آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی های شیائومی، سامسونگ، هواوی و آیفون

آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی های شیائومی، سامسونگ، هواوی و آیفون


منبع: پلازا

4

1402/2/15

12:28


آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی های شیائومی، سامسونگ، هواوی و آیفون

تاریخ و ساعت در گوشی‌های هوشمند اهمیت بسیار زیادی دارند. اما چگونه ساعت را تنظیم کنیم؟ در این مطلب پلازا می‌خواهیم به نحوه تنظیم ساعت گوشی در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS بپردازیم.

در بسیاری از مواقع شما احتیاجی به تغییر ساعت و تاریخ ندارید. اندروید و iOS به‌صورت خودکار این کار را با توجه به تنظیمات شبکه سیم‌کارت برای شما انجام می‌دهند. اما برخی اوقات هم مانند نوروز امسال، ممکن است ساعت رسمی برخلاف سال‌های قبل به جلو کشیده نشود ولی گوشی شما به‌صورت خودکار ساعت را جلو ببرد. در این مواقع با تنظیم ساعت گوشی می‌توانید خیلی راحت مشکل را حل کنید. با پلازا همراه باشید تا به نحوه انجام این کار بپردازیم.

فهرست مطالب

تنظیم ساعت گوشی

گاها دیده شده است که ساعت و تاریخ گوشی های شیائومی به دلیل موقعیت مکانی اشخاص دچار اشتباهاتی می شود که اگر به دنبال این هستید تا تنظیم ساعت موبایل خود را انجام دهید میتوانید باما در ادامه همراه باشید زیرا قصد داریم نحوه تنظیم خودکار ساعت گوشی را به شما عزیزان آموزش دهیم. در این میان فارغ از ساعت میتوانید تاریخ گوشی را برحسب میلادی یا شمسی و دیگر گزینه های موجود ثبت و ذخیره سازی کنید. با پلازا در ادامه همراه باشید.

آموزش تنظیم تاریخ گوشی شیائومی

روش تنظیم ساعت گوشی شیائومی بسیار ساده است. در این میان با طی نمودن مسیرهای ذکر شده میتوانید به اطلاعات تکمیلی مربوط به ساعت و تاریخ دسترسی داشته باشید. ابتدا باید به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Additional settings را انتخاب کنید. در برخی رام‌ها ممکن است این گزینه با نام More settings در دسترس باشد.

تنظیم ساعت گوشی

در صفحه بعدی، از بالای صفحه گزینه Date and time را انتخاب کنید.

تنظیم تاریخ گوشی

در این صفحه می‌توانید به تنظیمات ساعت گوشی دسترسی پیدا کنید.

تنظیم تاریخ گوشی

اگر تاریخ و ساعت گوشی اشتباه است، با غیرفعال کردن گزینه Set time automatically می‌توانید خودتان ساعت یا تاریخ را به‌صورت دستی تنظیم‌ کنید. نحوه تنظیم خودکار ساعت گوشی نیز درست برعکس است؛ کافی است این مراحل را دوباره تکرار و این بار گزینه Set time automatically را فعال کنید.

در صفحه بعدی گزینه Date & time را انتخاب کنید.

تنظیم ساعت گوشی هواوی

در این صفحه ابتدا گزینه Set automatically را غیرفعال کنید.

سپس با گزینه‌های Date و Time ساعت و تاریخ مدنظرتان را به صورت دستی وارد کنید.

تنظیم ساعت گوشی‌ آیفون

برای تنظیم دستی ساعت و تاریخ در آیفون، باید به Settings بروید و پس از انتخاب General، روی Date & Time بزنید.

تنظیم تاریخ گوشی

ابتدا گزینه Set Automatically را غیرفعال کنید و بعد روی تاریخ و ساعت زیر Time Zone بزنید.

تنظیمات ساعت گوشی

یک تقویم نشان داده خواهد شد. از طریق این تقویم می‌توانید تاریخ را تعریف کنید.

تنظیم تاریخ گوشی

با کلیک روی Time در زیر این تقویم، می‌توانید ساعت را هم به‌صورت دستی تنظیم کنید.

تمام. همانطور که شاهد بودید روال ثبت تاریخ و ساعت نسبت به موقعیت مکانی خود کار دشواری نبوده است. در این میان میتوانید مشکلات و سوالات خود در این زمینه را باما به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

در رابطه با تنظیم ساعت گوشی هر آنچه که لازم بود بدانید گفته شد. در این میان اگر با سوال یا مشکلی مواجه هستید که در بخش نحوه تنظیم ساعت موبایل به آن اشاره نشده میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید و سوالات خود را از کارشناسان پلازا بپرسید. همچنین میتوانید تجربیات و پیشنهادات خود در خصوص تنظیم خودکار ساعت گوشی را بیان کنید که با اینکار میتوانید به سطح کیفی مقاله کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو