هارد فورک بیت کوین چیست؟

هارد فورک بیت کوین چیست؟


منبع: پلازا

3

1402/2/15

17:47


هارد فورک بیت کوین چیست؟

مقدمه

اگر در بازار ارز های دیجیتالی فعالیت داشته باشید، احتمالا تاکنون نام هارد فورک را شنیده اید. این اصطلاح از جمله مفاهیم مهم و پر تکرار در این بازار مالی می باشد. در واقع بسیاری از مفاهیم در بازار ارز دیجیتال به این مفهوم گره خورده اند. از این رو مهم است که بررسی کنیم این اصطلاح به چه معنایی می باشد. علاوه بر این می خواهیم سایر مفاهیمی که به این موضوع مرتبط است را نیز باهم بررسی کنیم.

بنابراین اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید یا می خواهید در این رابطه اطلاعات خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم تا پایان این موضوع با ما همراه باشید تا به این اطلاعات مفید، دسترسی پیدا کنید.

فورک چیست؟

فورک، نوعی تغییرات یا آپدیت در شبکه می باشد.

فورک، نوعی تغییرات یا آپدیت در شبکه می باشد.

قبل از اینکه به بیان هارد فورک بپردازیم، ابتدا نیاز است خود مفهوم و اصطلاح فورک را بررسی کنیم. فورک به اصطلاحی اختصاصی در علوم کامپیوتر و نرم افزار اطلاق می شود که در آن یک نرم افزار جدید با انجام برخی از تغییرات و اصلاحات، تبدیل به یک نرم افزار منبع باز می شود. به عبارتی اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، فورک به فرآیندی گفته می شود که در آن کد های موجود درون یک نرم افزار کپی شده و تغییرات در آن اعمال می شود تا خروجی جدیدی توسط توسعه دهندگان استفاده شود. فرآیند فورک به دو دسته هارد فورک و سافت فورک تقسیم بندی می شود. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد. و در صورت علاقه مندی به مطالعه بیشتر میتوانید مقاله معنی فورک در بلاک چین چیست؟ مطالعه کنید.

هارد فورک چیست؟

پس از آنکه با مفهوم فورک آشنا شدیم، نوبت آن رسیده است با اصطلاح تخصصی هارد فورک نیز آشنا شویم. در این فرآیند، یک تغییر اساسی در بلاک چین ایجاد می شود که به وسیله آن، بلاک هایی که در گذشته به عنوان یک بلاک معتبر شناخته می شدند، اکنون دیگر معتبر نبوده و ممکن است بلاک هایی که در گذشته نامعتبر بودند، اکنون به بلاک هایی معتبر تبدیل شوند. هارد فورک، هیچ فعالیتی روی بلاک هایی که در گذشته وجود داشتند انجام نمی شود. در واقع هیچ تغییری روی این دسته از بلاک ها انجام نخواهد شد.

یکی از مهم ترین فرآیند هایی که در حال حاضر در شبکه ارز های دیجیتالی رخ می دهد، هارد فورک بیت کوین است. از سال 2009 که بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد، مشکلاتی در این شبکه وجود داشت. اصلی ترین مشکلی که در این زمینه وجود داشت، تعداد کم تراکنش ها و هزینه بالای ثبت آن در شبکه های موجود بود. این موضوع با گذشت زمان و استفاده بیش از حد دستگاه های ماینر قوی، تبدیل به یک موضوع بسیار مهم شد. این فرآیند باعث شده است بیت کوین کش از هارد فورک بیت کوین تولید شده است. در واقع اصلی ترین دلیلی که این فرآیند را به وجود می آورد، عدم سازگاری و هماهنگی نرم افزار قدیمی و جدید می باشد.

سافت فورک چیست؟

دیگر دسته ای که برای فورک ارائه شده است، سافت فورک است. در این نوع از بروز رسانی نرم افزار، نسخه قدیمی با بروز رسانی سازگاری دارد. در واقع این موضوع بدین معنا می باشد که شرکت کنندگان هم در صورت آپدیت و هم در صورت عدم آپدیت، می توانند بلاک های جدید ارائه شده را دریافت کنند. به عبارتی سافت فورک ها، نوعی فرآیند محسوب می شوند که در آن زنجیره اصلی و بلاک چین حفظ می شود اما ویژگی ها و کد های جدید که باعث ترمیم می شوند، این شبکه ها را ارتقا می دهد. به عبارتی سافت فورک باعث ایجاد یک زنجیره جدید نمی شود. بلکه این آپدیت ها در آن ها پذیرفته شده و در جهت ارتقا، حرکت می کنند. که برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سافت فورک چیست را مطالعه کنید.

فورک به دو دسته هارد فورک و سافت فورک بخش بندی می شود.

فورک به دو دسته هارد فورک و سافت فورک بخش بندی می شود.

تفاوت هارد فورک و سافت فورک بلاکچین چیست؟

در این بخش، می خواهیم بررسی کنیم تفاوت هارد فورک و سافت فورک چیست؟ سافت فورک، در واقع یک بروز رسانی جزئی در نرم افزار می باشد. در این روش حتی اگر شرکت کنندگان آن را انجام ندهند هم می توانند تراکنش ها را دریافت کنند. اما در هارد فورک، این موضوع کمی متفاوت است. در طی این فرآیند، تغییرات اساسی در نرم افزار ایجاد می شود. این تغییرات به نحوی است که نسخه های قدیمی قادر به ادامه فعالیت و کارکرد نمی باشند. در نتیجه اگر شرکت کنندگان این بروز رسانی را انجام ندهند، برای همیشه از شبکه جدا خواهند شد. بنابراین تفاوت اصلی این دو موضوع، در بروز رسانی و حضور در شبکه می باشد.

بلاک در بلاکچین چیست؟

بلاک ها، از اصلی ترین بخش های فناوری بلاک چین می باشند. این بلاک ها، دارای اطلاعاتی مانند تراکنش های صورت گرفته در بستر بلاک چین می باشند که شامل زمان انجام تراکنش ها، آدرس ها و هش اختصاصی آن ها می باشند. این اطلاعات به صورت دائمی بر روی بلاک ذخیره می شوند و امکان تغییر یا حذف آن ها نمی باشد. جالب است بدانید عامل اصلی ایجاد این بلاک ها، ماینر ها یا دستگاه های استخراج می باشند. تراکنش ها در این بلاک چین به سرعت و در زمان ذخیره نمی شود. فرآیند ذخیره سازی این تراکنش ها ابتدا در استخر حافظه ( Memory Pool ) انجام شده و سپس پس از تایید گره ها ( همان کاربران شبکه بلاک چین ) ذخیره خواهند شد.

هارد فورک اتریوم چیست؟

هارد فورک برای اتریوم نیز رخ داده است. در واقع هارد فورک اتریوم، باعث شده است ویژگی های جدیدی در این رمز ارز ایجاد شود. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال از این فرآیند استفاده کرده اند تا بتوانند تاییدیه های تراکنش های اتریوم را افزایش داده و کارمزد های موجود در آن را به مقدار مناسبی کاهش دهند. در واقع توسعه دهندگان این ارز دیجیتالی با اهدافی مانند مقیاس پذیری اتریوم و متمرکز بودن آن، اقدام به انجام هارد فورک برای آن کردند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله هارد فورک اتریوم چیست را مطالعه کنید

هارد فورک اتریوم باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد شده است.

هارد فورک اتریوم باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد شده است.

هارد فورک بیت کوین کش چیست؟

یکی از ارز های دیجیتالی رایج در بازار کریپتو کارنسی، بیت کوین کش می باشد. این ارز حاصل هارد فورک بیت کوین می باشد. در واقع توسط این فرآیند، یک ارز دیجیتالی قدیمی که نتوانسته در شبکه حضور داشته باشد، از فرآیند جدا و با ساز و کار و پروتکل قدیمی خود فعالیت می کند. به عبارتی دیگر می توان بیت کوین کش را حاصل تنش های موجود بین توسعه دهندگان بیت کوین عنوان کرد. در چنین حالتی پس از انجام هارد فورک، ارتقای نرم افزاری برای شبکه ارائه شده است و پس از آن بیت کوین وارد مسیری دیگر و بیت کوین کش مسیر گذشته خود را در پیش گرفته است.

بیت کوین کش، حاصل هارد فورک بیت کوین می باشد.

بیت کوین کش، حاصل هارد فورک بیت کوین می باشد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی هارد فورک و مباحث پیرامون آن پرداختیم. در انتها امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این محتوا توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو