روش های جوانسازی و زیباسازی صورت بدون جراحی

منبع: نبض ما

4

1402/2/13

09:14


برای داشتن چهره زیبا و جوان الزامی برای عمل‌های جراحی وجود ندارد زیرا امروزه تکنیک‌های متنوعی برای زیباسازی صورت بدون جراحی رایج شده‌اند. روش‌های جوانسازی بدون جراحی کم هزینه و آسان‌تر هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند از این تکنیک‌ها استفاده کنند. به طور کلی کاربردی‌ترین روش‌های جوانسازی و زیباسازی صورت بدون جراحی، شامل تزریق ژل و بوتاکس، لیفت صورت با نخ، مادلینگ صورت و هایفوتراپی است. در این مطلب که از دکتر های متخصص کلینیک زیبایی موتاکس گردآوری شده با شما در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی روش‌های جوانسازی بدون جراحی

از جمله پرمتقاضی‌ترین روش‌های زیبایی در سال‌های اخیر، روش‌های غیر جراحی است. این تکنیک‌ها شامل لیفت صورت، افزایش حجم گونه‌ها، تزریق ژل در چانه، حجم دهی و فرم دهی لب و… است. صورت هر کسی ممکن است با گذشت زمان و با بالا رفتن سن جذابیت خود را از دست بدهد و دچار افتادگی پوست شود. بهترین روش برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین جوانسازی پوست، استفاده از تکنیک‌های زیبایی به صورت غیر جراحی است. این روش‌های زیبایی معمولاً برای کسانی که آمادگی یک عمل جراحی را ندارند توصیه می‌شود. در ادامه انواع روش‌های جوانسازی بدون جراحی را بررسی می‌کنیم.

مادلینگ صورت

مادلینگ صورت

منظور از مادلینگ صورت فرمدهی صورت است که با روش‌های غیر جراحی از جمله تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق چربی و… انجام می‌شود. معمولا روش‌های جوانسازی و زیباسازی صورت بدون جراحی عوارض کمتر و دوران نقاهت کوتاه‌تری نسبت به جراحی دارند اما لازم است این تکنیک‌های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. مادلینگ صورت با هدف ایجاد تناسب میان اجزای صورت انجام می‌شود و جزو روش‌های غیر تهاجمی می‌باشد و همچنین باعث حذف علائم پیری پوست می‌شود.

جوانسازی با تزریق فیلر

پرکننده‌های پوستی (فیلر) یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که برای رفع علائم پیری در صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلرهای پوست جزو روش‌های مقرون به صرفه و یکی از کم‌تهاجمی‌ترین درمان‌ها هستند که نتیجه آن در زمان کوتاه نشان داده می‌شود. این تکنیک برای بازگرداندن حجم صورت در نواحی مختلف مانند خط خنده، سفت کردن پوست افتادگی و رفع علائم عمیق پیری عمل می‌کند.

طیف گسترده‌ای از فیلرهای پوستی وجود دارد که همگی در زمینه‌های مختلف استفاده میشود، مانند خطوط اطراف چشم‌ها و لب‌ها، گونه‌ها، چین‌های بینی و … پرطرفدارترین پرکننده‌ها اسید هیالورونیک هستند که به نواحی مختلف صورت، حجم می‌دهند.

اسید هیالورونیک یک ماده روان کننده است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این ماده با داشتن قابلیت جذب آب و همچنین حفظ آب، به عنوان یک ماده پرکننده پوست کاربرد دارد.

افرادی که دارای پوست افتاده و چروک هستند، با هدف بازگرداندن حجم در مناطقی که کلاژن و الاستین کم شده است، می‌توانند از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنند. این پرکننده‌های پوستی به حفظ رطوبت کمک می‌کنند و ماندگاری طولانی دارند و یکی از بهترین مواد موثر برای پیشگیری از پیری هستند. فیلرهای پوستی ممکن است یک یا دو هفته پس از تزریق، تورم جزئی و کبودی خفیف در ناحیه تزریق ایجاد کنند. در صورت بروز کبودی با تورم در محل تزریق، به منظور کاهش این علائم می‌توانید از داروهای ترمیم کننده و مکمل استفاده کنید. همچنین پس از تزریق فیلر باید از مصرف الکل، برخی داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

تزریق بوتاکس

این روش جوانسازی ایمن و موثر برای از بین بردن علائم رایج پیری در صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس با هدف رفع چین و چروک های عمیق در یک سوم فوقانی صورت از جمله پیشانی و خطوط ریز اطراف ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیسم عملکرد بوتاکس به این صورت است که با کاهش انقباض ماهیچه‌های صورت باعث از بین بردن چروک‌های پوستی و همچنین لیفت پوست می‌شود. بوتاکس با فلج کردن عضلات زیر پوستی باعث ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌شود و همچنین در مواردی برای کاهش تعریق کف دست و زیر بغل نیز کاربرد دارد.

لیفت صورت با نخ

جوانسازی  صورت

لیفت صورت با نخ از دیگر روش‌های غیرجراحی است که برای از بین بردن چروک‌های پوست صورت و استحکام پوست کاربرد دارد. این تکنیک به طور معمولا برای افراد 30 تا 50 سال نتیجه بسیار مطلوبی دارد. برای لیفت صورت با نخ ابتدا پزشک با استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند و سپس از الکل برای ضدعفونی کردن سطح پوست استفاده می‌کند. در مرحله بعد با استفاده از یک سوزن نازک، نخ‌ها را در زیر پوست قرار می‌دهد. پس از قرار گرفتن نخ‌ها در زیر پوست، سوزن از پوست خارج شده و محل ورود نخ از سطح پوست حذف می‌شود. این تکنیک عوارض خاصی برای فرد ایجاد نمی‌کند اما رعایت نکاتی مانند پرهیز از مصرف مشروبات الکلی  و سیگار تا 24 ساعت پس از لیفت صورت، الزامی است.

لیفت غبغب با نخ

این تکنیک برای افرادی که به صورت ژنتیکی یا به دلیل اضافه وزن غبغب دارند کاربردی است. لیفت غبغب با نخ، سریع‌ترین روش از بین بردن غبغب است که برخلاف روش‌های جراحی، بدون دوران نقاهت و بدون ایجاد جای بخیه دارای اثربخشی سریع می‌باشد.  این روش مانند لیفت صورت با نخ، از نخ‌های سازگار با محیط بیولوژیکی بدن استفاده می‌شود و برای قرار دادن نخ در زیر پوست نیز از سوزن‌های کوچک استفاده می‌شود. نخ‌های مورد استفاده در تکنیک لیفت، باعث تحریک کلاژن سازی در در ناحیه‌های مورد نظر می‌شوند. بنابراین لیفت صورت با نخ باعث اصلاح فرم و جوانسازی می‌شود. طبق تحقیقات اخیر، مداومت در انجام تکنیک‌های زیباسازی صورت بدون جراحی از جمله لیفت صورت با نخ، باعث ماندگاری دائمی این روش‌ها می‌شود.

کلینیک زیبایی موتاکس

در مواردی که تکنیک‌های زیبایی صورت توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام شود، احتمال آسیب بافتی، ایجاد عفونت، تحلیل عضلات صورت و… وجود دارد. بنابراین برای انجام هر یک از تکنیک‌های زیباسازی صورت بدون جراحی، باید به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید.

در کلینیک زیبایی موتاکس با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و با وجود پزشکان متخصص و مجرب، انواع خدمات تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیفت صورت با نخ و سایر روش‌های غیر جراحی انجام می‌شود. رضایت مراجعه کنندگان کلینیک موتاکس نشان دهنده کیفیت بالا خدمات ارائه شده در این مجموعه است. کلینیک موتاکس یکی از معتبرترین کلینک‌های زیبایی در تهران است و دارای مجوز و تاییدیه وزارت بهداشت می‌باشد. اگر می‌خواهید بدون استفاده از روش‌های جراحی، صورت شاداب، جوان و زیبا داشته باشید، می‌توانید به مجموعه موتاکس مراجعه کنید. متخصصان پوست در این کلینیک با بررسی صورت شما، بهترین تکنیک‌های جوانسازی و زیباسازی بدون جراحی را به شما معرفی می‌کنند.

امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو