مجتبی یوسفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

5

1402/2/16

13:03


یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد : نباید این نگاه وجود داشته باشد که صنعت هوایی لاکچری بوده در حالی که دسترسی آسان به این صنعت حق همه افراد بوده و می تواند زمینه توسعه کشور را فراهم کند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که صنعت هوایی هم در جبهه تحریم ها و هم در جبهه کاهش ارزش پول ملی در حال مبارزه بوده و نیازمند نگاه دولت است.

مجتبی یوسفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران کجاست؟

مجتبی یوسفی با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ، بیان کرد : اولین نکته که بنده همواره بر روی آن تاکید داشتم این بوده که باید به این موضوع توجه داشت که چه افرادی که در صنعت هوایی مشغول به فعالیت هستند مانند ایرلاین ها و شرکت ها و چه مصرف کننده این صنعت ، لاکچری نیستند. صنعت هوایی متعلق به همه است. افرادی که بیمار دارند و یا کار اداری دارند باید بتوانند از این صنعت استفاده کنند. برخی ها معتقد هستند که این صنعت لاکچری بوده تا از سبد بررسی و نظارت دولت ها آن را خارج کنند.

مجتبی یوسفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

مجتبی یوسفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

دسترسی آسان به صنعت هوایی بستر توسعه کشور را فراهم می کند

وی در ادامه اظهار کرد : بنده با این نگاه مخالف هستم. ما وظیفه نظارت در این حوزه داریم. در کمیسیون عمران نیز خواهیم ایستاد و از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد اما در نهایت دولت ها مسئول اجرا هستند. ما برای واردات هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی کشور ایستاده ایم. کمیسیون عمران نیز در این حوزه تلاش کرد. وزیر فقید راه و شهرسازی که به رحمت خدا رفتند ، رئیس سازمان هواپیمای کشوری و همچنین شرکت فرودگاه ها در برای نوسازی این ناوگان تلاش کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، تاکید کرد : توجه به این صنعت حائز اهمیت است. امروز اگر یک سرمایه گذار قصد داشته باشد تا در یک منطقه سرمایه گذاری انجام دهد ، اولین نکته ای که برای آن حائز اهمیت است بحث دسترسی است. سرمایه گذار که ساعت ها در یک ماشین نمی شیند تا به منطقه برسد. دسترسی آسان به این صنعت خود باعث توسعه کشور خواهد شد. باید بدانیم که دسترسی آسان به هواپیما حائز اهمیت است. پس ما با هر گونه افزایش بی حد و حصر قیمت بلیت هواپیما مخالف هستیم.

مجلس مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما است اما...

وی در ادامه تاکید کرد : باید به این نکته توجه داشته باشیم که صنعت هوایی حدود 40 سال است که تحریم بوده و امروز هزینه ها برای صنعت هوایی افزایش پیدا کرده است. قیمت دلار به حدود 50 هزار تومان رسیده است تازه زمانی که حواله می شود قطعا مقداری بیشتر خواهد شد. هم زمان ایرلاین ها در دو جبهه یعنی هم تحریم و هم کاهش ارزش پول ملی در حال جنگیدن هستند. با همت نیروهای متخصص در صنعت هوایی این صنعت تا به امروز سرپا مانده است و حتی توانسته برخی از قطعات را تعمیر و یا تولید کند.

وی افزود : قرار بود دولت ارز مورد نیاز ایرلاین ها را تامین کند. مجلس تاکید دارد که با افزایش قیمت مخالف است اما پیگیری کرد تا ارز مورد نیاز ایرلاین ها تامین شود. خدماتی که ما به ایرلاین ها می دهیم بر اساس دلار است. پس باید در تامین ارز به آنها کمک شود. اما ما مخالف افزایش قیمت هستیم چون این به ضرر طرفین است. دیگر مردم نمی توانند با هواپیما تردد کنند آنگاه ایرلاین ها نیز ضرر می کنند. از طرف دیگر در این حوزه سوداگری نیز وجود دارد. شرکت ها به طور مستقیم بلیت را به مردم می فروشند. نیازمند نظارت است.

نباید محل تامین همه هزینه های ایرلاین ها قیمت بلیت باشد

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : اقدامات خوبی صورت گرفته است اما کم است. اختصاص ارز به ایرلاین ها مصوبه سران قوا و تاکید کمیسیون عمران بود. با پیگیری های صورت گرفته برج 10 سال گذشته بود که معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را ابلاغ کرد. اما تا به امروز از سوی بانک مرکزی عملیاتی نشده است. در حوزه کارگو یا حمل و نقل ترکیبی ما عقب هستیم. باید به این موضوع توجه شود. در حوزه کشاورزی ما می توانیم برای روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس محصولات کشاورزی خود را با هواپیما صادر کنیم. باید در سازمان هواپیمایی کشوری در کنار کارهای بزرگی که در حوزه مسافر در ایام نوروز و در ایام اربعین صورت گرفته است ، به حمل و نقل بار نیز توجه شود.

وی افزود : ایرلاین ها در خیلی از کشورها هزینه خود را از طریق حمل و نقل توریست و حمل و نقل بار تامین می کنند. این یعنی حمل و نقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت ها. زمانی که ما به این موضوع توجه نمی کنیم همه هزینه ها باید از قیمت بلیت تامین شود. ما نیز مخالف افزایش قیمت هستیم. مردم نیز می گویند شما گفتید چه شد.


بیوگرافی مجتبی یوسفی

مجتبی یوسفی متولد 1362 سیاستمدار ایرانی است. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب 65 هزار و 923 رای ، از حوزه انتخابیه اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون از استان خوزستان انتخاب گردد.

او متاهل است و دو فرزند به نام های زهرا یوسفی و علی یوسفی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو