موتورولا Moto G 5G (2023) به همراه G Stylus (2023) معرفی شد

موتورولا Moto G 5G (2023) به همراه G Stylus (2023) معرفی شد


منبع: ترنجی

4

1402/2/13

12:40


در سال ۲۰۲۰ میلادی، موتورولا از تلفن هوشمند Moto G 5G، به‌ عنوان ارزان ترین گوشی 5G خود، رونمایی کرد. نسل بعدی این تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شد؛ و هم اکنون موتورولا Moto G 5G (2023) معرفی شده است. امروز همچنین موتورولا، از گوشی مقرون به صرفه Moto G Stylus (2023) نیز رونمایی کرد. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات جدیدترین گوشی های موتورولا بیندازیم.

موتورولا Moto G 5G (2023) به همراه G Stylus (2023) معرفی شد

در سال ۲۰۲۰ میلادی، موتورولا از تلفن هوشمند Moto G 5G، به‌ عنوان ارزان ترین گوشی 5G خود، رونمایی کرد. نسل بعدی این تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شد؛ و هم اکنون موتورولا Moto G 5G (2023) معرفی شده است. امروز همچنین موتورولا، از گوشی مقرون به صرفه Moto G Stylus (2023) نیز رونمایی کرد. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات جدیدترین گوشی های موتورولا بیندازیم.

موتورولا Moto G 5G (2023) قیمتی کمتر از نسل قبل دارد

موتورولا Moto G 5G (2023) دارای اتصال 5G زیر 6 گیگاهرتز است. این تلفن هوشمند، نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس تأمین می کند. با توجه به آنکه نسخه ۲۰۲۰ این گوشی هوشمند، تراشه اسنپدراگون 750G برخوردار بود؛ و نسخه ۲۰۲۲ آن نیز به تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰ مجهز شده بود. طبیعتاً استفاده از Snapdragon 480 Plus ارتقای چشمگیری نیست.

Motorola G 5G 2023

موتورولا موتو جی 5G جدید، در ۲۵ می (۴ خرداد ماه) با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه خواهد شد. نسخه ۲۰۲۲ این تلفن هوشمند اما قیمتی حدود ۴۰۰ دلار داشت. همان طور که اشاره شد، موتورولا Moto G 5G (2023) از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس برخوردار است. این تلفن هوشمند به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود. این دستگاه از کارت حافظه microSD (حداکثر تا ۱ ترابایت) پشتیبانی می‌کند. Moto G 5G جدید به طور پیش‌فرض از سیزدهمین نسخه اندروید برخوردار است.

این گوشی مانند مدل ۲۰۲۲ دارای یک صفحه نمایش LCD ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ است. نمایشگر نسل قبلی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی برخوردار بود، اما نسخه ۲۰۲۳ از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. Motorola Moto G 5G 2020 دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن FullHD+ بود. اما این گوشی هیچوقت در بازار آمریکای شمالی عرضه نشد.

موتورولا Moto G 5G با تراشه Snapdragon 750G رسما معرفی شد: 5G به قیمت ۳۰۰ یورو

 

موتورولا جی 5G جدید در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و ضخامت آن ۸.۴ میلی متر و وزن آن ۱۸۹ گرم است. در لبه پایینی فریم این تلفن هوشمند، جک ۳.۵ میلی متری صدا به همراه درگاه USB type-C دیده می‌شود. این گوشی از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است. این باتری به وسیله آداپتور ۱۵ واتی، شارژ می‌شود. اسپیکر های استریو با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند وضوح ۴۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد. پیکسل های این سنسور پیش از تجمیع اندازه ۰.۸ میکرو متری و پس از آن اندازه ۱.۶ میکرو متری دارند. دوربین اصلی Motorola Moto G 5G 2023 توانایی ضبط ویدئو های 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

Motorola G 5G 2023

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی جدیدترین میان رده موتورولا گشودگی دیافراگم f/2.0 داشته و درون یک پانچ هول قرار گرفته است. این دوربین نیز می‌تواند ویدیوهای 1080p@30fps را ضبط کند. دوربین جلو این تلفن هوشمند می‌تواند برای قابلیت تشخیص چهره نیز به کار آید؛ اگر علاقه مند به استفاده از این قابلیت نیستید، می‌توانید Moto G 5G 2023 خود را با سنسور اثر انگشت، آنلاک کنید.

گوشی Motorola G Stylus (2023) با تراشه مدیاتک Helio G85 معرفی شد

به سراغ موتورولا Moto G Stylus (2023) می رویم. این تلفن هوشمند نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه مدیاتک هلیو جی ۸۵ تأمین می‌کند. این دستگاه به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز شده است. این تلفن هوشمند نیز مانند برادر بزرگتر خود، از کارت حافظه microSD (حداکثر تا ۱ ترابایت) پشتیبانی می‌کند. استایلوس جدید از ۵ می (۱۵ اردیبهشت ماه) با قیمت ۲۰۰ دلار در بازار ایالات متحده، عرضه خواهد شد. مدل ۲۰۲۲ این تلفن هوشمند با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی معادل ۳۰۰ دلار داشت. البته زمان، قیمت مدل قدیمی را به ۱۷۰ دلار کاهش داده است. Motorola Moto G Stylus 2023 به طور پیش‌فرض از سیزدهمین نسخه اندروید برخوردار است.

Motorola G Stylus 2023

همان طور که GSMArena اشاره می‌کند، مدل قدیمی تر موتورولا جی استایلوس دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی FullHD+ با رفرش ریت ۹۰ هرتزی بود.‌ مدل ۲۰۲۳ اما به نمایشگرIPS LCD ۶.۵ اینچی با وضوح HD+ مجهز شده است. خوشبختانه موتورولا رفرش ریت ۹۰ هرتزی را در نسل جدید حذف نکرده است. این تلفن هوشمند جدید موتورولا در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد. باتری این دستگاه توسط آداپتور ۱۵ واتی شارژ خواهد شد. در لبه پایینی فریم این گوشی هوشمند نیز درگاه USB type-C به همراه جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود. موتورولا جی استایلوس ۲۰۲۳ از اسپیکر های استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos برخوردار است. سنسور اثر انگشت این تلفن هوشمند بر روی دکمه پاور قرار گرفته است.

Motorola G Stylus 2023

دوربین اصلی Motorola Moto G Stylus (2023) از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. این سنسور دارای پیکسل های ۰.۶۴ میکرو متری (پس از تجمیع ۱.۲۸ میکرو متر) است. این دوربین می تواند ویدیوهای 1080p را با سرعت۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. در قاب پشتی جی استایلوس ۲۰۲۳ موتورولا، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز قرار گرفته است. دوربین سلفی این تلفن هوشمند، از سنسوری ۸ مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیو های 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. موتورولا امروز همچنین از گوشی هوشمند پرچمدار خود برای بازار آمریکای شمالی، با نام Moto Edge+ 2023 رونمایی کرد.

تصاویر جدید موتورولا G Stylus 2023 جزئیات طراحی این گوشی را فاش می‌کند

 

نظر شما درباره این تلفن های هوشمند میان رده جدید موتورولا چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو