برنامه زمانی عرضه ۶ سخت‌افزار جدید پلی استیشن ۵ تا تعطیلات ۲۰۲۴

منبع: گیمفا

5

1402/2/13

01:44


گزارش‌ها حاکی از در دست تولید بودن چندین سخت‌افزار جدید مربوط به پلی استیشن ۵ هستند که در ادامه، برنامه زمانیِ احتمالیِ عرضه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برنامه زمانی عرضه ۶ سخت‌افزار جدید پلی استیشن ۵ تا تعطیلات ۲۰۲۴

گزارش‌ها حاکی از در دست تولید بودن چندین سخت‌افزار جدید مربوط به پلی استیشن ۵ هستند که در ادامه، برنامه زمانیِ احتمالیِ عرضه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

از زمان عرضه پلی استیشن ۵، شرکت سونی مدل‌های گوناگونی از سخت‌افزارهای نسل نهمی خود را منتشر و به‌روزرسانی کرده است. به عنوان مثال، ژاپنی‌ها در این مدت یک نسخه سبک‌تر از PS5، کنترلر DualSense Edge و هدست واقعیت مجازی PS VR 2 را تولید کرده‌اند و اینطور که به‌نظر می‌رسد، این شرکت قصد ندارد سرعت خود را در این زمینه کاهش دهد چراکه طبق شایعات، ۶ سخت‌افزار جدید دیگر در دست ساخت دارد که هرکدام، مراحل متفاوتی از توسعه خود را می‌گذرانند.

Project Leonardo

این سخت‌افزار، تنها مورد معرفی شده در فهرست این خبر قلمداد می‌شود. در ژانویه ۲۰۲۳ بود که این کنترلر با هدف هرچه آسان‌تر نمودن انجام بازی توسط معلولین و ناتوانان جسمی معرفی شد. Project Leonardo که از قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده بالایی بهره می‌برد، طبق گفته سونی با کمک کارشناسان حوزه Accessibility، جامعه بازی‌بازان و توسعه‌دهندگان، طراحی و ساخته شده است. لئوناردو با یک کیت مخصوص از قطعات عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند با استفاده از آن‌، دکمه و روکش آنالوگ‌ها را در سایزها و شکل‌های مختلف و متنوع، تغییر دهند. این کنترلر، احتمالاً در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

مدل جدید کنسول پلی استیشن ۵

اگر پیگیر اخبار پلی استیشن باشید، حتماً خبر دارید که در حدود یک‌سال گذشته، شایعات تا چه اندازه به کنسول جدید PS5 با قابلیت درایو بلوری قابل‌تعویضی که احتمالاً در ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، پرداخته‌اند. اگرچه برخی منابع گزارش می‌دهند که این کنسول، همان PS5 Slim خواهد بود اما منابع دیگری باور دارند که این دو سخت‌افزار، کاملاً مجزا و جداگانه در دست ساخت هستند. درواقع گفته می‌شود که طراحی پلی استیشن ۵، در سال جاری به‌طور کلی دگرگون خواهد شد.

اگرچه هیچ چیز مشخص نیست و کسی هم به این موضوع اشاره نکرده است اما شاید سونی در پلی استیشن شوکیس بعدی، بالاخره از این مدلِ جدید PS5 رونمایی کند. احتمال دارد این کنسول، همراه با برخی سخت‌افزارهای دیگر معرفی و نهایتاً در سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه شود.

سخت‌افزارهای صوتی جدید

در فوریه امسال بود که برخی منابع از تلاش سونی برای توسعه دو هدفون بی‌سیم برای پلی استیشن ۵ خبر دادند. پیش‌بینی می‌شود این محصولات تحت نام‌های پروژۀ Voyager (هدست بی‌سیم)، Nomad (هدفون بی‌سیم)، تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ (مارس ۲۰۲۴) در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرند. با این وجود اما هیچگونه اطلاعات دقیقی از روز عرضه و قیمت‌ آن‌ها در دسترس نیست.

کنسول دستی Q Lite

شاید باورش سخت‌باشد اما طبق گزارش‌ها، سونی روی ساخت یک کنسول دستی جدید کار می‌کند که البته، قرار نیست دنباله و نسخه نسل بعدی PS Vita باشد. اگرچه اطلاعات موجود درباره این سخت‌افزار، گُنگ و مبهم هستند اما به‌نظر می‌آید این کنسول، یک سخت‌افزار جانبی دیگر است که برای استفاده از آن باید پلی استیشن ۵ را در خانه داشته باشید و وظیفه اصلی‌اش، استریم بازی‌های این کنسول در رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم برثانیه است.

از نظر ظاهری هم گفته می‌شود Q Lite مشابه کنترلر DualSense است با یک صفحه نمایش بزرگ در وسط و یکی از مزایای مهم رقابتی آن نیز پشتیبانی از قابلیت Haptic Feedback، دقیقاً مانند کنترلر پلی استیشن ۵ خواهد بود. باز هم امیدواریم که این سخت‌افزار نیز در پلی استیشن شوکیس بعدی رونمایی شود، هرچند که احتمال دارد شرکت سونی، رویدادی کاملاً جدا برای آن در نظر داشته باشد. احتمال می‌رود Q Lite تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

PlaysStation 5 Pro

با اینکه موضوع بسیار جنجال‌برانگیزی است اما ماه گذشته بود که منابع داخلی اعلام کردند که مهندسین سونی در حال کار روی تولید PS5 Pro هستند. اگرچه اطلاعات چندانی از این کنسول در دست نیست اما گفته می‌شود در چند ماه آینده، کیت پروتوتایپ PS5 Pro در اختیار استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن قرار خواهد گرفت و سایر توسعه‌دهندگان ترد پارتی نیز تا اواخر سال، آن را دریافت خواهند کرد. احتمال می‌رود این کنسول در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴، به دست مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا برسد.

منبع: Insider-Gaming

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو