ویدیوی مقایسه Hogwarts Legacy در پلی استیشن ۵ و ۴ منتشر شد

منبع: گیمفا

2

1402/2/15

17:57


با انتشار نسخه‌ی پلی استیشن ۴ بازی Hogwarts Legacy، ویدیویی نیز منتشر شده است که این نسخه را با نسخه‌ی پلی استیشن ۵ از نظر گرافیکی مقایسه می‌کند.

ویدیوی مقایسه Hogwarts Legacy در پلی استیشن ۵ و ۴ منتشر شد

با انتشار نسخه‌ی پلی استیشن ۴ بازی Hogwarts Legacy، ویدیویی نیز منتشر شده است که این نسخه را با نسخه‌ی پلی استیشن ۵ از نظر گرافیکی مقایسه می‌کند.

بنا بر نتایج این مقایسه، نسخه‌ی پلی استیشن ۵ Hogwarts Legacy برتری واضحی نسبت به پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو دارد. دو عنصر دورنمایی (draw distance) و نورپردازی نیز بیش‌ترین تأثیر را در کیفیت بصری دارند. در دو کنسول نسل گذشته‌ی سونی برخی اشیا نظیر گلدان‌ها و تابلوهای نقاشی از محیط حذف شده‌اند تا پردازش تصویر راحت‌تر صورت بگیرد. در کل، می‌توان گفت که کیفیت بصری نسخه‌ی پلی استیشن ۴ از حالت Performance پلی استیشن ۵ هم کم‌تر است. این نسخه از بازی هنگامی که بازیکن در حال ورود به محیطی جدید است در بارگذاری بافت‌ها و اشیا مختلف با تأخیر عمل می‌کند.

در رابطه با وضوح تصویر باید گفت که نسخه‌ی پلی استیشن ۵ در حالت Quality به صورت ۱۸۰۰p، در حالت Balanced با وضوح ۱۸۰۰p پویا، در حالت‌های Performance و Ray Tracing با وضوح ۱۴۴۰p و در حالت High Frame Rate با وضوح ۱۰۸۰p اجرا می‌شود. وضوح بازی در پلی استیشن ۴ پرو ۱۰۸۰p حقیقی و در پلی استیشن ۴ معمولی ۹۰۰p حقیقی است.

در حالت‌های Quality ،Balanced و Ray Tracing، نرخ فریم هدف بازی ۳۰ است و در حالت Performance، این رقم به ۶۰ افزایش پیدا می‌کند. حالت High Frame Rate آن نیز ۱۲۰ فریم بر ثانیه را هدف می‌گیرد، اما در عمل حدود ۸۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. نرخ فریم پیش‌فرض کنسول‌های نسل پیشین ۳۰ است، اما بازیکنان می‌توانند آن را به ۶۰ تغییر دهند. البته، گفتنی است که در این صورت، نسخه‌ی پلی استیشن ۴ با نرخی میان ۳۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه و نسخه‌ی پلی استیشن ۴ پرو با نرخی میان ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. سرعت بارگذاری پلی استیشن ۵ نیز ۸ برابر دو کنسول دیگر و بسیار چشم‌گیر است.

ویدیوی منتشرشده در ادامه قابل مشاهده است:

در مجموع، کیفیت بصری نسخه‌ی پلی استیشن ۵ بازی Hogwarts Legacy در سطح بسیار بالاتری از دو نسخه‌ی دیگر قرار می‌گیرد. همچنین شایان ذکر است که با توجه به محدودیت‌های کنسول‌های نسل گذشته، عملکرد اجرایی بازی روی آن‌ها نیز خوب است. استودیوی آوالانچ سافتور (Avalanche Software) نسخه‌ی نسل گذشته‌ی خوبی ارائه داده است و تأخیری که برای عرضه‌ی آن شاهدش بودیم، ارزشش را داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو