موانع ارتباط صحیح با همسرتان را بشناسید

موانع ارتباط صحیح با همسرتان را بشناسید


منبع: آرگا

7

1402/2/12

23:42


موانع ارتباط صحیح با همسر بسیار فراوان است که این موانع باعث می شود ارتباط درستی با همسر خود نداشته باشید و رابطه شما نابود می شود. پس با ما همراه باشید تا این موانع را بیان کنیم.

با شناخت موانع ارتباط صحیح با همسر قادر هستید مشکلات موجود در زندگی شخصی خود را رفع کنید، خیلی از اشخاص متاهل احساس تنهایی می‌کنند در حالی که امکان دارد همیشه در کنار همسرشان باشند اما به علت وجود موانع قادر نیستند به طرز درست و صحیح با یکدیگر ارتباط ایجاد کنند.

آشنایی با موانع ارتباط صحیح

موانع ارتباط صحیح با همسر

داشتن زندگی گرم و پرنشاط به یکسری نکات با اهمیت و خاصی احتیاج دارد که به شما کمک می‌کند بهتر از قبل با همسر خود گفتگو داشته باشید و عقاید یکدیگر را قبول کنید، این موضوع باعث پیشرفت و بهبود روند زندگی مشترک شما می شود. همواره با همسر خود صادق و راستگو باشید و تلاش کنید مشکلات موجود را با همسر خود در میان گذاشته تا در حل آن به شما کمک نماید. بعضی از اشخاص مسائل پیچیده و ساده زندگی خود را از خانواده به ویژه همسر مخفی می‌کنند که این موضوع از موانع ارتباط صحیح با همسر به شمار می‌رود و باعث دور شدن آنها از یکدیگر می‌شود.

عقاید خود را بدون ترس بروز دهید، بعضی از اشخاص با تفکرات اشتباه از میان بعضی از واقعیت‌ها دوری می‌کنند و خود را قانع می سازند که آن حرف امکان دارد همسر او را اذیت کند، این تفکر کاملاً اشتباه است بنابراین بهتر است با محبت تمام عقیده ها و نظرهای خود را با تکیه بر واقعیت با همسر خود در میان بگذارید. تلاش کنید با شریک زندگی خود گفتگوی درستی داشته باشید، زوج هایی که با یکدیگر بیشتر حرف می‌زنند و مسائل گوناگون را با هم در میان می گذارند نسبت به دیگران زندگی زناشویی بهتری خواهند داشت، زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند بیشتر وقت خود را با یکدیگر سپری می کنند و همواره در حال گفتگو هستند ولی متاسفانه در بسیاری از موارد با گذشت زمان اشخاص از ارتباط برقرار کردن درست با همسر خود پرهیز می‌کنند و از یکدیگر دور می شوند که این موضوع به مرور زمان مشکل‌ساز می‌شود.

آشنایی با موانع ارتباط درست

برقراری ارتباط درست با همسر باعث گرمتر شدن رابطه میان آن دو نفر می شود افزون بر این زوج هایی که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند آشنایی بهتری نسبت به یکدیگر دارند و درک می کنند، توجه داشته باشید در برقراری ارتباط با همسر هم باید شنونده باشید و هم گوینده از خواسته های یکدیگر در زندگی مشترک اطلاع داشته باشید. وقتی زوجین ازدواج موفقی خواهند داشت که هر دو قادر باشند با یکدیگر به خوبی ارتباط ایجاد کنند. مسلما هیچگاه جنس مخالف شما را به صورت کامل درک نمی کند و همواره یکسری تفاوت ها در اخلاق و سلیقه شما و همسرتان وجود خواهد داشت که چنین موضوعی موجب عدم برقراری ارتباط با همسر نمی شود، بهتر است تفاوت‌های موجود را قبول کرده و همواره به سلیقه و نظر همسر خود احترام بگذارید تا از بروز اختلافات پیشگیری کنید.

عدم اعتماد به نفس

یکی از موانع ارتباط درست با همسر نداشتن اعتماد به نفس کافی می باشد که این موضوع زمینه ساز دوری زوجین از یکدیگر می شود. هر شخصی در زندگی امکان دارد شکست هایی خورده باشد ولی مسلما موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده است بنابراین بهتر است به نقاط قوت خود توجه زیادی داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید تا قادر باشید به خوبی با دیگران به ویژه همسر خود ارتباط برقرار کنید. افکار منفی را از خود دور کرده و به زندگی خوش بین باشید.

بعضی از اشخاص از بیان عقاید خود احساس شرمساری می کنند و می‌ترسند که از سوی شریک زندگی خود طرد شوند ولی چنین تفکری اشتباه بزرگی است و مانع بزرگی برای داشتن یک زندگی شیرین و گرم خواهد بود پس توصیه می‌شود اعتماد به نفس خود را تقویت نموده و به آینده فکر کنید.

بررسی موانع ارتباط صحیح

لازم به ذکر است که در صورتی که شریک زندگی شما از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشد بایستی به او کمک نموده و با حرف زدن به او انرژی مثبت بدهید تا او نیز قادر باشد افکار منفی ذهن خود را کنترل کند در چنین مواردی می توانید با پرسیدن نظر او درباره موضوعات متفاوت اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

خودخواهی یکی از همسران

یکی دیگر از موانع ارتباط صحیح با همسر خودخواهی یکی از همسران است. با همسرتان تلاش کنید رفتارهای ناشی از خودخواهی را کنار گذاشته و برخی مواقع بپذیرید که اشتباه از شما بوده است، پذیرفتن اشتباهات هیچ ایرادی ندارد و باعث بهبود روابط می‌شود، بعضی از اشخاص با خودخواهی مدام از همسر خود فاصله می‌گیرند و قادر نیستند به درستی با او ارتباط ایجاد کنند. اگر بتوانید خودخواهی را کنار گذاشته آنگاه عشق و علاقه میان شما و همسرتان بیشتر می‌شود و بسیاری از درگیری ها و اختلاف نظرها رفع می‌شود.

در صورتی که یک سری ایرادات جزئی نه خیلی بزرگ در رفتار همسر شما وجود دارد، می‌توانید آن را نادیده گرفته چون اصرار به برطرف کردن آن ایراد در برخی مواقع نتیجه‌بخش نیست و شما فقط با این کار دارید خودتان را خسته می کنید، همسران با برقراری ارتباط درست قادر هستند مشکلات موجود در زندگی خود را به راحتی حل نمایند و عشق و علاقه موجود در زندگی خود را تقویت کنند.

بررسی موانع ارتباط درست

عصبانیت و بداخلاقی یکی از طرفین

یکی از موانع ارتباط صحیح عصبانیت و بداخلاقی یکی از طرفین می باشد. مسلما ارتباط برقرار کردن با یک شخص عصبی و پرخاشگر کار بسیار سختی است پس این افراد قادر نیستند به درستی با دیگر ارتباط ایجاد کنند، حتما باید این موضوع به عنوان موانع ارتباط صحیح با همسر مورد رسیدگی قرار گیرد. تلاش کنید در مواقع عصبانیت گفتگو را ادامه ندهید و تلاش کنید تا آرامش خود را مجدداً کسب کنید چون به هنگام عصبانیت قادر نیستید درست فکر کنید و در چنین مواردی حرف‌ها و احساسات شما فقط از روی عصبانیت خواهد بود.

بعضی از اشخاص نیز دائما به دنبال تغییر شریک زندگی خود هستند که این موضوع اصلا کار درستی نمی باشد و شما باید همسر خود را با عقایدی که دارد قبول کنید و مدام در حال جستجوی راهی برای تغییر آن نباشید، اگر به دنبال تغییر هستید از عادات بد خود آغاز کنید و خودتان اول اصلاح کرده همسر شما نیز به دنبال اصلاح بعضی از رفتارهای خود باشد. تلاش کنید از راههای گوناگون محبت و علاقه خود را به همسر خود نشان دهید این کار تاثیر بسیار چشمگیری در بهبود رابطه شما با همسر خود خواهد داشت. به عنوان مثال با خرید هدیه بدون مناسبت خاص به همسرتان نشان دهید که او را دوست دارید، احتیاجی به خرید هدیه بزرگ نیست حتی یک شاخه گل نیز نشان‌دهنده علاقه شما است اگر در طول روز ساعاتی را از او دور هستید با او تماس بگیرید و یادآوری کنید که او را دوست داشته و به او توجه می کنید.

معرفی موانع ارتباط صحیح با همسر

اگر تا به کنون همواره با بد اخلاقی با همسر خود رفتار کرده اید بهتر است در رفتارها تجدید نظر کنید به عنوان مثال زمان ورود همسر به خانه به مهربانی با او حرف بزنید و لبخند بزنید تا از این راه انرژی مثبت به او انتقال یابد همین موضوع در رفتار همسر شما نیز تاثیر می‌گذارد و باعث گرم تر شدن روابط شما با یکدیگر می‌شود. توجه کردن از راه های نشان دادن علاقه است. اغلب اشخاص از توجه خوششان می‌آید البته توصیه می‌شود تعادل را نیز حفظ کنید چون هر چیزی اگر از حد تعادل خارج شود آن زمان نتیجه عکس می دهد.

حال که این مطلب پایان یافت برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه روانشناسی بر لینک های همسر بی اعتماد و همسر بداخلاق کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو