافی است به دنبال شبکه ترون با نام  Tron20 باشید .

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a02

به صفحه شبکه انتقال ترون وارد شوید

وقتی که شبکه ترون را پیدا کردید میتوانید با انتخاب آن به صفحه رس‌می‌شبکه ترون وارد شوید.وقتی که وارد سایت شدید مشاهده خواهید کرد که توکن شما بر پایه آن شبکه اطلاعات مختلفی دارد که مو به مو در صفحه ای که مشاهده میکنید ذکر شده است حتی اطلاعاتی از قبیل تعداد حساب‌های دارنده این ارز و تعداد تراکنش‌ها هم اورده شده.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a03

اطلاعات به روز را مشاهده کنید

در صفحه مورد نظر میتوانید به پایین سایت مراجعه کنید تا قسمتی را مشاهده کنید که به صورت زنده به شما اطلاعات لحظه ای از تراکنش‌ها روی این ارز یا توکن و بر این شبکه ارائه دهد . که شامل اطلاعاتی از قبیل مقدار ارز، مدت زمان گذشته شده ، ادرس گیرنده و فرستنده و اطلاعات هش و بلاک آن است.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a04

فیلد جستجو تراکنش  تتر را پیدا کنید

برای رهگیری تراکنش‌های خود کافی است در همین صفحه دنبال فیلد جست و جو بگردید که معمولا در بالای سایت قرار دارد. هنگا‌می‌که آن را پیدا کردید، باید داده‌های تراکنش مخصوص تراکنش تتر خود را وارد کنید.

شما ‌می‌توانید با پارامترهای مختلف جستجو کنید. این موارد شامل آدرس گیرنده، آدرس فرستنده، هش بلوک حاوی داده‌های تراکنش یا خود TXID است، که به طور معمول از TXID که ID تراکنش شما به شمار میرود استفاده میشود.

(شما میتوانید این هش تراکنش را وقتی که ارزی را انتقال داده اید از اطلاعات تراکنش خود دریافت کنید)

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a05

شناسه تراکنش خود را وارد کنید

در صورتی که داده‌های صحیح را وارد کرده باشید، لیستی از تما‌می‌تراکنش‌های گیرنده تاکنون به شما ارائه ‌می‌شود. اگر گیرنده در بسیاری از تراکنش‌ها شرکت داشته است، ساده ترین راه برای یافتن یک تراکنش خاص جستجو بر اساس مبلغ دقیق ارسال شده است.

اگر از یک دستگاه رومیزی استفاده ‌می‌کنید، ‌می‌توانید از میانبرهای صفحه کلید برای جستجوی مقدار دقیق ارسال استفاده کنید. اگر از ویندوز استفاده ‌می‌کنید، Control + F را فشار دهید و اگر از MacOS استفاده ‌می‌کنید، از ترکیب Command + F استفاده کنید. سپس مقدار دقیق تراکنش را در نوار جستجو وارد کنید و مرورگر شما را به تراکنشی که می‌خواهید پیدا کنید می‌برد.

هنگا‌می‌که تراکنش مورد نظر خود را پیدا کردید، ‌می‌توانید شناسه تراکنش آن را مشاهده کنید. به طور معمول، یک رشته طولانی از حروف و اعداد است. ‌می‌توانید این شناسه تراکنش را کپی کرده و با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. ممکن است توسط طرف گیرنده از شما درخواست شود که این شناسه را ارائه دهید، تا برای آنها آسانتر باشد که داده‌های تراکنش را بررسی کنند.

اگر ارز دیجیتال معامله ‌می‌کنید، دانستن چگونگی بررسی جزئیات و وضعیت تراکنشی که در آن شرکت دارید، کلیدی برای پیگیری فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌های شما است.

 

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری a06

مدت زمان انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

مدت زمان انتقال ارز دیجیتال به کیف پول به عوامل مختلفی از جمله ارز دیجیتال خاص، تراکم شبکه و کارمزد تراکنش بستگی دارد. به طور کلی، تراکنش‌های با کارمزد بالاتر اولویت بندی و سریعتر تایید ‌می‌شوند. در اینجا خلاصه ای از زمان‌های تخمینی تراکنش برای ارزهای رمزپایه محبوب آورده شده است:

 

بیت کوین: 10 دقیقه تا 1 ساعت (بسته به تراکم شبکه و هزینه‌ها)

اتریوم : 15 ثانیه تا 5 دقیقه (بسته به تراکم شبکه و هزینه‌ها)

لایت کوین : 2.5 دقیقه تا 10 دقیقه (بسته به تراکم شبکه و هزینه‌ها)

ریپل (XRP): 3-5 ثانیه

ترون(Tron): 3-5 ثانیه

ذکر این نکته ضروری است که این زمان‌ها تقریبی هستند و ممکن است بسته به شرایط خاص شبکه در زمان تراکنش متفاوت باشد.

 

 

واریز نشدن ارز دیجیتال

اگر ارز دیجیتالی در کیف پول خود دریافت نکرده اید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

بررسی کنید که آدرس کیف پول درست را به فرستنده ارائه کرده اید .

با استفاده از شناسه تراکنش یا آدرس کیف پول، وضعیت تراکنش را در کاوشگر بلاک چین بررسی کنید. اگر تراکنش تأیید شد، اما وجوه در کیف پول شما واریز نشده است، ممکن است مشکلی در کیف پول یا صرافی وجود داشته باشد.

برای کمک با تیم پشتیبانی کیف پول یا صرافی تماس بگیرید. اطلاعات مرتبط مانند آدرس کیف پول، شناسه تراکنش و هرگونه پیام خطایی که دریافت کرده اید را ارائه دهید.

 

چرا ارز دیجیتال در کیف پول واریز نمی‌شود؟

یکی از مشکلات رایجی که کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، عدم واریز ارز دیجیتال به کیف پول آنهاست. این ممکن است به دلایل مختلفی مانند ازدحام شبکه، آدرس‌های نادرست کیف پول یا مسائل مربوط به مبادله رخ دهد.

برای حل این مشکل، کاربران باید اطمینان حاصل کنند که آدرس کیف پول صحیح را وارد کرده اند و وضعیت تراکنش را در کاوشگر بلاکچین مربوطه بررسی کنند . اگر تراکنش تأیید شد، اما وجوه واریز نشده است، ممکن است تماس با تیم پشتیبانی کیف پول یا صرافی ضروری باشد.

در کیف پول گیرنده هم بررسی کنید که بر بستر شبکه دریافتی شما قرار دارد یا خیر در خیلی از موارد شما با تغییر شبکه کیف خود به ارز خود دسترسی پیدا خواهید کرد

برای دیدن این وضعیت کافی است به صفحه تراکنش خود بروید و ببینید که در چه وضعیتی است که معمولا تایید تراکنش در قسمت نتیجه با کلمه SUCCESSFUL و به رنگ سبز نمایش داده میشود.

آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال + آموزش تصویری 00

ردیابی ارز دیجیتال سرقت شده

در مواردی که ارز دیجیتال به سرقت رفته است، ردیابی وجوه ‌می‌تواند چالش برانگیز باشد اما غیرممکن نیست. با نظارت بر تاریخچه تراکنش‌های وجوه دزدیده شده ، قربانیان ‌می‌توانند به طور بالقوه آدرس کیف پول دزد را شناسایی کرده و آن را به مجری قانون یا شبکه بلاک چین مربوطه گزارش دهند.

علاوه بر این، برخی از خدمات تخصصی، مانند CipherTrace و Chainalysis ، ابزارها و تخصص‌های پیشرفته ای را برای ردیابی ارزهای رمزنگاری شده سرقت شده و کمک به تحقیقات ارائه ‌می‌دهند.

 

ردیابی کیف پول هک شده

اگر کیف پول کاربر هک شد و وجوه به سرقت رفت، ضروری است که سریعاً برای کاهش آسیب اقدام کنید. کاربران باید فوراً این حادثه را به ارائه‌دهنده کیف پول گزارش دهند و هرگونه اطلاعات مرتبط مانند آدرس کیف پول و شناسه تراکنش‌ها را ارائه دهند . علاوه بر این، کاربران ‌می‌توانند با استفاده از کاوشگرهای بلاک چین، تاریخچه تراکنش‌های وجوه دزدیده شده را نظارت کرده و هرگونه فعالیت مشکوک را به مجریان قانون گزارش دهند.

 

پیگیری سرقت از Trust Wallet

Trust Wallet یک کیف پول فرضی ارز دیجیتال است. در صورت سرقت از Trust Wallet یا هر کیف پول دیگری، کاربران باید حادثه را به ارائه‌دهنده کیف پول گزارش دهند و اطلاعات مربوطه مانند آدرس کیف پول و شناسه تراکنش‌ها را ارائه دهند. علاوه بر این، کاربران ‌می‌توانند با استفاده از کاوشگرهای بلاک چین، تاریخچه تراکنش‌های وجوه دزدیده شده را نظارت کرده و هرگونه فعالیت مشکوک را به مجریان قانون گزارش دهند.

 

بازیابی ارز در Trust Wallet

Trust Wallet یک کیف پول فرضی ارز دیجیتال است . اگر نیاز به بازیابی وجوه از Trust Wallet یا هر کیف پول دیگری دارید، این فرآیند به شرایط خاص بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر به دلیل فراموشی رمز عبور یا عبارت اولیه، دسترسی به کیف پول خود را از دست دادید، ممکن است بتوانید با تماس با ارائه دهنده کیف پول و ارائه مدرک مالکیت، مانند یک نسخه پشتیبان از عبارت اولیه یا آدرس ایمیل مرتبط، وجوه خود را بازیابی کنید .

در مواردی شما میتوانید با وارد کردن کلید خصوصی در کیف پول خود ارز‌های خود را بازیابی کنید و راه دسترسی به ارز‌های خود را باز کنید که به طور مفصل در مقاله دیگری این مطالب توضیح داده شده است.

اگر وجوه شما به سرقت رفته است، باید حادثه را به ارائه‌دهنده کیف پول گزارش دهید و اطلاعات مربوطه مانند آدرس کیف پول و شناسه تراکنش‌ها را ارائه دهید. علاوه بر این، می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های وجوه دزدیده شده را با استفاده از کاوشگرهای بلاک چین نظارت کنید و هرگونه فعالیت مشکوک را به مجریان قانون گزارش دهید.

 

سخن پایانی: آموزش کامل پیگیری تراکنش ارز دیجیتال

در پایان، ردیابی تراکنش‌های رمزنگاری یک مهارت ضروری برای هر کسی است که در دنیای ارزهای دیجیتال درگیر است. با درک نحوه استفاده از کاوشگرهای بلاک چین، نظارت بر تایید تراکنش‌ها و ردیابی وجوه دزدیده شده، کاربران ‌می‌توانند کنترل و بینش بیشتری نسبت به دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود به دست آورند.

همانطور که صنعت همچنان به رشد و تکامل خود ادامه ‌می‌دهد، ردیابی تراکنش موثر در حفظ شفافیت و اعتماد در اقتصاد دیجیتال جهانی بسیار حیاتی تر خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو