بهترین عاشقانه‌ها در انیمیشن‌های سینمایی

بهترین عاشقانه‌ها در انیمیشن‌های سینمایی


منبع: فوت و فن

4

1402/2/15

14:31


استودیوهایی که از ماجراجویی اکشن و شگفت‌انگیز گرفته تا فانتزی‌های متحیرکننده و داستان‌های به یادماندنی را برای مخاطبان خلق کردند. در این میان، برخی از فیلمسازان نیز داستان‌های عاشقانه بسیار تأثیرگذار و دلنشینی را به ارمغان می‌آورند

بهترین عاشقانه‌ها در انیمیشن‌های سینمایی

دیزنی، پیکسار و دریم‌ورکس از جمله استودیوهایی هستند که بیننده‌ها به خوبی با آن‌ها آشنایی دارند، استودیوهایی که از ماجراجویی اکشن و شگفت‌انگیز گرفته تا فانتزی‌های متحیرکننده و داستان‌های به یادماندنی را برای مخاطبان خلق کردند. در این میان، برخی از فیلمسازان نیز داستان‌های عاشقانه بسیار تأثیرگذار و دلنشینی را به ارمغان می‌آورند که گاهی اوقات بیننده‌ها را به گریه وا می‌دارند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی انیمیشن‌های سینمایی‌ای بپردازیم که عاشقانه بسیار خوبی درون خودشان دارند.

۹. انیمیشن دیو و دلبر

Beauty and the Beast (1991)

Beauty and the Beast (1991)

انیمیشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast) محصول سال ۱۹۹۱ دیزنی داستانی جادویی درباره عشق حقیقی را بازگو می‌کند و آن را با جنبه‌های افسانه‌ای ترکیب کرده است. این اثر اولین انیمیشن سینمایی بود که برای جایزه بهترین فیلم سال اسکار نامزد شد و داستان دختری زیبا به نام بل در فرانسه را دنبال می‌کند که به دنبال پدر گمشده‌اش است و در این مسیر متوجه می‌شود که پدرش توسط هیولایی غیردوستانه و ترسناک به دام افتاده و تصمیم می‌گیرد تا خود او به جای پدرش زندانی شود. با این حال، سپری شدن زمانی بین هیولا و بل سبب می‌شود تا او به فردی جنتلمن تبدیل شود و شکوفه‌های عشق بین آن‌ها شکل بگیرد.

۸. انیمیشن علاءالدین

Aladdin (1992)

Aladdin (1992)

یاسمین یک شاهدخت است و علاءالدین نیز بچه خیابانی است که بسیار دور از هم زندگی می‌کنند و اصلا با یکدیگر تفاهمی ندارند. با این حال، یاسمین از زندگی در کاخ خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا به صورت مخفی به بیرون کاخ برود و در آنجا نیز او با علاءالدین آشنا می‌شود. همین نیز جرقه عشق میان یاسمین و علاءالدین را در انیمیشن علاءالدین (Aladdin) محصول سال ۱۹۹۲ میلادی را شعله‌ور می‌کند. این اثر به خوبی توانسته داستانی از عشق و شگفتی را بازگو کند و به همین دلیل نیز یکی از انیمیشن‌های کلاسیک و ماندگار محسوب می‌شود.

۷. انیمیشن کابوس قبل کریسمس

The Nightmare Before Christmas (1993)

The Nightmare Before Christmas (1993)

انیمیشن کابوس قبل کریسمس (The Nightmare Before Christmas) یک اثر ترسناک و عاشقانه کریسمسی است که توسط تیم برتون بازگو شده و ترکیبی از تخیل و موسیقی برای خلق سرزمینی فانتزی را به کار می‌گیرد. این فیلم در شهر تخیلی هالووین جریان دارد و داستان رهبر همه هیولاها به نام جک اسکلینگتون را بازگو می‌کند که به نام پادشاه پامپکین نیز شهرت دارد اما او از این جشن‌های هالووینی قدیمی و تکراری خسته شده است. او به شهر کریسمس می‌رود و با دیدن محیط و شاد دلنشین آن، تصمیم می‌گیرد تا بابانوئل را برباید و به شهر خودش بیارود.

۶. انیمیشن شرک

Shrek (2001)

Shrek (2001)

در دهه ۲۰۰۰ میلادی، انیمیشن و در کل سینما تحول بسیار عظیمی داشت و داستان‌سرایی و جلوه‌های بهتر باعث خلق آثاری جذاب شد و یکی از همین آثار نیز انیمیشن شرک (Shrek) بود. این اثر همانطور که از نامش پیدا است داستان اورگی به نام شرک را بازگو می‌کند که در باتلاق خودش به آرامی زندگی می‌کند اما مجبور می‌شود تا شاهدخت فیونا را از دست یک اژدهای آتشین نجات بدهد. با این حال، او در طول سفر عاشق فیونا می‌شود و همین نیز این انیمیشن را جالب می‌کند.

۵. انیمیشن وال ای

WALL-E (2008)

WALL-E (2008)

انیمیشن وال ای (WALL-E) محصول سال ۲۰۰۸ میلادی بدون شک یکی از بهترین انیمیشن‌های ساخته شده سینما به شمار می‌رود که جایزه بهترین انیمیشن اسکار را نیز از آن خودش کرد. این اثر داستان ربات زباله جمع‌کنی به نام وال ای را دنبال می‌کند که سعی در تمیز کردن زباله‌های روی سیاره زمین دارد و این در حالی است که همه انسان‌ها از اینجا رفته‌اند. با این حال، او یک روز با ربات دیگر و جدیدی به نام ایو آشنا و شیفته وی می‌شود. او در نهایت نیز تصمیم می‌گیرد تا برای دست یافتن به این عشق خودش، ماجراجویی بسیار مهیجی را پشت سر بگذراند.

۴. انیمیشن بالا

Up (2009)

Up (2009)

انیمیشن بالا (Up) محصولی از سال ۲۰۰۹ است و در آن،‌ پیکسار توانست یک داستان عاشقانه بسیار دلنشین و در عین حال تکان‌دهنده را به نمایش بگذارد. این اثر با اینکه لزوما یک اثر عاشقانه نیست اما از این موضوع استفاده کرده تا به مسائلی همچون احساسات، فقدان، عزاداری و از همه مهم‌تر امید بپردازد و یک اثر فوق‌العاده تأثیرگذار و تکان‌دهنده را با کاراکترهایی دوست‌داشتنی خلق کند. سکانس آغازین آن و به تصویر کشیده شدن داستان عاشق شدن کارل و الی بسیار جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد.

۳. انیمیشن گیسو کمند

Tangled (2010)

Tangled (2010)

انیمیشن گیسو کمند (Tangled) یک عاشقانه پر از ماجراجویی به شمار می‌رود و داستان راپونزل را روایت می‌کند که مشتاق دیدن دنیا و فرای آن است ولی توسط مادرش در داخل برجی بلند زندانی شده است. با این حال، زمانی که او با یک سارق متفکر و دلسوز به نام فلین آشنا می‌شود، آرزویش برآورده می‌شود و در عین حال، عشق بین آن‌ها شکل می‌گیرد. این اثر واقعا داستانی سرگرم‌کننده دارد که همراه با داستان‌سرایی سریع و دیالوگ‌های تند و تیز است.

۲. انیمیشن نام تو

Your Name. (2016)

Your Name. (2016)

انیمه نام تو (Your Name) محصول سال ۲۰۱۶ ژاپن اثری عاشقانه به شمار می‌رود که داستان دو نوجوان دبیرستانی را روایت می‌کند. آن‌ها در فاصله بسیار دوری از یکدیگر زندگی می‌کنند اما به خاطر پیوندی که فراتر از درک انسان است، با یکدیگر آشنا می‎‌شوند. این اثر از کمدی دلنشین، عناصر فانتزی و عاشقانه‌ای تکان‌دهنده استفاده کرده تا بتواند آرزوها و کشمکش‌های داخلی این دو نوجوان را به نمایش در بیاورد. همه این موارد در کنار یکدیگر سبب شدند تا این انیمه یک داستان تأمل‌برانگیز و حماسی از عشق باشد.

۱. انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو

Puss in Boots: The Last Wish (2022)

Puss in Boots: The Last Wish (2022)

انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) محصول سال ۲۰۲۲ میلادی داستان گربه چکمه‌پوش و کیتی پنجه نرم را بازگو می‌کند. این انیمیشن از گذشته حساس و ملموس بین گربه چکمه‌پوش و کیتی استفاده کرده تا جذبه بین این دو شخصیت را تشدید کند و کاری کند تا بیننده‌ها واقعا شیفته آن‌ها شوند. این در حالی است که همین نیز باعث خلق موقعیت‌های طنز و خنده‌دار خوبی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو