صندوق بازنشستگی ؛ آینده روشن است

منبع: فیگار

7

1402/2/13

22:40


نعمت الله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح اقدامات و برنامه‌های سال 1402 خبر از آینده و پیش بینی‌های روشنی داد.

صندوق بازنشستگی ؛ آینده روشن است

نعمت الله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح اقدامات و برنامه‌های سال 1402 خبر از آینده و پیش بینی‌های روشنی داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم بیان داشت که با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و سند راهبردی اقتصادی که هفته آینده به هلدینگ‌ها ابلاغ خواهد شد، آینده روشنی برای صندوق بازنشستگی کشوری قابل پیش‌بینی است.

او در ادامه بیان کرد: خدمت به بازنشستگان از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگان است که جمعیتی حدود یک میلیون و 700 هزار بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده که از این جمعیت 60 درصد از این بازنشستگان متعلق به وزارت آموزش و پرورش هستند.

بیشتر بخوانید:

صندوق بازنشستگی

آینده روشن است

صندوق بازنشسته‌ها

صندوق بازنشسته‌ها

ترکی با بیان اینکه برنامه‌های صندوق در حوزه خدمت رسانی به دو بخش تقسیم‌بندی شده بیان کرد:

حوزه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی صندوق محسوب می‌شود که در این بخش تامین به موقع حقوق و اجرای قوانین از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار بوده است. در این بخش پرداخت به موقع حقوق جزء سیاست‌های اصلی و اولویت‌های صندوق قرار گرفت که خوشبختانه تا به امروز این وعده محقق شده و حقوق بازنشستگان هر ماه در موعد مقرر پرداخت شده است که امیدوارم همچنان نیز تداوم داشته باشد و مشکلی در بحث پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشیم.

او با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی تا پایان 1401 پرداخت شده گفت: درحال حاضر هیچ‌گونه بدهی و معوقه‌ای نسبت به مراکز درمانی از سال‌های گذشته و سنوات قبل نداریم.

بیشتر بخوانید:

نعمت الله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگان کشوری در ادامه بیان کرد:

مسائل مربوط به حوزه گردشگری و هتلینگ نیز در حال پیگیری است و در بخش سفرهای سیاحتی و زیارتی برنامه‌ریزی مناسبی در حال انجام است. امسال برنامه داریم تا در همه مراکز استان‌ها مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی و ورزشی که متناسب با وضعیت جسمی بازنشستگان باشد، ساخته و راه‌اندازی خواهد شد و منابع بسیار خوبی نیز در این حوزه از محل اموال و املاکی که وجود داشته و امکان تبدیل شدن به ثروت را داشته است، برای این حوزه به کارگیری خواهد شد و در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه اقتصادی تلاش شده تا برای اولین بار نسبت به تدوین سند راهبردی حوزه اقتصادی اقدام شود که این سند تا هفته آینده آماده شده و به تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این سند راهبردی، شرکت‌هایی که در ذیل صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت می‌کنند، در بخش‌های مختلفی از جمله احتساب سود و زیان شرکت‌ها و محاسبات مربوط به آن و در نتیجه انحلال شرکت‌های زیان‌ده و مجموعه‌هایی که نمی‌توانند انتظاری که صندوق بازنشستگان در بحث تأمین منابع مالی از آن ها دارد را برآورده کنند، برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

در حوزه صنایع فولادی و معادن نیز برای اولین بار 2 طرح بزرگ در استان خوزستان در سفر اخیر ریاست جمهوری کلنگ زده شد که با تأمین منابع 500 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و تکمیل زنجیره صنعت فولاد که از تولید مواد اولیه آغاز شده و پس فرآوری به خروج محصول می‌انجامد را درپی خواهد داشت و این حوزه به نوعی سامان می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بحث پتروپالایشگاهی در شهرستان مسجدسلیمان استان خوزستان برنامه‌ریزی شده که امیدواریم در خرداد کلنگ آن به زمین زده شود.

سر جمع بخش‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در برنامه صندوق در حوزه انرژی مثل نفت، پتروشیمی، گاز و نیروگاهی چیزی حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که امیدواریم محقق شود.

در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی نیز کارهای خوبی انجام شده و حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بیشتر مناطق محروم سراسر کشور انجام دادیم که جزو سیاست‌های کلی صندوق بازنشستگی کشوری بودند و طرح‌هایی را در راستای برنامه‌های راهبردی صندوق اجرایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

او همچنین در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد:

در راستای بازدهی اقتصادی بهبود یافته که جزو چشم‌انداز توسعه صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته‌ایم، با توجه به تعهد و تضمینی که در راستای اجرای سیاست‌های تدوین شده، مقرر شده است که تا پایان پنج سال بتوانیم 50 درصد از منابع مورد نیاز خود را از محل حوزه‌های اقتصادی تامین کنیم و بتوانیم درآمد پایدار مالی را برای مجموعه بازنشستگان کشوری داشته باشیم.

بررسی‌ها نشان داده است که باید از نظام بنگاه‌داری فاصله بگیریم و خداحافظی کنیم و به سمت سهامداری برویم و شرکت‌هایی که فعالیت غیر بورسی داشتند را به سمت بورسی شدن سوق بدهیم.

بیشتر بخوانید:

در سال 1402 افزایش حقوق 20 درصدی را با توجه به ضوابط بودجه کشور اجرایی کردیم و در فروردین ماه احکام این افراد صادر شد و حقوق آن‌ها را توانستیم با 20 درصد افزایش بپردازیم.

میانگین حقوق از 9 میلیون و 400 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان رسیده که البته رقم ناچیزی است و شرمنده‌ایم ولی تمام تلاش خود را کردیم و آنچه را که در قانون و ضوابط اجرایی بوده تقریبا توانستیم انجام دهیم.

در بخش پرداخت حق اولاد تقریبا افزایش 2 برابری را نسبت به سال 1401 داشتیم و برنامه‌های دیگری که امیدواریم در راستای این سند راهبردی که تدوین کرده‌ایم در همه بخش‌ها بتوانیم پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو