پرفروش‌ترین بازی‌های سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا و بریتانیا مشخص شدند

منبع: گیمفا

3

1402/2/15

14:07


شرکت تحقیقاتی Newzoo با انتشار گزارشی، پرفروش‌ترین بازی‌های کنسولی و PC سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا و بریتانیا را اعلام کرده است.

پرفروش‌ترین بازی‌های سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا و بریتانیا مشخص شدند

شرکت تحقیقاتی Newzoo با انتشار گزارشی، پرفروش‌ترین بازی‌های کنسولی و PC سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا و بریتانیا را اعلام کرده است.

بر اساس آمار خرده‌فروشی‌ها و فروش درون بازی، Hogwarts Legacy پردرآمدترین بازی پلتفرم PC در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. این عنوان همچنین پردرآمدترین بازی پلی استیشن و ایکس باکس در آمریکا نیز لقب گرفت. اما در بریتانیا، FIFA 23 بالاتر از Hogwarts Legacy مقام اول را به خود اختصاص داد.

بیش از ۱۲ میلیون نسخه از بازی Hogwarts Legacy در دو هفته اول انتشار آن به فروش رفت و ۸۵۰ میلیون دلار درآمدزایی برای برادران وارنر (Warner Bros) به همراه داشت که این اثر را تاکنون به بزرگترین عرضه‌ی شرکت مذکور تبدیل نموده است.

بازی‌های Sons of the Forest و Valorant نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ موفقیت‌های قابل‌توجهی را روی PC کسب کردند. بازی اول دومین عنوان پردرآمد و Valorant سومین عنوان پردرآمد در آمریکا بوده‌اند. در بازار بریتانیا، جایگاه این دو بازی با یکدیگر جابه‌جا شد.

بازی‌های Dead Space، The Sims 4، League of Legends، Roblox، Modern Warfare 2 و Fortnite نیز جزو ۱۰ عنوان پردرآمد PC در آمریکا و بریتانیا در طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بودند. جدول درآمد بازی‌های کنسولی آمریکا و بریتانیا شامل بسیاری از عناوین مشابه یکدیگر نیز هستند. NBA 2K23 در رتبه ۲ جدول آمریکا و رتبه ۸ جدول بریتانیا جای گرفت. از طرفی دیگر، بازی Fortnite در آمریکا و بریتانیا در رتبه‌ی سوم قرار داشت. همچنین بازی‌های FIFA 23، Modern Warfare 2، Grand Theft Auto 5، Destiny 2 و Dead Space نیز در هر دو لیست حضور داشتند.

بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ نیز عملکرد عالی داشتند و ۱۴ رتبه از ۲۰ رتبه موجود در جداول پرفروش‌ترین بازی‌های آمریکا و بریتانیا را به خود اختصاص دادند. بازی Metroid Prime: Remastered در آمریکا پیشتاز بود، اما در بریتانیا پس از Fortnite در رتبه دوم قرار گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو