معرفی سریال Silo با بازی ربکا فرگوسن

معرفی سریال Silo با بازی ربکا فرگوسن


منبع: فوت و فن

4

1402/2/17

13:45


سریال سیلو (Silo) که قبلا با عنوان Wool شناخته می‌شد، یک اثر علمی تخیلی و پادآرمانی به شمار می‌رود که به تازگی پخش آن از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس شروع شده است.

معرفی سریال Silo با بازی ربکا فرگوسن

سریال سیلو (Silo) که قبلا با عنوان Wool شناخته می‌شد، یک اثر علمی تخیلی و پادآرمانی به شمار می‌رود که به تازگی پخش آن از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس شروع شده است. اتفاقات این سریال در آینده‌ای تاریک جریان دارد، جایی که در آن، جهان به دلیل جو سمی اکنون غیر قابل سکونت شده و هزاران شهروند اکنون در اعماق زمین و در یک سیلوی غول‌پیکر زندگی می‌کنند. زمانی که یک قانون شکسته می‌شود و رشته‌ای از مرگ‌های غیر قابل توضیح رخ می‌دهند، مهندس ژولیت شروع به کشف هدف واقعی این مکان می‌کند، مکانی که آن را خانه خودش می‌نامد.

عوامل سازنده سریال Silo

سریال «سیلو» توسط گراهام یوست خلق شده و از جمله کارگردان‌های آن نیز می‌توان به دیوید سمل و مورتن تیلدوم اشاره کرد. اینگرید اسکاجدا و جفری وانگ نیز از جمله نویسنده‌های این سریال محسوب می‌شوند که قبلا با گراهام یوست در سریال موجه (Justified) همکاری داشتند.

پس زمینه سریال Silo

سریال «سیلو» بر اساس مجموعه کتاب‌های پساآخرالزمانی و علمی تخیلی به همین نام نوشته هیو هاوی ساخته شده است. در ابتدا، هیو هاوی خودش اولین کتابش در این مجموعه به نام Wool را از طریق آمازون به چاپ رساند که یک داستان کوتاه و مستقل بود. با این حال، محبوبیت این داستان سبب شد تا او تصمیم به گسترش آن بگیرد.

در حال حاضر در مجموع سه کتاب در این مجموعه نوشته شده که دومین آن Shift و سومی Dust نام دارد. این در حالی است که این نویسنده در حال کار روی چهارمین کتاب این مجموعه است که هنوز نام آن مشخص نشده است.

داستان سریال Silo

سریال «سیلو» داستان جامعه‌ای را دنبال می‌کند که در زیر سطح زمین زندگی می‌کنند. این افراد نمی‌دانند که برای چه مدتی است که در زیرزمین هستند و چه کسی این بهشت امن را ساخته است. آن‌ها همچنین نمی‌دانند که چرا خارج از سیلو دیگر زندگی‌ای وجود ندارد. تنها چیزی که آن‌ها از آن اطمینان دارند، این است که سیلو امن است و دنیای خارج این گونه نیست.

ساکنین سیلو از محیط ویران شده و سمی سطح زمین در امان هستند ولی باید از قوانین و مقررات بسیار سخت‌گیرانه‌ای پیروی کنند. با این حال، کلانتر آن‌ها یکی از این قوانین اساسی را می‌شکند و با رخ دادن مجموعه‌ای از مرگ‌های غیر قابل توضیح، این جامعه زیرزمینی با سوالاتی مهم مواجه می‌شود. مهندس سیلو به نام جولیت نیز مصمم است تا بفهمد واقعیت درباره این سیلو چیست و به همین دلیل نیز تحقیقی را شروع می‌کند و رازهای شوکه‌کننده و حقیقتی تاریک درباره سیلوی مرموز پیرامون خود کشف می‌کنند.

بازیگران سریال Silo

ربکا فرگوسن نقش مهندسی کنجکاو به نام جولیت را ایفا می‌کند و در کنار وی، دیوید اویلوو در نقش کلانتر هولستون، تیم رابینز در نقش برنارد، کامان در نقش سیمس، چینازا اوچه در نقش پل، رشیدا جونز در نقش آلیسون، ایان گلن در نقش دکتر پیت نیکلاس و ویل پتون در نقش کلانتر مارنس نقش‌آفرینی می‌کنند.

از جمله دیگر بازیگران حاضر در سریال «سیلو» نیز می‌توان به آوی نش در نقش لوکاس کایل، فردیناند کینگزلی در نقش جورج ویلکینس، شین مک‌را در نقش ناکس، مت گومز هیداکا در نقش کوپر،‌ ریک گومز در نقش پاتریک کندی، لی دراگ در نقش فرانکی براون، هنری گارت،‌ویل مریک و پل هرزبرگ اشاره کرد.

تاریخ پخش سریال Silo

حدود یک دهه پیش، در ابتدا سازندگان قصد داشتند تا این داستان را در یک اثر سینمایی به تصویر بکشند اما در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد که قرار است سریالی ۱۰ قسمتی توسط سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس بر اساس این داستان ساخته شود. دو قسمت ابتدایی سریال در تاریخ ۵ ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس پخش شده و هشت قسمت باقیمانده نیز به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو