بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی


منبع: تالاب

6

1402/2/18

22:26


گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات : ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از گیاهان آپارتمانی غیر سمی، کم نور و آویزان زرق و برق دار بـه نظر ما گربه پسند و مناسب برای حیوانات خانگی هستند را منتشر کرده ایم.   15 گیاه ایمن برای بازی با گربه ها یا […]

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات : ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از گیاهان آپارتمانی غیر سمی، کم نور و آویزان زرق و برق دار بـه نظر ما گربه پسند و مناسب برای حیوانات خانگی هستند را منتشر کرده ایم.

 

15 گیاه ایمن برای بازی با گربه ها یا نیش زدن در داخل خانه

با توجه بـه تعداد زیادی از گیاهانی کـه برای حیوانات خانگی سمی تلقی میشوند، مهم اسـت کـه فضای سبز داخلی را انتخاب کنید کـه برای نوزادان خز شـما ایمن و غیر سمی باشد. بـه همین دلیل اسـت کـه شناخت گیاهانی کـه برای گربه‌ها بی‌خطر هستند بسیار مهم اسـت، زیرا حرکات ناگهانی و تمایلات کنجکاوی گربه‌ها میتواند بـه طور بالفعل آن ها را در معرض خطر قرار دهد.

 

همان طور کـه بـه صورت آنلاین یا در فروشگاه برای گیاهان کم تعمیر، کم نور و آویزان برای خانه خود جست‌وجو می‌کنید، گزینه هاي‌ زیر را درنظر داشته باشید. از نخل گربه و درخت پول گرفته تا گل ارکیده و بروملیاد، ما تعدادی از بهترین گیاهان خانگی دوستدار حیوانات خانگی را برای دوستان گربه سان شـما داریم.

 

درک این کـه چراباید گیاهانی را انتخاب کنید کـه دارای برچسب دوستدار حیوانات خانگی هستند، نخستین قدم برای گیاه و گربه بودن اسـت. «زمانی کـه بـه گیاهان برچسب می زنند کـه حیوان‌پسند نیستند، این طبق معمولً بـه خطر مشکلات سلامتی ناشی از بلعیدن یک یا همه ی قسمت‌هاي‌ گیاه اشاره دارد.» علائم ممکن اسـت از نظر شدت متفاوت باشد، با مشکلات رایج از جمله تحریک دهان و معده، همراه با استفراغ احتمالی.

 

خوشبختانه، گیاهان مختلف اتاق خواب، گیاهان اداری و گیاهان آشپزخانه وجود دارند کـه نه تنها هوا را تصفیه میکنند، بلکه جویدن انها برای گربه ها بی خطر اسـت. و اگر در نهایت گیاهی را انتخاب کردید کـه بهترین گزینه برای حیوان خانگی شـما نیست، نگران نباشید. برای والدین گیاهی با دوستان پشمالو، توصیه می کنم این گیاهان سمی را در جایی قرار دهند کـه حیوانات خانگی بـه ان دسترسی ندارند. این می تواند بـه معنای نگه داری آن ها دریک اتاق جداگانه، بالای یک قفسه یا دریک گلدان آویزان باشد.

 

1. استرومانته تریوستار

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

Stromanthe Triostar برای کسانی کـه بـه شاخ و برگ‌هاي‌ منحصربه‌فرد علاقه‌مند هستند، عالی اسـت، زیرا برگ‌هاي‌ رنگارنگ سفید و سبز ان در قسمت‌هاي‌ زیرین ان بـه رنگ صورتی تند می‌تابد. این گیاه رنگارنگ با خوشحالی در نور روشن و غیر مستقیم رشد می کند. رطوبت را در فضای خود افزایش دهید تا بـه رشد ان کمک کنید «برای کمک بـه خرید این مرطوب کننده فکر کنید!».

 

2. کاکتوس دارواش

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این گیاهان گرمسیری محیط هاي‌ مرطوب و نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می‌دهند. انها دارای شاخ و برگ هاي‌ نازک مدادی زیبا هستند کـه دنباله دار و ساقه هاي‌ سیخ دار و منشعب هستند کـه گل هاي‌ کوچک سبز مایل بـه سفید در اواخر زمستان یا بهار رشد می‌کنند.

 

3. نخل دم اسبی

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این ممکن اسـت شـما را حيرت زده کند، اما این بومیان مکزیکی درخت یا نخل نیستند – انها ساکولنت هستند! از آنجایی کـه انها آب را در پایه و ریشه خود ذخیره میکنند، نیازی بـه آبیاری زیاد ندارند. آن ها را در مناطق آفتابی نگه دارید.

 

4. سرخس کانگورو

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

سرخس کانگورو کـه دارای برگ هاي‌ سبز عمیق و ریشه هاي‌ تیره اسـت، عاشق محیط هاي‌ مرطوب و مرطوب اسـت. انها را بـه طور مداوم آبیاری کنید تا از افتادگی برگ ها پیشگیري کنید و آن ها را از پنجره هاي‌ کشدار دور نگه دارید، بـه خصوص اگر متوجه شدید کـه برگ هاي‌ انها شروع بـه پیچ خوردن می کند.

 

5. نخل گربه

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

اگر بـه دنبال فضای داخلی با الهام از مناطق گرمسیری هستید، پنگبورن نخل گربه را توصیه می کند. نخل گربه کـه طبق معمولً در جنگل‌هاي‌ کشور مکزیک یافت می شود، در نور روشن و غیرمستقیم رشد میکند و بـه گفته بلوم اسکیپ، زمانی کـه خاک تا نیمه خشک شد باید آبیاری شود. این گیاه با ظاهری سرسبز، کرکی و شاخ و برگ‌هاي‌ متراکم، بـه‌عنوان یک قطعه عالی عمل می کند.

 

6. گیاه عنکبوت

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این گیاهان سازگار کـه با نام گیاهان روبانی نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند در نور کم یا روشن و غیر مستقیم نگه داری شوند. Bloomscape انها را بـه عنوان گیاهان همیشه سبز با رشد سریع توصیف می کند کـه “عنکبوت هایي” تولید می‌کنند کـه می‌توانید انها را برای ایجاد گیاهان جدید تکثیر کنید.

 

7. گیاه دعای سرخ

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

برگ‌هایي با راه راه‌هاي‌ برجسته، گیاه دعای سرخ را در هر اتاقی برجسته میکند، بـه خصوص اگر دارای پالت رنگی نسبتاً خنثی باشد. فقط مطمئن شوید کـه دریک نقطه آفتابی اسـت، خاک را مرطوب نگه دارید و هفته اي یکبار برگ هاي‌ ان را مه آلود کنید.

 

8. کالاثا فردی

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

خطوط متضاد Calathea Freddie واقعاً تأثیر گذاراسـت. مانند گونه رگبرگ قرمز، برگها در هنگام غروب مانند دست در نماز بسته میشوند و پس از رسیدن بـه نور روز دوباره باز می‌شوند. این گیاه آپارتمانی بـه قوام بیشتری نیاز دارد، بنابر این مطمئن شوید کـه خاک را مرطوب نگه دارید و ان را بـه یک نقطه روشن در خانه خود منتقل کنید.

 

بیشتر بخوانید: سگ های متولدین هر ماه چه خصوصیاتی دارند؟

 

9. کیمبرلی ملکه فرن

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

حتی اگر این گیاه را دریک سبد آویزان بچسبانید تا ان را دور از معرض نگه دارید، می‌دانید کـه گربه شـما راهی برای گرفتن شاخه هایش پیدا می کند. اما اگر می خواهید شانس آویزان شدن گیاهان را محدود کنید، ان را در گلدانی در اتاقی با نور کم تا جزئی خورشید قرار دهید و پس از مشاهده برگ‌هاي‌ سبز کم‌رنگ بـه ان آبیاری کنید.

 

10. Peperomia Obtusifolia

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این گیاه آپارتمانی مناسب برای اداره کـه بـه ان “گیاه لاستیکی بچه” نیز می گویند، دارای برگ‌هاي‌ سبز ضخیم اسـت کـه گل‌هاي‌ سفید ریز با TLC کمی تولید می کند. در واقع، شـما فقط باید ان را بـه صورت هفتگی «یا هردو هفته یکبار، درصورت لزوم» آبیاری کنید و بـه ان نور غیر مستقیم خورشید بدهید.

 

11. پرندگان لانه سرخس

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این گیاه سبز خمیده واقعاً در حمام ها رشد می کند زیرا رطوبت را دوست دارد و بـه نور طبیعی زیادی نیاز ندارد. این گیاهان سرخس زرق و برق دار میتوانند تا ارتفاع چهار اینچ رشد کنند و بـه اندازه کافی برای طاقچه ها، میزها و میزها کوچک شوند.

 

12. ارکیده زیبا

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

گل ارکیده ممکن اسـت نسبت بـه سایر گیاهان آپارتمانی موجود دراین فهرست از نگه‌داری بالایی برخوردار باشد، اما حداقل اگر گربه گزیده شود، نگران سلامتی گربه خود نخواهید بود. با گل‌هاي‌ تازه بـه درب خانه شـما می رسد، اما وقتی حدود سه ماه بعد افتادند، نگران نباشید. ارکیده ها نیز باید انرژی خودرا تا شکوفه هاي‌ سال آینده گرد آوری کنند.

 

13. درخت پول

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

این مینی درخت را در هر اتاقی بچینید تا حس گرمسیری بـه ان بدهید، بـه لطف ساقه بافته شده و برگ هاي‌ نخل مانند ان. با توجه بـه فلسفه باستانی فنگ شویی، گفته می شود کـه علاوه بر نگه داری بسیار کم، انرژی مثبت و خوش شانسی را برای مالک بـه ارمغان می آورد.

 

14. بروملیاد

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

همان طور کـه مرکز قرمز روشن شروع بـه پژمرده شدن می کند، می‌بینید کـه بروملیادهای بچه «با نام مستعار “توله ها”» در اطراف پایه گیاه ظاهر می‌شوند. این بدان معناست کـه شـما وادار نخواهید بود خیلی طولانی بدون گل بمانید. برای شرایط رشد ایده آل، ان را دریک اتاق باز با نور غیر مستقیم خورشید بچسبانید و زمانی کـه خاک خشک شد بـه ان آب دهید.

 

15. گیاهان هوایی یوانانتا گواتمالا

بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب حیوانات خانگی

اگر فضای کمی دارید، اجازه دهید گیاهان هوا در گلدان آویزان شوند یا آن ها را در تراریوم هاي‌ کوچک بـه نمایش بگذارید. فرآیند آبیاری را کاملاً رعایت کنید: هردو هفته یکبار گیاهان هوا را در آب با دمای اتاق خیس کنید و سپس آن ها را بـه طور دوره اي مه پاش کنید.

 

در پایان

در حالی کـه انتخاب گیاه مناسب گربه‌پسند برای فضای خود بـه شـما بستگی دارد، بـه خاطر داشته باشید کـه گربه‌ها موجودات باهوش و مستقلی هستند. چه کسی می‌داند؟ انها حتی ممکن اسـت گیاهان مورد علاقه خودرا داشته باشند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو