از بین بردن بوی سوختگی برنج

از بین بردن بوی سوختگی برنج نی نی سایت از بین بردن بوی دود برنج دودی از بین بردن بوی سوختگی در خانه رفع سوختگی برنج از بین بردن بوی سوختگی ماکارونی رفع بوی سوختگی گلاب رفع بوی سوختگی عدس پلو

یکی از تجربیات ناخوشایند هنگام پخت برنج برای مهمانی این است که به دلیل مشغله کاری و فراموشی، ته‌دیگ شما سوخته باشد و کل برنج درون قابلمه بوی سوختگی بگیرد. چون این سوختگی روی طعم و مزه برنج شما تاثیر می‌گذارد، دور ریختن و پختن مجدد برنج از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست، باید با استفاده از تکنیک‌های خاصی اقدام به گرفتن بوی سوختگی از برنج کنید. برای یادگیری و آشنایی با این تکنیک و روش‌های از بین بردن بوی سوختگی برنج با ما همراه شوید.

رفع بوی سوختگی از برنج

گرفتن بوی سوختگی از برنج

اگر احساس کردید که برنج شما ته گرفته یا به دلیل سوختن ته‌دیگ، کل برنج درون قابلمه بوی سوختگی می‌دهد، با چند راهکار ساده زیر می‌توانید اقدام به از بین بردن بوی دود و سوختگی برنج کنید.

قرار دادن چند تکه پیاز

یکی از ساده‌ترین روش‌ها که به صورت فوری نیز بوی سوختگی برنج در حال دم کشیدن را از بین می‌برد، این است که سریعا یک پیاز را پوست بگیرید و به چند تکه برش بزنید. سپس آنها را داخل قابلمه لابه لای برنج قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با باز کردن قابلمه خواهید دید که بوی سوختگی از برنج به طور کامل از بین رفته است.

قرار دادن یک تکه نان

راهکار دیگر برای از بین بردن بوی سوختگی از برنج این است که یک تکه نان را روی سطح برنج‌ها قرار دهید و سپس درب قابلمه را همراه دم‌کنی بگذارید. زمانی که موقع سرو برنج فرا رسید، نان را از داخل قابلمه بردارید و با خیال راحت برنج را با عطر و بوی واقعی خود درون دیس بکشید. البته بسیاری از خانم‌های کدبانو از این روش برای دم کشیدن سریع برنج نیز استفاده می‌کنند.

استفاده از آبلیموی تازه

یکی از ترفندهای جدید و خاص برای گرفتن بوی سوختگی از برنج، استفاده از آبلیموی تازه است. برای استفاده از این روش، یک قطعه پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و آن را درون یک دستمال کاغذی تمیز بگذارید. سپس آن را روی برنج قرار دهید و دم‌کنی قابلمه را بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه، دستمال را از قابلمه خارج کنید. با برطرف شدن بوی سوختگی توسط آبلیمو، برنج شما آماده سرو است.

استفاده از قند

شاید در نگاه اول استفاده از قند برای از بین بردن بوی سوختگی از برنج، روش متداولی نباشد اما امتحان آن ضرری ندارد. در واقع زمانی که از برنج درون قابلمه بوی سوختگی بلند شد، سریعا چند حبه قند لابلای برنج قرار دهید تا بوی سوختگی جذب آنها شود.

استفاده از گلاب

گلاب عطر و بوی قوی دارد و به سادگی از این خاصیت می‌توان برای گرفتن عطر سوختگی از برنج استفاده کرد. پس اگر برنج شما سوخته است، یک پارچه نخی را با استفاده از گلاب نمدار کنید و روی برنج قرار دهید. گلاب بوی سوختگی را جذب می‌کند. برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید چند قطره گلاب را به صورت مستقیم روی برنج بریزید تا عطر و بوی بهتری بگیرد یا اینکه درون برنج زعفرانی برای تزئین برنج چند قطره گلاب بریزید تا طعم طبیعی در برنج در حال سرو ایجاد کند.

استفاده از سبزیجات معطر

در صورتی که می‌توانید پلو را همراه سبزیجات با ماهی یا ماهیچه میل کنید، یکی از راه‌های گرفتن بوی سوختگی از برنج، اضافه کردن سبزیجات معطر تازه یا خشک شده مانند شوید به برنج است. عطر و طعم قوی این نوع سبزیجات میزان بوی سوختگی را به حداقل ممکن می‌رسانند.

گرفتن بوی سوختگی از برنج با تعویض قابلمه

اگر ته‌دیگ برنج به میزان قابل توجهی سوخته باشد، ممکن است هنگام سرو و کشیدن برنج قسمت‌های سوخته قاطی شود و بوی آن با روش‌های گفته شده از بین نرود. بنابراین بهترین کار این است که قابلمه را از روی شعله بردارید و یک قابلمه جدید بیاورید و قسمت سالم برنج را درون آن بریزید. در صورتی که برنج شما همچنان بوی سوختگی می‌داد یکی از راهکارهای گفته شده را امتحان کنید.

کلام آخر

با توجه به راهکارهایی که گفته شد، به سادگی می‌توانید نسبت به گرفتن بوی سوختگی از برنج اقدام کنید به طوری که هیچ یک از اعضای خانواده و مهمانان شما متوجه سوختگی برنج نشوند. با وجود همه این روش‌ها اما ساده‌ترین کار استفاده از یک شعله پخش کن یا کم کردن شعله گاز هنگام دم کشیدن برنج است. این اقدامات از سوختن ته‌دیگ و بو گرفتن برنج جلوگیری می‌کند.