پرفروش ترین انیمه تاریخ؛ معرفی لیست برترین انیمه‌های پرفروش

پرفروش ترین انیمه تاریخ؛ معرفی لیست برترین انیمه‌های پرفروش


منبع: پلازا

5

1402/2/14

18:47


پرفروش ترین انیمه تاریخ؛ معرفی لیست برترین انیمه‌های پرفروش

پرفروش ترین انیمه باتوجه به محبوبتش در سراسر جهان، رکوردهای قابل توجهی را از خود به جا می‌گذارد. حوزه انیمه در این چند سال اخیر بسیار گسترده شده و مخاطبین زیادی را به خود جذب نموده است. برای آشنایی با پرفروش ترین انیمه های تاریخ همراه ما باشید.

امروزه صنعت انیمه دیگر تنها به کشور ژاپن محدود نمی‌شود. امّا به‌طور کلی انیمیشن‌های دوبعدی خاص ژاپنی در چهار دهه‌‌ای که گذشت به موفقیت زیادی دست یافتند. این موفقیت طوری بود که حتّی مخاطبان بزرگسال هم طرفدار سرسخت تماشای انیمه شدند. براساس یک تحقیق گسترده در کشور در آمریکا، مشخص شد که در حوزه سرگرمی چیزی حدود ۳۰ درصد جمعیت بزرگسال به تماشای انیمه علاقه‌مند هستند.

ما در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا خدمت شما مخاطبین محترم پر فروش ترین انیمه های تاریخ را معرفی نماییم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

پرفروش ترین انیمه های سینمایی جهان

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به ترتیب سال اکران پرفروش ترین انیمه های جهان را خدمت شما مخاطبین محترم پلازا معرفی نماییم. 

1. شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 1997
  • نویسنده و کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)
  • میزان فروش: 169.7 میلیون دلار

همان‌طور که می‌دانید هایائو میازاکی لقب پدر خوانده انیمه را دارد. در مقاله پرفروش ترین انیمه به چند مورد از کارهای پروژه انیمه میازاکی اشاره داریم که نشان دهنده خلاقیت و توانایی این هنرمند است. انیمه Princess Mononoke از ساختاری خشن برخوردار است که توانسته مخاطبان خارج از ژاپن را بسیار شگفت‌زده نماید. این انیمه بسیار زیبا در سال 1997 اکران شد و رکورد فروش 169.7 میلیون دلار را از آن خود کرد.

محوریت داستان انیمه Princess Mononoke در اواخر دوره‌ی استبدادی موروماچی می‌چرخد و نبرد بین آدمی با خدایان جنگل را روایت می‌کند. این اثر در دسته بهترین انیمه های سینمایی جهان محسوب می شود که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. انیمه شاهزاده مونونوکه برخلاف دیگر انیمه‌ها از ساختار کلیشه‌ای برخوردار نیست و همین امر این اثر را به یک انیمه خاص مبدل نموده است.

2. پوکمون: نخستین فیلم (Pokémon: The First Movie)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 1998
  • کارگردان: کونیهیکو یوئاما (Kunihiko Yuyama)
  • نویسنده: تاکشی شودو (Takeshi Shudo)
  • میزان فروش: 172.7 میلیون دلار

بدون شک از نام‌های بزرگ در صنعت انیمه میتوان به فرنچایز پوکمون اشاره کرد که انواع مختلفی انیمه‌های سینمایی، سریالی و بازی‌های ویدیویی حول این شخصیت طراحی ساخته شده است. امّا در این بین انیمه Pokémon: The First Movie از بارزترین پروژه‌های مرتبط با فرنچایز پوکمون محسوب می‌شود. اکران این انیمه بسیار زیبا در تابستان سال 1998 یک رویداد بسیار مهم و بزرگ برای طرفداران این کارکتر به‌شمار می‌رود. لازم به ذکر است که انیمه Pokémon: The First Movie در غرب طرفداران زیادی پیدا کرد و خیلی زود موفق شده به یکی از مهمترین انیمه‌های جهان مبدل شود در سال‌های اکران فروشی بسیار چشمگیر در سطح جهان داشته باشد.

3. شهر اشباح (Spirited Away)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2001 
  • نویسنده و کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)
  • میزان فروش: 395.8 میلیون دلار

بدون شک کمتر کسی را می‌توان در میان اوتاکوها پیدا کرد که انیمه شهر اشباح را ندیده باشد. این اثر ماندگار به کارگردانی هنرمند بزرگ هایائو میازاکی است که لقب پدرخوانده انیمه در جهان را دارد. انیمه شهر اشباح جزء پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن و هم‌چنین برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در هفتاد و پنجمین مراسم جوایز آکادمی اسکار است. این انیمه در سال‌های 2000 تا 2010 جزء لیست بهترین فیلم‌ها قرار گرفت و در دسته بهترین انیمه‌های هایائو میازاکی قرار دارد.

داستان این انیمه درباره دخترک ۱۰ ساله‌ای به نام ارمیا چیهیرو است که به‌صورت کاملاً اتفاقی وارد شهر اشباح می‌شود و وقایعی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور را برای مخاطبین خود رقم می‌زند. به‌طور کلی انیمه Spirited Away به‌قدری زیبا و خوش ساخت است، که انگیزه مخاطبان را برای دوباره دیدن این اثر فاخر بر می‌انگیزد. انیمه شهر اشباح  جزء پرفروش ترین انیمه های سینمایی جهان محسوب می‌شود.

4. قلعۀ متحرک هاول (Howl’s Moving Castle)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2004
  • نویسنده و کارگردان: هایائو میازاکی 
  • میزان فروش: 237.5 میلیون دلار

قلعه متحرک هاول در لیست برترین انیمه‌های پرفروش قرار می‌گیرد که اثری بسیار زیبا از هایائو میازاکی است. این انیمه براساس رمانی به نام قلعه متحرک هاول اثر دیانا وین جونز (Diana Wynne Jones) ساخته شد. این انیمه بسیار زیبا از آن دست آثاری محسوب می‌شود که مخاطب را با خلق جهانی جذاب و جادویی به تسخیر خودش درمی‌آورد. محوریت اصلی داستان انیمه Howl’s Moving Castle در مورد دختری جوان به نام سوفی است که با جادوگری توانا و جذاب به نام هاول آشنا می‌شود. امّا طولی نمی‌کشد که به‌واسطه حسادت یک جادوگر، سوفی با طلسمی قدرتمند به یک پیرزن مبدل می‌شود‌. این انیمه جزء پرفروش ترین انیمه های سینمایی جهان به‌شمار می‌رود.

5. پونیو (Ponyo)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2009 
  • نویسنده و کارگردان: هایائو میازاکی
  • میزان فروش: 204.8 میلیون دلار

پس از شهر اشباح و قلعۀ متحرک هاول این انیمه جزء بهترین انیمه‌های هایائو میازاکی به شمار می‌رود. محوریت داستان انیمه Ponyo درباره ماهی طلایی (پونیو) و نجات دهنده او پسری پنج ساله به نام سوسوکه می‌چرخد. آن‌ها در کنار هم داستان ماجراجویی و بسیار دلنشینی را تجربه می‌نمایند که احساسات مخاطبان بزرگسال را جریحه‌دار و ذهن کودکان را هم به چالش می‌کشد. در دل داستان این انیمه بسیار زیبا مفاهیمی عمیق و آموزنده نهفته است که معنای زندگی برای هر مخاطب به ارمغان می‌آورد. از نقاط قوت انیمه Ponyo می‌توان به موسیقی گوش‌نواز در کنار لحن داستان تحسین‌برانگیز اشاره کرد که باعث شده این انیمه به یکی از بهترین ها در ژانر فانتزی مبدل شود. شایان ذکر است که انیمه Ponyo در مراسم Tokyo Anime Awards، جایزه بهترین انیمه سال را دریافت کرد.

6. دنیای مخفی آریتی (The Secret World Of Arrietty)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2010 
  • کارگردان: هیروماسا یونبایاشی (Hiromasa Yonebayashi)
  • نویسنده: هایائو میازاکی 
  • میزان فروش: 146 میلیون دلار

انیمه The Secret World Of Arrietty در ژانر فانتزی و ماجراجویی، توسط توشیو سوزوکی تولید شد. کارگردانی این انیمه بسیار زیبا را هنرمند خلاق صنعت انیمه هیروماسا یونبایاشی برعهده دارد. انیمه دنیای مخفی آریتی یا همان بندانگشتی براساس کتابی به نام وام‌گیرندگان (The Borrowers) اثر ماری نورتون است که در سال ۲۰۱۰ اکران شد. داستان این انیمه بسیار زیبا حول محور دختری بسیار ریزاندام به نام آریتی می‌چرخد. این انیمه سینمایی داستان سورئال و غیر معمولی دارد، که مخاطبین خود را به‌دلیل پرداختن به جزئیاتی ریز در دنیایی فانتزی و رویایی غرق می‌نماید.

7. باد برمی‌خیزد (The Wind Rises)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2013 
  • نویسنده و کارگردان: هایائو میازاکی 
  • میزان فروش: 146 میلیون دلار

برای آن دسته از مخاطبانی که به داستان‌های جنگ جهانی دوم علاقه دارند، دیدن انیمه The Wind Rises توصیه می‌شود. داستان این انیمه بسیار زیبا درباره جیرو هوریکوشی یک مهندس هوافضای مشهور ژاپنی است که در دوران جنگ جهانی دوم ماموریت یک هواپیمای جنگنده موسوم به Mitsubishi Zero را طراحی کرد. درواقع این اثر الهام گرفته شده از یک شخصیت واقعی به نام جیرو هوریکوشی است که یک سرمهندس طراح هواپیمای جنگنده در زمان جنگ جهانی دوم بود. از نکات قوت انیمه باد برمی‌خیزد می‌توان به سرعت روایت داستان به صورت مناسب و ثابت در کنار خلق سکانس‌های رویایی و بی‌نظیر اشاره کرد که این اثر را به یکی از انیمه‌های ماندگار در جهان مبدل کرده است. شاید بتوان این انیمه را یکی از متفاوت‌ترین آثار هایائو میازاکی برشمرد که در زمان اکران مخاطبین بسیاری را به خود جذب کرد.

8. نام تو (Your Name) ؛ از انیمه های پرفروش دنیا

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2016
  • نویسنده و کارگردان: ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)
  • میزان فروش: 382 میلیون دلار

انیمه your name اثری عاشقانه‌ در دنیای موازی است که رکورد پرفروش‌ترین انیمه ژاپنی یعنی شهر اشباح، را پس از ۱۵ سال شکست و عنوان پرفروش ترین انیمه سینمایی ٰژاپنی را به خود اختصاص داد. داستان اصلی این انیمه بسیار زیبا برگرفته شده از رمانی به همین نام اثر ماکوتو شینکای است که ترکیبی از عشق و معجزه را در خود دارد. از ویژگی‌های بارز این انیمه می‌توان به خلق جلوه‌های بصری بسیار چشم‌نواز در کنار داستان زیبا و اثر گذار اشاره کرد. محور اصلی داستان انیمه Your Name درباره دو نوجوان به نام‌های میتسوها و تاکی می‌چرخد که یک روز با جسم دیگری، زندگی یکدیگر را تجربه می‌نمایند. در شرایطی که آنها در تلاش هستند تا یکدیگر را پیدا کنند، برای مخاطبین لحظاتی رویایی و عاشقانه را به ارمغان می‌آورند.

9. فرزند آب‌وهوا (Weathering With You)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2019
  • کارگردان و نویسنده: ماکوتو شینکای
  • میزان فروش: 193.8 میلیون دلار

انیمه فرزند آب‌وهوا یا تغییرات آب‌وهوا با به سبب سبک روایی و داستانی ناب در ژانر رمانتیک، فانتزی و درام را ارائه می‌دهد، جایگاه ویژه‌ای در دنیای انیمه‌ها برخوردار است. البته انیمه Weathering With You به‌دلیل شباهت‌های که با انیمه Your Name داشت بسیار مورد انتقاد مخاطبین و منتقدان انیمه قرار گرفت. اما این انیمه یکی از بهترین ساخته‌های شینکای به‌شمار می‌رود که با طرح داستانی جذاب و دقت در جزئیات هنری همراه با کنار موسیقی گوش‌نوازش به یک انیمه پر فروش تاریخ سینما مبدل شده است. داستان این انیمه روایت‌گر عشقی پاک بین دو جوان در شهر توکیو است و تا حدودی احساسات مخاطبانش را به چالش می‌کشد که تماشای آن حسی عاشقانه و معصومانه را برای بیننده به ارمغان می‌آورد.

10. شیطان کش : قطار بی انتها (Demon Slayer The Movie: Mugen Train)

پرفروش ترین انیمه

  • سال اکران: 2020 
  • کارگردان: هاروئو سوتوزاکی (Haruo Sotozaki)
  • نویسنده: یوفوتبل (Ufotable)
  • میزان فروش: 507.1 میلیون دلار

انیمه Demon Slayer The Movie: Mugen Train تا هنگام نگارش این مقاله رکورد پرفروش ترین انیمه سینمایی تاریخ ژاپن را به خود اختصاص داده است. این انیمه پرطرفدار ادامه داستان انیمه­­ سریالی شیطان کش (Kimetsu no Yaiba) است. انیمه شیطان کش: قطار بی انتها در ژانری اکشن فانتزی است که سکانس‌های اکشن مبارزه میان رنگوکو و سه هیولای آپر جزء بهترین سکانس های مبارزه تاریخ انیمه محسوب می‌شود. از دیگر نقاط قوت این انیمه می‌توان به موسیقی متن بی‌نظیرش اثر یوکی کاجیورا (Yuki Kajiura) در کنار جلوه‌های ویژه دو بعدی و سه بعدی چشمگیر اشاره کرد. انیمه Demon Slayer The Movie: Mugen Train علاوه بر رکورد فروش، جزء برترین انیمه‌های جهان نیز به‌شمار می‌‌رود.

پرفروش ترین انیمه های سریالی جهان

در ادامه با یکی از انیمه‌های سریالی پرفروش آشنا خواهیم شد.

قفل آبی (Blue Lock)

قفل آبی (Blue Lock)

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: تتسواکی واتانابه (Tetsuaki Watanabe)
  • نویسنده: مونیوکی کانشیرو (Muneyuki Kaneshiro)
  • تعداد اپیزودها: 24 قسمت
  • میزان فروش: 7.68 بیلیون ین ژاپن

انیمه Blue Lock عنوان انیمه سریالی در ژانر اکشن، ورزشی و رازآلود است که در سال 2022 تولید شد. این انیمه در زمان پخش خود مخاطبان زیادی پیدا کرد و خیلی زود در دسته بهترین انیمه پر فروش جدید سریالی قرار گرفت. داستان این انیمه زیبا حول محور تیم ملی ژاپن در سال 2018 میلادی می‌چرخد که در جام جهانی فوتبال در رده شانزدهم قرار گرفت. یک مربی جدید برای تیم ملی فوتبال استخدام می‌شود که در مرکزی مانند زندان به دنبال یافتن مهاجم ایده‌آل تیم ژاپن است. بدون شک روند داستانی مناسب در کنار شخصیت‌پردازی‌های بسیار قوی کارکترها انیمه قفل آبی را به انیمه‌ای پرفروش مبدل کرده است. تماشای این سریال انیمه‌ای برای آن دسته از مخاطبانی که به داستان‌های ورزشی به سبک اکشن علاقه دارند توصیه می‌شود.

کلام آخر

امروزه صنعت انیمه طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. هر ساله انیمه‌های زیادی تولید می‌شوند که در این بین برخی از این انیمه‌ها رکوردهای بالایی در فروش و امتیاز به دست می‌آورند. به موجب این امر ما در وب‌سایت پلازا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی پرفروش‌ترین انیمه‌های جهان بپردازیم. به‌طور کلی حوزه انیمه تا به امروزه در جذب مخاطب بسیار موفق بوده و با گذشت زمان آثار فاخری در این حوزه تولید شده‌اند. حال می‌خواهیم بدانیم که شما کدامیک از انیمه‌های مذکور در این لیست را تماشا نموده‌اید؟ کدام یک از این انیمه‌ها از نظر شما نسبت به بقیه زیباتر است؟ جای چه انیمه‌ای در لیست پرفروش ترین انیمه های سریالی جهان خالی است؟ لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات  خود را با ما به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو