افزایش دما در شمال و شمال شرق کشور

منبع: نمناک

116

1398/2/27

21:01


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دمای 5 تا 8 درجه ای هوا در شمال و شمال شرق کشور گفت: طی پنج روز آینده برای برخی نقاط کشور رگبار باران پیش بینی می شود.

افزایش دما در شمال و شمال شرق کشور

افزایش دمای هوا در برخی از استان ها

ایسنا: احد وظیفه اظهار کرد:با توجه به آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه های زاگرس مرکزی در استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و بخش هایی از اصفهان، دامنه های زاگرس جنوبی در کرمان و مناطقی از استان های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

وی ادامه داد:همچنین برای بخش هایی از مرکز کشور شامل استان های اصفهان، قم، بخش هایی از یزد و ارتفاعات البرز درتهران، شرق سمنان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های لرستان، مرکزی و همدان نیز بارش پراکنده رخ می دهد. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (27 اردیبهشت) در غرب و جنوب اصفهان، بخش هایی از فارس، چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران شدت بیشتری دارد، تصریح کرد:طی 3 روز آینده در مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود. 

وظیفه با اشاره به این که امروز جمعه (27 اردیبهشت) شرق دریای عمان مواج است، گفت:از فردا تا دوشنبه (28 تا 30 اردیبهشت) برای استان های واقع در شمال شرق کشور حدود 5 تا 8 درجه افزایش دما و طی فردا و پس فردا (28 و 29 اردیبهشت) دمای هوا در استان های واقع در سواحل دریای خزر حدود 3 تا 5 درجه افزایش می یابد. 

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد:اسمان تهران فردا (28 اردیبهشت) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (29 اردیبهشت) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/م

افزایش دمای هوا در استان ها و بارش باران در نواحی شمالی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو