خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی

خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی


منبع: فیگار

5

1402/2/19

00:32


اخیراً، تعداد کارگردانان زن زیاد شده است و کارگردانان زن همیشه دست‌کم گرفته شده‌اند و در ادامه به خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی را خواهیم پرداخت.

خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی

اخیراً، تعداد کارگردانان زن زیاد شده است و کارگردانان زن همیشه دست‌کم گرفته شده‌اند و در ادامه به خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی را خواهیم پرداخت.

کارگردانان زن اخیراً در هالیوود و در دیگر سینماهای کشورها، به‌طور غم‌انگیزی کم‌کار شده‌اند، اما همیشه فیلم‌های با کیفیتی را کارگردانی کردند و به همین بهانه، زیبا ترین کارگردان های زن خارجی و کارگردانان زیبا ایرانی خواهیم پرداخت.

سال گذشته تقریباً 11 درصد از فیلم‌های پرفروش توسط زنان کارگردانی شده بودند که بیشترین میزان در بیش از یک دهه گذشته می‌توان به آن لقب بگیرد. زنان، اخیراً سکاندار برخی از مورد انتظارترین بلاک باسترهای چند سال گذشته بودند.

بیوه سیاه از کیت شورتلند، دنباله زن شگفت انگیز از پتی جنکینز، از بهترین فیلم‌هایی بودند که زیباترین کارگردان خانم خارجی آن را کارگردانی کرده است. بنابراین وقت آن رسیده که با برخی از خوشگل ترین کارگردان های خانوم ایرانی و خارجی آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

زیباترین یوتیوبرهای دختر در ایران و کل دنیا

زیباترین دختر های شرور در انیمه از نظر ChatGPT

خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی

شما میتوانید فهرست خوشگل ترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

فیلمسازان زن سینمای ایران اگرچه تعدادشان خیلی زیاد نیست ولی درک بالایی از سینما و ترسیم موقعیت‌های دراماتیک دارند و هربار که پشت دوربین قرار می‌گیرند معمولا فیلم‌های خوبی را کارگردانی می‌کنند.

زیبا ترین کارگردان های زن خارجی

Niki Caro

زیبا ترین کارگردان های زن خارجی

زیبا ترین کارگردان های زن خارجی

نیکولا ژان کارو متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۶۶ کارگردان و فیلمنامه‌نویس نیوزیلندی زیبا است. فیلم نهنگ سوار او در سال 2002 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی را در جشنواره‌های بین المللی دریافت کرد.

همچنین او نسخه لایو اکشن زنده 2020 مولان دیزنی را کارگردانی کرد و او را دومین زن و دومین کارگردان نیوزلندی کرد که توسط دیزنی برای کارگردانی فیلمی با بودجه بیش از 100 میلیون دلار استخدام شد. آثار کارو از موزیک ویدئو، تبلیغات، درام تلویزیونی، و فیلم و غیره متفاوت بود.

Greta Gerwig

زیباترین کارگردان خانم خارجی

زیباترین کارگردان خانم خارجی

گرتا سلست گرویگ که در ۴ اگوست ۱۹۸۳ به دنیا آمده است، در ابتدا بازیگر بود و در حال حاضر به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است که به خاطر بازی در فیلم‌های مستقل دیالوگ محور شناخته شده است.

او برای اولین بار پس از کار بر روی چندین فیلم mumblecore و حضور در آن توجهات را به خود جلب کرد. گرتا، بین سال‌های 2006 و 2009، در تعدادی از فیلم‌های جو سوانبرگ ظاهر شد که برخی از آنها را نویسندگی یا نیز کارگردانی کرد.

او به عنوان بازیگر و سپس فیلمنامه‌نویس و کارگردان به صحنه آمد. گرویگ در حال حاضر با تنها 37 سالگی دو ویژگی دارد که باید آن را ویژگی‌های او نامید. ویژگی‌هایی او، اقتباس سال گذشته از زنان کوچک و درام لیدی برد در ساکرامنتو است که هر دو نامزد اسکار شدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی زن محور

بهترین فیلم های ترسناک زن محور

Marielle Heller

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

Marielle Stiles Heller، نویسنده، کارگردان و بازیگر آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم‌های The Diary of a Teenage Girl (2015)، و سریال بریتانیایی محبوب گامبی وزیر شناخته می‌شود.

اولین فیلم The Diary of a Teenage Girl، در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد و جوایز را برای نویسنده و کارگردانی که بازیگری را شروع کرد را درو کرد. عشق او به بازیگران در بازی‌ها عمیقاً افشاگرانه به‌شمار می‌رود که از ملیسا مک کارتی در نقش جاعل لی اسرائیل و ریچارد ای. گرانت به عنوان بهترین دشمن او در فیلم Can You Ever Forgive Me استفاده کرد.

Julie Taymor

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

جولی تیمور، کارگردان و نویسنده آمریکایی تئاتر، اپرا و فیلم است. اقتباس صحنه‌ای او از شیر شاه در سال 1997 آغاز شد و یازده نامزدی جوایز تونی را برای کارگردانی و طراحی لباس دریافت کرد را دریافت کرد.

این کارگردان 67 ساله پیش از این یک برنده تکراری تونی بود که فریدا با بازی سلما هایک در نقش فریدا کالو نابغه را به عموم مخاطبان سینما معرفی کرد. موزیکال جوک‌باکس او در سراسر جهان، هیجان‌انگیز و گیج‌کننده است

Lulu Wang

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

لولو وانگ، یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان زن آمریکایی چینی الاصل است. او بیشتر برای نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کمدی، درام پس از مرگ 2014 و خداحافظ 2019 شناخته شده است.

او جایزه Independent Spirit را برای بهترین فیلم دریافت کرد و این فیلم از سوی موسسه فیلم آمریکا به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال 2019 معرفی شد. وانگ همچنین نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند و موزیک ویدیو را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی تاریخ

بهترین فیلم های اکشن زن محور

خوشگل ترین کارگردان های خانوم ایرانی

آنا لیلی امیرپور

کارگردانان زیبا ایرانی

کارگردانان زیبا ایرانی

آنا لیلی امیرپور، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده ایرانی آمریکایی اولین فیلم خود را در سن 12 سالگی ساخت. او سابقه متنوعی در هنر از جمله نقاشی و مجسمه سازی دارد و قبل از نقل مکان به لوس، نوازنده باس و نقش اول یک گروه آرت راک بود. اولین فیلم بلند او با عنوان “دختری در شب به خانه می‌رود (2014) در جشنواره فیلم ساندنس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

همچنین او یکی از موفق‌ترین فیلمسازان ایرانی‌الاصلی می‌باشد که در سال 2023، یکی از داوران جشنواره کن به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023 شد !

دلهره آورترین فیلم خون آشامی 2023 و تمام دوران

مرضیه برومند

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

مرضیه‌سادات برومند یزدی، از مهم‌ترین نویسندگان، شاعران، عروسک‌گردانان، صداپیشگان و بازیگران ایرانی است که خالق بسیاری از عروسک‌های مهم ایرانیان می‌باشد. او لیسانس هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد.

او خواهر راضیه برومند بازیگر و نویسنده، و همچنین خواهر احترام برومند مجری و بازیگر، و خواهر همسر داوود رشیدی و بهرام شاه‌محمدلو می‌باشد.

آیدا پناهنده

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

آیدا پناهنده نیز، یکی از فیلمسازان خوشگل ایرانی است که در سال ۱۳۹۴ برای فیلم سینمایی ناهید موفق به دریافت جایزه آینده نویدبخش از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ در بخش نوعی نگاه شد.

او همچنین توانست یکی از سه فیلمساز زن جوانی باشد که در سال ۲۰۱۶ جایزه Women In Motion را از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ دریافت کند. آیدا پناهنده پس از ناهید، سه فیلم سینمایی اسرافیل، پاییز نیکایدوها و تی تی را در کارنامه کاری خود دارد. در اولین جشن بزرگ کارگردانان سینمای ایران از پناهنده برای فعالیت حرفه ای و مؤثر در حوزه کارگردانی تقدیر ویژه به عمل آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی تاریخ سینما

مونا زندی

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

مونا زندی، فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه تهران است. او از طریق عکاسی صحنه وارد سینما شد و به عنوان منشی صحنه و برنامه‌ریز در چندین فیلم سینمایی فعالیت نمود. همکاری با رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری در کارنامه هنری خود دارد. سال ۷۷ فیلمسازی را با ساخت فیلم‌های کوتاه ۳۵ میلی‌متری و مستند آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۰ در یک کارگردانی مشترک با رخشان بنی اعتماد در مستند بلند روزگار ما حضور داشت و در سال ۱۳۸۴ پس از ساخت چندین مستند و فیلم کوتاه اولین فیلم سینمایی خود به نام عصر جمعه را ساخت که توانست جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کند.

تینا پاکروان

خوشگل ترین کارگردانان زن

خوشگل ترین کارگردانان زن

تینا پاکروان در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشکده سینما و تئاتر گرفت. او فعالیت سینمایی را از کار در مجله سینمایی گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرد و در ادامه، با مجلاتی مانند ابرار سینمایی و صدا، دوربین، حرکت و هفته‌نامه فکور همکاری داشته است.

پاکروان در ۱۸ سالگی در فیلم یاس‌های وحشی به کارگردانی محسن محسنی‌نسب به‌عنوان منشی صحنه فعالیت داشت. در فیلم سگ‌کشی بهرام بیضایی دستیار کارگردان بوده و در ادامه، در مجموعه‌های تلویزیونی تعطیلات نوروزی شبکه دو و راز سکوت برنامه‌ریز و جانشین مدیر تولید بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خوشگل ترین کارگردانان زن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

گوناگون زیباترین یوتیوبرهای دختر در ایران و کل دنیا زیباترین دختر های شرور در انیمه از نظر ChatGPT زیبا ترین کارگردان های زن خارجی Niki Caro Greta Gerwig Marielle Heller Julie Taymor Lulu Wang خوشگل ترین کارگردان های خانوم ایرانی آنا لیلی امیرپور مرضیه برومند آیدا پناهنده مونا زندی تینا پاکروان بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 5 بهترین سریال های 2023 که باید ببینید بهترین انیمه های سال 2023 بهترین فیلم های ابرقهرمانی زن محور بهترین فیلم های ترسناک زن محور بهترین سریال های چینی تاریخ بهترین فیلم های اکشن زن محور آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023 شد دلهره آورترین فیلم خون آشامی 2023 و تمام دوران بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی تاریخ سینما بهترین فیلم های ایرانی تاریخ سینما بهترین فیلم های طنز ایرانی تاریخ سینما بهترین دیالوگ فیلم های مهم سال 2023 و تمام دوران جدیدترین فیلم های نوآورانه در صنعت سینما نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو