تعرض کنندگان به آمران به معروف، مجازات می شوند

منبع: سیمرغ

3

1402/2/20

12:37


تعرض کنندگان به آمران به معروف، مجازات می شوند

آمران به معروف مشمول حمایت‌های قانون «حمایت قضایی از بسیج» می‌شوند



 سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی گفت: این واقعه که مردم وبه ویژه مردم سبزوار را داغدار کرد، همراه پندها و امیدها بود. جوانمردی با غیرت که از سر احساس مسؤولیت در برابر ناموس در مقابل دزدان ایستاد تا آواز غیرت‌مردانه در جامعه اسلامی را طنین انداز کند. این واقعه همانگونه که همسر شهید این بزرگوار فرمود مصداق بارز اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر بود و نشان داد مردان مرد ایران زمین همچنان آماده هستند جان خود را برای حفظ ناموس ایرانی ایثار کنند. بار دیگر شهادت الداغی به خانواده و مردم سبزوار تسلیت می‌گویم.

ستایشی گفت: ضمن عرض تسلیت برای شهادت نیروهای فراجای خدوم در سیستان و بلوچستان و اهواز، حادثه و جنایت اخیر را محکوم می‌کنم و اطمینان می‌دهم خون پاک این شهیدان سربلند و سرافراز پایمال نمی‌شود و قوه قضائیه مصمم است حق خون آن‌ها را مطالبه کند.

وی با اشاره به حمایت قوه قضائیه و قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر، افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از آمران به معروف، قوه قضائیه خود را موظف به اجرای مقررات دانسته، به عنوان نمونه در ماده هفت قانون مذبور، قانونگذار اعلام کرده است مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قوه قضاییه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد. همچنین در تبصره این قانون عنوان شده است که آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول حمایت های قضایی موضوع ماده (۴) قانون حمایت قضایی از بسیج مصوب ۱/۱۰/۱۳۷۱ مجلس شورای اسلامی می گردند. از همین رو شعب ویژه در دادگستری ها راه اندازی شده است.

ستایشی گفت: در تهران نیز به این مهم پرداخته شده است و کسانی که به آمران به معروف تعرضی کنند، مجازات خواهند شد و هیچ تخفیف و امتیازی به این افراد داده نخواهد شد. علاوه بر این ، شعبه ویژه دادیاری در این زمینه اختصاص یافته است و این شعبه با در نظر داشتن جامع قوانین اتخاذ تصمیم خواهد کرد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو