مادربردهای MSI با عملکرد ایمن و پشتیبانی از ۱۹۲ گیگ رم

مادربردهای MSI با عملکرد ایمن و پشتیبانی از ۱۹۲ گیگ رم


منبع: گیمفا

5

1402/2/16

11:56


کمپانی  تایوانی MSI تولید کننده سخت افزار گیمینگ در همکاری گسترده با شرکت AMD و همکاری فنی آنها، توانست به خوبی محیط سخت افزاری ایمن و بهینه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع از آنجا پر اهمیت جلوه می کند که تا کنون گزارش رسمی (گزارش تصویری) از خرابی پردازنده های ۷۰۰۰X3D […]

مادربردهای MSI با عملکرد ایمن و پشتیبانی از ۱۹۲ گیگ رم

کمپانی  تایوانی MSI تولید کننده سخت افزار گیمینگ در همکاری گسترده با شرکت AMD و همکاری فنی آنها، توانست به خوبی محیط سخت افزاری ایمن و بهینه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. این موضوع از آنجا پر اهمیت جلوه می کند که تا کنون گزارش رسمی (گزارش تصویری) از خرابی پردازنده های ۷۰۰۰X3D با مادربردهای X670 و B650 ام اس آی مشاهده نشده. اما جدا از انتشار به رزورسانی های مختلف بایوس برای عملکرد ایمن ۷۰۰۰X3D، قابلیت پشتیبانی از ۱۹۲ گیگابایت ظرفیت رم توسط مادربردهای AM5 این شرکت، از دیگر بهینه های سازی های اخیر MSI در این پلتفرم های جدید است.

مادربردهای MSI سلامت و عملکرد عالی سیستم شما را تضمین میکنند

کمپانی MSI عنوان کرد: “بر اساس مشخصات ساختاری و طراحی، پردازنده های سری Ryzen 7000X3D به طور کامل از افزایش ولتاژ و اورکلاک پشتیبانی نمی کند. با این حال، فناوری AMD EXPO می‌تواند برای بهینه‌سازی عملکرد حافظه با افزایش مناسب ولتاژ پردازنده، از نهایت عملکرد ماژول های رم با فرکانس های بالا استفاده کند. در گزارش تایید شده تیم AMD، توصیه می‌شود که حداکثر محدودیت ولتاژ پردازنده باید در یک محدوده امن برای سری Ryzen 7000X3D تنظیم شود تا آسیب احتمالی به پردازنده ناشی از اورکلاک نامناسب یا اضافه ولتاژ، کاهش یابد. با همان نگرانی ایمنی، ما همچنین ولتاژ پردازنده را برای سری معمولی Ryzen 7000 تنظیم می کنیم تا حتی از عملکرد پایدار و ایمن آنها مطمئن شویم”.

پشتیبانی از ۱۹۲ گیگابایت رم DDR5 در مادربردهای AM5 MSI

پشتیبانی از ۱۹۲ گیگابایت رم DDR5 در مادربردهای MSI A620/B650/X670

همزمان با این به‌روزرسانی، MSI همچنین پشتیبانی از ظرفیت حافظه ۱۹۲ گیگابایتی DDR5 در تمام مادربردهای سری AM5 AMD را فعال می کند. این به‌روزرسانی برای اطمینان از این است که کیت‌های ماژول حافظه DDR5 مبتنی بر ۲۴ گیگابایت و ۴۸ گیگابایت، می‌توانند حداکثر ۱۹۲ گیگابایت را در ۴ اسلات یا ۹۶ گیگابایت را در ۲ اسلات اسلات بدون نقص در عملکرد مادربردهای سری AM5 پشتیبانی کنند. ماژول‌های حافظه DDR5 این قابلیت را دارند تا از ظرفیت های رایج فراتر رفته و با تراکم بیشتر در بانک ها، به نهایت ظرفیت ۱۹۲ گیگابایت دست یابند. این ظرفیت برای تولیدکنندگان محتوا، کارهای مبتنی بر رندر، سرور و دیگر فعالیت های خاص بسیار جذاب و مهم می باشد. ام اس آی اعلام کرده، مادربردها را برای بهترین عملکرد با این نوع ظرفیت ها بهینه کرده تا این نوع کاربری های خاص با بهترین خروجی همراه شوند.

راهکار جالب MSI برای کاهش زمان بوت مادربردهای سری X670 و B650

کاهش زمان بوت در مادربردهای MSI

کمپانی MSI به تازگی یک آپدیت جدید برای بایوس مادربردهای پلتفرم اینتل خود منتشر کرده تا زمان بوت شدن آنها را به نصف کاهش دهد. این قابلیت تحت عنوان Memory Context Restore به بایوس مادربردهای X670 و B650 افزوده شده که با تنظیم آن می‌توان زمان بوت شدن این مادربردها را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

لازم به ذکر است که مادربردهای AM5 شرکت MSI با گارانتی شرکت گرین در بازار داخلی موجود هستند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو