آزمایش موفقیت‌آمیز بمب و موشک خلا توسط سپاه پاسداران [+فیلم]

منبع: تکراتو

8

1402/2/18

21:46


بمب و موشک خلا سپاه پاسداران با موفقیت آزمایش شد. این بمب در مقایسه با بمب‌های معمولی از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار است.

آزمایش موفقیت‌آمیز بمب و موشک خلا توسط سپاه پاسداران [+فیلم]

بمب و موشک خلا سپاه پاسداران با موفقیت آزمایش شد. این بمب در مقایسه با بمب‌های معمولی از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آزمایش بمب و موشک خلا را با موفقیت کامل پش سر گذاشت. بمب خلاء بمبی‌ست که انرژی خود را از اکسیژن موجود در هوا کسب کرده و به محض انفجار قدرتی چندبرابر از بمب‌های معمولی کسب می‌کند که می‌تواند بسیار ویرانگر باشد. به بمب‌های خلاء، سلاح گرمافشاری یا ترموباریک نیز می‌گویند و سپاه توانسته بوسیله آنها راکت‌های فجر 5 را با موفقیت آزمایش کند. در ادامه می‌توانید فیلم منتشر شده از لحظه آزمایش بمب خلاء را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: موشک ضد زره سدید 365 توسط سپاه پاسداران با موفقیت آزمایش شد

بمب و موشک خلا با موفقیت آزمایش شد

به نقل از اعتمادآنلاین، آزمایش موفقیت‌آمیز راکت‌های فجر 5 مجهز به سرجنگی ترموباریک در نیروی زمینی سپاه را می‌بینید.

سلاح گرمافشاری یا ترموباریک یا بمب خلاء نوعی ماده منفجره است که از اکسیژن هوای اطراف برای ایجاد انفجار با دمای بالا استفاده می‌کند. در ابتدا به کمک یک خرج کوچک، ابری از غبار انفجاری در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌کند که با اکسیژن موجود در جو مخلوط می‌شود، سپس در مرحله بعد، این توده را با خرج دوم محترق می‌سازد و آتش می‌گیرد. بطوریکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود می‌کند. ماده منفجره هوا-سوخت یکی از شناخته شده‌ترین انواع سلاح‌های گرمافشاری است.

بمب خلا با استفاده از اکسیژن موجود در هوا برای سوختن، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کنند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. بنابراین، هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگرها، تونل‌ها، پناهگاهها و غارها سلاحی کارآمد به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزمایش موفقیت‌آمیز بمب و موشک خلا توسط سپاه پاسداران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو