در این غار ترسناک ایران، خفاش‌ها به استقبال شما خواهند آمد

در این غار ترسناک ایران، خفاش‌ها به استقبال شما خواهند آمد


منبع: دلتا پیام

4

1402/2/18

11:31


غار رود افشان فیروزکوه یکی از جاذبه‌های طبیعی مشهور در استان تهران و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در نزدیکی روستای نوبندگان واقع شده است.

در این غار ترسناک ایران، خفاش‌ها به استقبال شما خواهند آمد

غار رود افشان فیروزکوه یکی از جاذبه‌های طبیعی مشهور در استان تهران و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در نزدیکی روستای نوبندگان واقع شده است. همراه مجله گردشگری دلتا این غار عجیب و ترسناک را بهتر بشناسید.

چرا غار رود افشان ترسناک است؟

غار رود افشان فیروزکوه در منطقه‌ای به نام دهستان کهندچی در بخش فیروزکوه شهرستان شمیران قرار دارد و با وجود طولانی بودن مسیر رفت‌وآمد، همواره جذابیت بالایی برای بازدیدکنندگان داشته است.

غار ترسناک فیروزکوه

غار رود افشان فیروزکوه یکی از زیباترین و بلندترین غارهای کشور است که شامل سه سالن بزرگ به طول ۱۵۰ متر و یک رودخانه زیرزمینی می‌شود. در این غار، دیدنی‌های زیادی همچون شکل‌های زیبای سنگی، کانال‌های پرآب و مسیرهای آب طبیعی، و ستون‌های بلند و برجسته قندیل‌های شگفت‌انگیز وجود دارد. از جمله جذابیت‌های این غار، شنا در رودخانه زیرزمینی آن است.

همچنین در نزدیکی غار رود افشان، مناطق زیبایی مانند روستای نوبندگان، دریاچه دامنه، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های زیبای رشته‌کوه البرز در اطراف و… وجود دارد که به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده، برای گردش و تفریح بسیار مناسب هستند.

دهانه غار رود افشان

از جمله ویژگی‌های جذاب این غار، وجود آبشارهای زیبا و آب‌های جاری داخل غار، فضای کوهستانی، کوه‌هایی با ارتفاع بالا و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا است. همچنین دیدن انواع بلور و ستون‌های یخی طبیعی، سنگ‌های تزئینی و انواع سنگ‌های معدنی نیز از دیگر جاذبه‌های این غار به شمار می‌رود.

با پایین‌تر رفتن از دهانه غار هوا کم‌کم برودت پیدا کرده و روبه‌رو شدن شما با فضایی تاریک و وهم‌انگیز حتمی است. کمی جلوتر سروصداهای عجیبی به گوشتان خواهد رسید؛ صداهایی شبیه به جیغ انسان که در واقع صدای خفاش‌های پر سروصدا و بد بو است. اگر تمایل دارید که آن‌ها را در محل زندگی اصلی‌شان از نزدیک تماشا کنید، کافی است این صداها را دنبال کنید. غار رود افشان فقط به‌خاطر وجود خفاش‌ها ترسناک نیست؛ کف این غار در بسیاری از نقاط به دلیل پوشش خزه‌ای بسیار لغزنده است و راه‌رفتن در آن به‌سختی امکان‌پذیر است. برای تردد بهتر در طول مسیر نردبان‌های فلزی تعیبه شده است.

خفاش های غار

چگونه به غار رود افشان فیروزکوه برسیم؟

غار رود افشان فیروزکوه، یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی استان تهران است که در شمال شرقی این استان، در کوهستان‌های جنوبی شمال شهرستان فیروزکوه واقع شده است. این غار یکی از بلندترین غارهای کشور محسوب می‌شود که ارتفاع آن در بعضی نقاط به بیش از ۷۰۰ متر می‌رسد.

برای رفتن به این مکان از مسیر شمیران به فیروزکوه و پس از ردشدن از روستاهای مختلف، می‌توانید به محل اصلی غار رود افشان برسید. با وجود اینکه غار رود افشان فیروزکوه از لحاظ جاذبه‌های طبیعی بسیار جذاب است، اما دسترسی به این مکان نسبتا دشوار است و نیاز به آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات کوهنوردی دارد.

دهانه این غار مخفی است و تنها زمانی که به فاصله صدمتری آن می‌رسید دهانه غار نمایان می‌شود به همین دلیل برای رفتن به آنجا بهتر است با تورهای کاربلد راهی شوید و به‌تنهایی برای کشف غار نروید.

قندیلهای غار

پیشنهاد مطالعه: مطلب به اقامت‌گاه خاندان باواریا خوش آمدید را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو