تمام بازی‌هایی که از GameSpot نمره ۱۰ را دریافت کرده‌اند

تمام بازی‌هایی که از GameSpot نمره ۱۰ را دریافت کرده‌اند


منبع: گیمفا

4

1402/2/16

13:44


خیلی پیش نمی‌آید که وبسایت GameSpot به یک بازی نمره کامل یا همان ۱۰/۱۰ را بدهد. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۹۶، این وبسایت تنها به ۲۳ بازی نمره ۱۰ را داده است. نمره ۱۰ به معنای یک بازی بی‌نقص نیست، بلکه به معنای عنوانی است که تمام طرفداران بازی‌های ویدیویی باید آن […]

تمام بازی‌هایی که از GameSpot نمره ۱۰ را دریافت کرده‌اند

خیلی پیش نمی‌آید که وبسایت GameSpot به یک بازی نمره کامل یا همان ۱۰/۱۰ را بدهد. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۹۶، این وبسایت تنها به ۲۳ بازی نمره ۱۰ را داده است. نمره ۱۰ به معنای یک بازی بی‌نقص نیست، بلکه به معنای عنوانی است که تمام طرفداران بازی‌های ویدیویی باید آن را تجربه کنند. هم‌چنین نمره بازی‌ها در نهایت همیشه با نظر شخصی نویسنده نقد انتخاب می‌شود. با این اوصاف در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تمام بازی‌هایی که از GameSpot نمره ۱۰ یا کامل را دریافت کرده‌اند.

Resident Evil 4 Remake

کپکام توانسته به طرز استادانه‌ای ریمیک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ را به بازیکنان ارائه دهد. همانند ریمیک Resident Evil 2 که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، این استودیو از پیشرفت‌ها در فناوری و طراحی بازی استفاده کرده تا یکی از عناوین نمادین وحشت بقا را مدرنیزه کند. این بازی علاوه بر حفظ اتمسفر و لحن بازی اول، مکانیک‌های گیم‌پلی جدید و هیجان‌انگیزی را در خود دارد. هم‌چنین بازیکنان در طول بازی با مکان‌ها و چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهند شد و باید بار دیگر در بازی به استادی برسند.

Into the Breach: Advanced Edition

برای عنوانی که تنها به شما اجازه انجام چند حرکت را در هر نوبت می‌دهد، این بازی به طرز غافلگیرکننده‌ای پس از چهار سال تازگی خود را حفظ کرده است. حالا با المان‌های جدید Advanced Edition، بازی اصلی Into the Breach توسط Subset Games بهبود یافته و یک بازی بهتر را در دسترس شما قرار می‌دهد.

Elden Ring

در ژانری که پر شده از بازی‌های بیش از حد شلوغ با پیچیدگی‌های بیخودی، Elden Ring تقریبا در هر زمینه‌ای یک بازی متفاوت است. تعهد این عنوان به آزاد گذاشتن مخاطبین، باعث می‌شود تا Elden Ring یک سر و گردن از سایر بازی‌های جهان باز بالاتر باشد. Elden Ring اجزای بازی‌های قبلی فرام سافتور را می‌گیرد و از آن‌ها چیزی می‌سازد که به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده است؛ شاهکاری در طراحی و خلاقیت، اثری جهان باز که با انجام ندادن کارهای معمول سایر بازی‌های جهان باز خود را از آن‌ها جدا می‌کند.

Deathloop

شاید قابل تحسین‌ترین ویژگی Deathloop، توانایی آن در ترکیب متفاوت‌ترین و مجزاترین المان‌های موجود و خلق هارمونی بین آن‌ها باشد. سیستم‌های گیم‌پلی جدا از هم به قطعاتی از یک پازل بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند و شما اتصال بی‌نقص آن‌ها به یکدیگر را مشاهده می‌کنید. شما متوجه خواهید شد که این بازی یک دستاورد بسیار ویژه است. هم‌چنین از نظر بصری سبک‌های هنری متفاوتی که باید مثل آب و روغن باشند دست به دست هم می‌دهند تا یک تصویر بزرگ‌تر را شکل دهند. با نگاه کردن به تصویر کلی، متوجه دلیل تصمیمات عجیب و غریب کوچک‌تر خواهید شد.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

به نحوی می‌توان گفت که The Legend of Zelda: Ocarina of Time یک مثال عالی برای انجام بازی‌های رترو به شکلی صحیح است. این بازی موفق می‌شود تا تمام جوانب کوچک بازی‌های قبلی Zelda را ترکیب کرده و همان حس Zelda را در قالبی کاملا متفاوت به شما القا کند. حتی در جهان بزرگ و سه‌بعدی‌اش، این بازی یک نوع احساس کلاسیک و رترو را حفظ می‌کند. The Legend of Zelda: Ocarina of Time یکی از بهترین نمونه‌های یک دنباله است.

Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege همیشه عنوانی در مورد گرفتن تصمیمات تاکتیکی و کنار آمدن با عواقب آن‌ها بوده است، اما با هر سال و عرضه اپراتورها و نقشه‌های جدید، گزینه‌های بازیکنان بهبود و افزایش یافته تا مبارزات غیر قابل پیش‌بینی‌تر از همیشه باشند. این بازی به صبور بودن، مقاومت و کار تیمی پاداش می‌دهد و در طول سالیان گذشته نه تنها Siege تبدیل به گل سر سبد بازی‌های چندنفره اکشن شده، بلکه یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ هم هست.

Final Fantasy 7 Remake

فارغ از تاریخچه‌ای که با بازی اصلی دارید، Final Fantasy 7 Remake یک دستاورد شگفت‌انگیز است. صبر کردن برای عرضه این بازی طولانی بوده، اما شخصیت‌ها، گیم‌پلی، داستان و موسیقی متن بازی همه ارزش این صبر را داشته‌اند. برای بازیکنان تازه‌وارد این فرصتی عالی برای فهمیدن دلیل محبوبیت Final Fantasy 7 است. برای طرفداران قدیمی هم باید گفت که این همان Final Fantasy 7 قدیمی نیست، اما همانی است که همیشه در قلب‌تان می‌شناخته‌اید.

Persona 5 Royal

با نزدیک شدن Persona 5 Royal به پایان، این بازی تلاش می‌کند تا اتمام داستان را با یک سری سکانس احساسی برای شما آسان‌تر کند. با این حال، این سکانس‌ها، خداحافظی با بازی را دشوارتر می‌کنند. Persona 5 Royal چیزهای زیادی است: مجموعه‌ای از داستان‌های کوچک الهام‌بخش، یک ماجراجویی جاه‌طلبانه با یک سری دوست قدیمی، یک تجربه خیره‌کننده صوتی و بصری. Persona 5 Royal خود را به عنوان یک نقش‌آفرینی فراموش‌نشدنی و قدرتمند و یکی از بهترین بازی‌های زمانه ما ثبت می‌کند.

Disco Elysium

Disco Elysium یک داستان کارآگاهی دیوانه‌وار و چند شاخه است که در آن پرونده اصلی در مورد مردی که در وسط شهر از درخت حلق‌آویز شده نیست، اگرچه همان پرونده هم به لطف پیچ و تاب‌های فراوان داستان بازی و غافلگیری‌های متعدد، برای جذب کردن مخاطب کفای است. پرونده اصلی بررسی چندین ایده متفاوت هستند؛ بررسی اینکه چگونه یکایک ما به نحوی توسط جامعه اطراف‌مان شکل گرفته‌ایم.

Super Mario Odyssey

بازی Super Mario Odyssey خیلی خوب می‌داند که چه چیزی باعث جذابیت Mario می‌شود. این بازی شانه به شانه بهترین نسخه‌های قبلی این سری می‌ایستد. Odyssey نه تنها شما را با مکانیک‌های خلاقانه متعدد خود غافلگیر می‌کند، بلکه شامل طراحی مرحله استادانه و لحظاتی از شوخ‌طبعی کاریزماتیک هم می‌شود. این بازی با عجیب و غریب بودن خود راحت است و شما را تا پایان لبخند زنان نگه می‌دارد.

Divinity: Original Sin II

بازی Divinity: Original Sin II یکی از درگیرکننده‌ترین آثار نقش‌آفرینی تاریخ است. جهان فانتزی عمیق و پر از نبوغ آن با بهره‌گیری از مبارزات تاکتیکی فوق‌العاده باعث شده تا با یکی از بهترین بازی‌های موجود طرف باشیم. از این بازی باید به عنوان یکی از کلاسیک‌های مدرن ژانر نقش‌آفرینی یاد شود.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

مهم نیست که محیط‌های بازی چه قدر زیبا، دشمنان آن چه قدر باهوش و پازل‌های آن چه قدر زیرکانه باشند. Breath of the Wild پس از ده‌ها ساعت بازی، باز هم شما را با قوانین جدید غافلگیر می‌کند و این ارزشمندترین چیز در مورد آن است. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا با گذر زمان احساس قدرتمندتر شدن داشته باشید، اما حس و حال رازآلود و چالشی خود را از دست نمی‌دهد. Breath of the Wild یک لحظه ماندگار در سری The Legend of Zelda و تحسین برانگیزترین بازی نینتندو تا به امروز است.

Uncharted 4: A Thief’s End

گیم‌پلی Uncharted 4 روایت آن را به جلو می‌رانند و روایت هم از گیم‌پلی آن بهره می‌برد. تمام جزئیات کوچک بازی دست به دست هم می‌دهند تا چیزی بزرگ‌تر را خلق کنند. Uncharted 4 چنان استادانه بین لحظات احساسی و اکشن جابه‌جا می‌شود که شما به هنگام توقف آتش و تیراندازی ناراحت نمی‌شوید. Nathan بالاخره فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کرده است.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

هر طرفدار Metal Gear عنوانی را در این فرنچایز به عنوان بازی محبوب خود در نظر دارد. برای برخی این مکانیک‌های گیم‌پلی منحصر به فرد، سکانس‌های ماندگار یا لحظات روایی مشخص است که باعث برتری یک بازی به دیگری می‌شود. وقتی صحبت از بهترین بازی Metal Gear می‌شود قضیه پیچیده خواهد شد. اما The Phantom Pain آمده تا این مشکل را حل کند. تا کنون در تاریخ این سری عنوانی نبوده که چنین گیم‌پلی عمیقی را با این حجم از محتوا ترکیب کند.

Journey (PS4)

اگر به Journey باز می‌گردید، نرخ فریم و وضوح تصویر بالاتر تنها پاداش‌های قابل توجه شما برای بازگشت به این بازی هستند. بازگشتی که در صورت در اختیار داشتن بازی روی پلی استیشن ۳ هزینه‌ای نخواهد داشت. با این حال، پاداش‌های واقعی Journey این قدر ساده نیستند. Journey به شما احساس آرامش می‌دهد. این بازی به شما احساس همراهی در جهان متروکه را می‌دهد. Journey باعث می‌شود تا حتی به هنگام مواجهه با غم هم رویاپردازی کنید.

The Witcher 3: Wild Hunt

برخلاف The Witcher 2، عنوان The Witcher 3 دائما در حال اوج گرفتن هستیم. هر سناریوی مبارزه دائما روی دست قبلی می‌زند تا اینکه به پایان انفجاری بازی می‌رسید و می‌توانید در درخشش پایان آرام بازی کمی خود را بازیابی کنید. در حالی که نبردهای بزرگ جذاب هستند، این لحظات کوچک بین آن‌ها است که واقعا الهام‌بخش ظاهر می‌شوند.

Bayonetta 2

Bayonetta 2 کلاس درسی در طراحی خالص بازی اکشن است. جایی که جلوه‌های بصری خیره‌کننده به آسانی با برخی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مبارزات تاریخ بازی‌های ویدیویی ترکیب می‌شوند.

Super Mario Galaxy 2

به زبان ساده باید گفت که Super Mario Galaxy 2 یک بازی شگفت‌انگیز است. این بازی هیچوقت به موفقیت‌های قبلی خود بسنده نمی‌کند و دائما به شما مکانیک‌ها و اهداف جدید را ارائه می‌دهد تا به مکان‌هایی کاملا ناشناخته بروید.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های ویدیویی چیزی بیشتر از فشردن چندین دکمه و کشیدن ماشه باشند، Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است که به این زودی‌ها از یاد نمی‌رود. شما می‌خواهید بدانید که چه اتفاقی در داستان می‌افتد، اما با نزدیک شدن به پایان، دوست دارید که شاهد ادامه یافتن آن باشید. این صرفا به خاطر خوب بودن داستان بازی نیست، بلکه با روایتی خوب طرف هستیم که با یک گیم‌پلی تحسین برانگیز ترکیب شده است.

Grand Theft Auto IV

اگر تا کنون متوجه نشده‌اید، باید گفت که Grand Theft Auto IV اثری است که به سادگی باید تجربه کنید. اثری تک‌نفره که مدت‌ها پس از پایان داستان هم قادر به تجربه آن خواهید بود. تعداد نقاط قوتی که شما را غافلگیر و هیجان‌زده می‌کنند بسیار بیشتر از این ایرادات ریز است.

Tony Hawk’s Pro Skater 3

Tony Hawk’s Pro Skater 3 ترکیبی بی‌نقص از المان‌های قدیمی و جدید در این سری است که تقریبا دو نسخه قبلی این فرنچایز را با کیفیت بالای خود بی‌ارزش می‌کند.

Soul Calibur 

Soul Calibur یک بازی در ژانر مبارزه‌ای است، ژانری که محدودیت‌های زیادی دارد. با این حال، در این ژانر باید گفت که Soul Calibur به طرز دیوانه‌کننده‌ای بی‌نقص است. Namco بهترین‌های این ژانر را گرفته و آن‌ها را بهبود بخشیده است. سطحی که این شرکت توانسته به آن برسد، پیش از این سابقه نداشته. Soul Calibur اثری فوق‌العاده در تمام زمینه‌ها محسوب می‌شود.

Chrono Cross

به عنوان اولین بازی این سری برای کنسول SNES، همه چیز در Chrono Cross با عقل جور در می‌آید. جوانب مختلف این بازی دست به دست هم می‌دهند تا با یک اثر کلاسیک در ژانر نقش‌آفرینی طرف باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو