معرفی سریال بهای خوشبختی (الثمن) ؛ عاشقانه ای لبنانی که از روی یک سریال ترکی ساخته شد!

معرفی سریال بهای خوشبختی (الثمن) ؛ عاشقانه ای لبنانی که از روی یک سریال ترکی ساخته شد!


منبع: پلازا

3

1402/2/15

11:48


معرفی سریال بهای خوشبختی (الثمن) ؛ عاشقانه ای لبنانی که از روی یک سریال ترکی ساخته شد!

سریال بهای خوشبختی یک مجموعه تلویزیونی لبنانی در حال پخش است که این روزها توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند. در این مقاله به معرفی کامل این سریال می‌پردازیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن شبکه‌های مختلف، دیگر تماشای فیلم یا سریالی از کشوری دیگر دشوار نیست‌. یکی از کشورهایی که طی سال‌های اخیر شروع به ساخت سریال‌های تماشایی کرده، کشور لبنان است که توانسته چند اثر خود را نه تنها در کشور خود، بلکه در دنیا مطرح کند.

سریال بهای خوشبختی (الثمن) یکی از جدیدترین آثار کشور لبنان به کارگردانی فكرت قاضی ساخته شده است. این اثر در واقع اقتباسی از سریال ترکیه ای هزار و یک شب (Binbir Gece) به کارگردانی قدرت سابسانچی (Kudret Sabancı) محسوب می‌شود. در این مقاله پلازا به معرفی سریال لبنانی بهای خوشبختی می‌پردازیم‌.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال بهای خوشبختی لبنانی

ژانر سریال Al Thaman لبنانی درام و عاشقانه است‌. این اثر از تاریخ 8 ژانویه 2023 (18 دی 1401) شروع به پخش کرد. سریال در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در پلتفرم شاهد (Shahid) منتشر و پس از آن  12 شب به بعد از شبکه‌های MBC و MBC 1 پخش می‌شود. تعداد قسمت های سریال بهای خوشبختی در مجموع 90 قسمت خواهد بود و تا کنون 56 قسمت آن پخش شده است.

داستان سریال بهای خوشبختی

خلاصه سریال بهای خوشبختی

این اثر به روایت داستان مردی به نام زین می‌پردازد که به دلیل اتفاقاتی که در کودکی او افتاده، دل خوشی از زنان ندارد و به آنها نفرت می‌ورزد. از سویی دیگر زنی به نام سارا را می‌بینیم ‌که مهندس است و در شرکت زین کار می‌کند. سارا فرزندی به نام ابراهیم دارد که باید خرج درمان بیماری سرطانش را تامین کند اما مخارج واقعا بالاست تا اینکه پیشنهادی از جانب زین زندگی‌ او را تغییر می‌دهد. این خلاصه سریال بهای خوشبختی لبنانی بود که با شما درمیان گذاشتیم.

بازیگران سریال بهای خوشبختی

در این بخش به معرفی بازیگران این سریال می‌پردازیم‌. بهای خوشبختی 4 بازیگر اصلی دارد که مروری بر کارنامه کاری آنها خواهیم داشت.

باسل خیاط در نقش زین علی سیف

بازیگران سریال بهای خوشبختی

  • سن: 45 سال
  • محل تولد: دمشق، سوریه

باسل خیاط (Bassel Khaiat) بازیگری اهل سوریه است که در 29 اوت 1977 (7 شهریور 1356) به دنیا آمد. او کودکی سختی داشت و پدرش را در سنین کم از دست داد. این اتفاق مجبور شد که باسل خیاط از سنین پایین کار کند و از سال 1992 با سریال سوریه ای روزی روزگاری (كان يا ما كان) وارد دنیای بازیگری شد. معروفیت خیاط در سوریه به سال 2000 و سریال رازهای شهر (أسرار المدينة) برمی‌گردد. او در آثار فرانسوی، مصری، لبنانی، اردنی و کویتی تا کنون ایفای نقش داشته است. دروازه خورشید (باب الشمس) یکی از فیلم‌های معروف او است که در جشنواره کن به نمایش درآمد. باسل خیاط بازیگر اصلی سریال بهای خوشبختی است.

رزان جمال در نقش سارا الخطیب

هنرپیشه های بهای خوشبختی لبنانی

  • سن: 35 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

رزان جمال (Razane Jammal) بازیگر لبنانی متولد 7 اوت 1987 (16 مرداد 1366) است. او بازیگری را از سال 2010 با مینی سریال کارلوس (Carlos) شروع کرد و سپس در فیلم جن (Djinn) بازی کرد. بازی در فیلم کوتاه کانیه وست (Kanye West) یعنی تابستان ظالم (Cruel Summer) از دلایل شناخته شدن جمال بود. از آثار معروف دیگر او می‌توانیم به سریال فراطبیعی (Paranormal) و فیلم‌های قدم زدن در میان قبرها (A Walk Among the Tombstones)، به من نگو آن پسر عصبانی بود (Don’t Tell Me The Boy Was Mad) و سندمن (The Sandman) اشاره کنیم.

سارا ابی کنعان در نقش تیما

بررسی سریال بهای خوشبختی

  • سن: 33 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

سارا ابی کنعان (Sara Abi Kanaan) بازیگر اهل کشور لبنان در 2 فوریه 1990 (13 بهمن 1368) به دنیا آمد. او بازیگری را از سن 11 سالگی با سریال بنت الحی شروع کرد. او از بازیگران پرافتخار لبنان است و در سریال‌هایی همچون کوالیس المدینه، مدرسه الحب و فیلم‌های 24 ساعت از عشق (24 Hours of Love) و ستاره ای در بیابان (A star in the desert) بازی کرد. سارا ابی کنعان از بازیگران کلیدی سریال بهای خوشبختی است.

نیکلاس موئاواد در نقش کرم

لیست پخش سریال لبنانی بهای خوشبختی

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

نیکلاس موائاواد (Nicolas Mouawad) بازیگر اهل لبنان متولد 22 فوریه 1979 (3 اسفند 1357) است. این بازیگر علاوه بر سینمای عرب در آمریکا نیز فعالیت می‌کند. موئاواد اول کار خود را با مجری‌گر در سال 2003 آغاز و سپس پس از دیدن شدن به دنیتی بازیگری رکی آورد. این هنرپیشه در دنیای عرب بسیار خوب دیده شده و با کاراکترهای مختلفش او را می‌شناسند و ستایش می‌کنند. فیلم تنها پسر او (His Only Son)، اولین فیلم آمریکایی اوست و در سریال اشک‌ و لبخند (ع الحلوة والمرة) حضور داشت.

سایر هنرپیشه های بهای خوشبختی لبنانی عبارتند از:

  • ابراهیم اون (Ibraheem Aoun) در نقش مازین
  • ویوین آنتونیوس (Vivianne Antonios) در نقش صباح
  • نانسی خوری (Nancy Khoury) در نقش رولا
  • راندا کادی (Randa Kaady) در نقش نادیا
  • و…

نقد سریال لبنانی بهای خوشبختی

این سریال موفق شده در وبسایت IMDb نمره 7.2 از 10 را از آن خود کند. این سریال جزو پربیننده‌ترین‌های شبکه MBC است و در دنیای عرب نیز طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل موفقیت و بالا بودن نمرات سریال بهای خوشبختی حضور بازیگران اصلی آن است که همه آنها از هنرپیشه‌های خوب عربی هستند و در دنیا نیز دیده شده‌اند. بهای خوشبختی پرکشش است و با اینکه از روی یک سریال ترکی ساخته شده و داستان تکراری دارد اما درام قوی ای دارد و مخاطب را به خود جذب می‌کند.

سخن پایانی

دانلود سریال بهای خوشبختی

با معرفی و بررسی سریال بهای خوشبختی همراه شما بودیم و سعی کردیم علاوه بر اینکه از داستان و هنرپیشگان این اثر برای شما بیشتر بگوییم، بلکه از لیست پخش سریال لبنانی بهای خوشبختی نیز شما را باخبر کنیم. این اثر از اواخر سال پیش شروع شد، در ماه رمضان نیز پخش آن را متوقف کردند و پس از آن باری دیگر شروع به پخش کرد. آیا شما نیز این مجموعه را تماشا کرده‌ و برای دانلود سریال بهای خوشبختی اقدام کرده‌اید؟ به نظر شما نقاط ضعف و قوی آن چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو