شوک بزرگ به هالیوود: نویسندگان فیلم و سریال ها اعتصاب کردند

منبع: گیمفا

3

1402/2/13

12:55


انجمن نویسندگان آمریکا امروز دست به اعتصاب زده است. این تصمیم بعد از هفته‌ها مذاکره و بحث با تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) اتخاذ شده چون استودیوها و تهیه‌کنندگان حاضر به مذاکره با آنان نبوده و قدمی برای بهبود شرایط کاری نویسندگان برنداشتند.

شوک بزرگ به هالیوود: نویسندگان فیلم و سریال ها اعتصاب کردند

انجمن نویسندگان آمریکا امروز دست به اعتصاب زده است. این تصمیم بعد از هفته‌ها مذاکره و بحث با تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) اتخاذ شده چون استودیوها و تهیه‌کنندگان حاضر به مذاکره با آنان نبوده و قدمی برای بهبود شرایط کاری نویسندگان برنداشتند.

اسفند پارسال انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) چند هفته با تهیه کنندگان نشست برگزار کردند تا قرارداد میان دو طرف بررسی شود. از زمان به پایان رسیدن قرارداد این دو از اول اردیبهشت سال گذشته، ائتلاف نویسندگان سعی داشت برای پرداختی بیشتر و بهبود شرایط کاری مذاکره کند. نویسندگان آمریکا درخواست حمایت در برابر استودیوهای بزرگ را داشتند که از ابزار AI (هوش مصنوعی) بجای نویسندگان استفاده می‌کنند و خواهان بیمه بودند که به راحتی از کار اخراج نشوند.

درحالیکه این درخواست‌ها منطقی بنظر می‌رسند، تهیه کنندگان به نیازهای این صنف توجهی نکرده و حتی راهکاری برای این مشکل پیشنهاد نداده است.

آخرین باری که نویسندگان هالیوود دست به اعتصاب زدند سال ۲۰۱۷ بود که اتحادیه دقیقه ۹۰ با مدیریت به موقع مانع آن شد. متاسفانه اینبار تهیه کنندگان راه حلی برای این مشکل نداشته و با شکست مواجه شدند و با اینکارشان هالیوود را به یک قدمی فلج شدن می‌رسانند. انجمن نویسندگان آمریکا ۲۰ هزار نویسنده دارد که فیلم‌ها، سریال‌ها، و حتی برنامه‌های تلویزیونی را قلم می‌زنند. مادامی که این اعتصاب ادامه پیدا کند، این نویسندگان سر کار برنمی‌گردند و این یعنی استودیوها و تهیه کنندگان باید پروژه‌هایشان را متوقف کنند. هرچقدر این اعتصاب طول بکشد تهیه کنندگان میلیون‌ها دلار ضرر می‌کنند.

واکنش سلبریتی ها به اعتصابات

بازیگرانی همچون الیزابت السون، برت گلدستین، راب لو، آماندا سیفراید، برایان تیری هنری و خیلی دیگر که خودشان نویسنده هم هستند طی توییت‌های متوالی از این اعتصابات حمایت کرده‌اند. فیل لرد و کریس میلر، نویسندگان انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse نیز از این حرکت پشتیبانی کرده‌اند.

فیل لرد و کریس میلر، برندگان اسکار Spider-Man: Across the Spider-Verse گفته‌اند:

حرف انجمن منطقی و عادلانه است. نویسندگان جوان بسیار آسیب پذیر هستند. دستمزدها برخلاف رونق اقتصادی کاهش یافته و باید قرارداد عادلانه‌ای بسته شود. هرچه زودتر استودیوها کاری برای این مهم بکنند شرایط برای همه ما بهتر می‌شود.

الیزابت السن بازیگر فیلم وانداویژن نیز گفته:

باید تصور کنیم چطور تمامی مردم می‌توانند زندگیشان را بچرخانند . بازیگرانی که قبلا از پس اجاره خانه برمی‌آمدند دیگر با این دستمزدها نمی‌توانند. بعد از پخش آثار خبری از پول نیست.

آماندا سیفراید، بازیگر برنده امی برای فیلم The Dropout نیز گفته:

این مذاکرات لازم هستند و واقعا نمی‌فهمم مشکل کجاست. همه چیز با پخش فیلم و سریال‌ها تغییر کرده و همه باید با توجه به زحمتی که می‌کشند پول بگیرند. اینکه دیگه چیز راحتی است.

فصل دوم House of Dragon علی رغم اعتصابات به کار خود ادامه می دهد

طبق خبر منتشر شده از سوی پایگاه خبری ورایتی، پیش درآمد موفق سریال گات، کار نوشتن فیلم نامه‌اش به پایان رسیده و فصل دومش بدون هیچ خللی به کار خود ادامه می‌دهد و طبق برنامه‌ریزی در انگلیس فیلمبرداری می‌شود. فیلمبرداری فصل دوم از اوایل فروردین شروع شده و این فصل هشت قسمتی است و تابستان سال آینده پخش می‌شود.

منبع: ComingSoon

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو