ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ ؛ اقدامی عجیب از شرکت کره ای

منبع: فیگار

7

1402/2/12

18:16


شرکت کره‌ای ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ را اعلام کرد. علت این اقدام شرکت سامسونگ که خبرساز شده است چیست؟ با ما همراه باشید.

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ ؛ اقدامی عجیب از شرکت کره ای

شرکت کره‌ای ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ را اعلام کرد. علت این اقدام شرکت سامسونگ که خبرساز شده است چیست؟ با ما همراه باشید.

شرکت بزرگ کره‌ای سامسونگ روز گذشته به کارکنان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تجاری‌اش اطلاع داد که اجازه ندارند از هوش مصنوعی استفاده کنند.

سامسونگ نگران است که کارمندان اطلاعات حساس و محرمانه را در پلتفرم‌های هوش مصنوعی وارد کنند و این اطلاعات به سرورهای خارجی بروند و در دسترس بقیه قرار بگیرند.

این شرکت کره‌ای ضمن اعلام ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ به کارکنانش گفته است: “علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد نظیر ChatGPT در داخل و خارج شرکت در حال افزایش بوده است. درحالی‌که این علاقه روی مزیت و بهره‌وری پلتفرم‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد و البته نگرانی‌هایی نیز درباره‌ی خطرات هوش مصنوعی مولد مطرح می‌شود”.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ

اقدامی عجیب از شرکت کره ای

ممنوع شدن استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ

ممنوع شدن استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ

هوش مصنوعی مولد از اواخر سال گذشته‌ میلادی و همزمان با انتشار عمومی چت‌جی‌پی‌تی به محبوبیت قابل‌توجهی رسیده است. چت‌جی‌پی‌تی، چت‌باتی است که متن‌های عادی می‌نویسد و کدنویسی نیز انجام می‌دهد.

ممنوعیت سامسونگ برای استفاده از هوش مصنوعی سیاست جدید این شرکت است که در حالی اجرایی می‌شود که نگرانی درباره‌ هوش مصنوعی به بالاترین حد رسیده است.

مدتی پیش صدها نفر از متخصصان و مدیران صنعت فناوری در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف 6 ماهه‌ی هوش مصنوعی شدند. گفته می‌شود شماری از مهندسان سامسونگ بخشی از کد منبع داخلی این شرکت را در ChatGPT آپلود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در بخشی از بیانیه‌ سامسونگ آمده که این شرکت در حال تدارک‌ محیطی ایمن برای استفاده‌ مطلوب از هوش مصنوعی است و تا زمان فراهم‌سازی سیستم‌های لازم، دسترسی به این فناوری به‌طور موقت محدود می‌شود.

قانون جدید، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی را در کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌هایی که تحت مالکیت سامسونگ هستند ممنوع می‌کند.

سامسونگ الکترونیکس پس از این که پی برد کارکنان این شرکت، کد حساس را به ابزار چت جی‌پی‌تی ارسال کرده اند، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای کارمندانش ممنوع کرد تا اینطوری از انتقال اطلاعات به پلتفرم‌های هوش مصنوعی که در سرورهای بیرونی ذخیره سازی می‌شود جلوگیری کند و بازیابی و حذف آن‌ها را دشوار کند و این اطلاعات در نهایت برای کاربران دیگر فاش شوند.

این شرکت ماه گذشته یک نظرسنجی درباره استفاده داخلی از ابزارهای هوش مصنوعی انجام داد و اعلام کرد 65 درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که چنین ابزارهایی، ریسک امنیتی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مهندسان سامسونگ در آوریل کد منبع داخلی را با بارگذاری در سرویس چت جی‌پی‌تی، به طور تصادفی لو دادند. هنوز معلوم نیست چه اطلاعاتی افشا شده است. به همین منظور نیز اطلاعیه ممنوعیت استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی مولد، هفته پیش ارسال شده است.

سامسونگ جدیدترین شرکتی است که نسبت به این فناوری، ابراز نگرانی می‌کند. در فوریه، تنها چند ماه پس از طوفان علاقه‌ای که سرویس چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI‌ به پا کرد، بعضی از بانک‌های وال استریت شامل جی پی مورگان چیس اند کو، بانک امریکا و سیتی گروپ، استفاده از آن را محدود یا ممنوع کردند.

ایتالیا هم به دلیل نگرانی نسبت به نقض حریم خصوصی، استفاده از چت جی‌پی‌تی را ممنوع کرده بود اما به تازگی در موضع خود تجدیدنظر کرده است.

مقررات جدید سامسونگ، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد در رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های متعلق به این شرکت و همچنین شبکه‌های داخلی شرکت را ممنوع می‌کند. این ممنوعیت شامل دستگاه‌هایی که به مصرف کنندگان فروخته می‌شود نظیر تلفن‌های هوشمند اندرویدی و لپ تاپهای ویندوز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ از کارمندانی که از چت جی‌پی‌تی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در دستگاه‌های شخصی استفاده می‌کنند، خواسته است هیچ گونه اطلاعات مربوط به این شرکت یا اطلاعات شخصی که مالکیت معنوی این شرکت را برملا می‌کند را به آن‌ها ارسال نکنند. در اطلاعیه ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ آمده است:

از شما می‌خواهیم با جدیت به دستورالعمل امنیتی ما پایبند بمانید و کوتاهی در این امر که به رخنه یا به خطر افتادن اطلاعات شرکت منجر شود، اقدامات تنبیهی شامل خاتمه خدمت را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، سامسونگ سرگرم طراحی ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه کردن اسناد و همچنین توسعه نرم افزار است.

این شرکت روی راه‌هایی برای مسدود کردن بارگذاری اطلاعات حساس این شرکت در سرویس‌های بیرون از شرکت کار می‌کند. چت جی‌پی‌تی ماه گذشته حالت “ناشناس” را اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مانع از آن شوند که مکالمات آن‌ها برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو