بیا اینجا تا بهت یاد بدم خیلی راحت موهاتو فر کلاسیک کنی | فر کردن مو در خانه بدون حرارت

5

1402/2/20

18:56


بیا اینجا تا بهت یاد بدم خیلی راحت موهاتو فر کلاسیک کنی | فر کردن مو در خانه بدون حرارت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اما از آرایشگاه هم نباید انتظار بیش از حدی داشته باشید چرا که علاوه بر اینکه فرآیند فر کردن مو در آرایشگاه نیز چندان برای افراد راحت نخواهد بود و نتایج نیز دائمی نیست، باید عوارض ناخوشایند اتو‌های مخصوص فرکننده بر مو‌های خود را نیز پذیرا باشید. اما آیا می‌دانید که برای فر کردن موهایتان الزامی به رفتن به آرایشگاه و استفاده از اتو مو‌های مخصوص، یا هر وسیله دیگر حرارتی ندارید؟ اگر تا پیش از این برای فر کردن مو‌های خود با مشکلاتی همچون عرق کردن، درد بازو و آسیب مو درگیر شده باشید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید که چندین روش خانگی دیگر برای فرکردن مو‌های شما وجود دارد، که بیشتر آن‌ها نتیجه طبیعی‌تر به شما می‌دهند. وبسایت stylecraze لیستی از ۹ روش را برای فر کردن موهایتان در خانه با سبک‌های مختلف، و البته به ساده‌ترین روش‌ها در نظر گرفته است که در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا خواهیم کرد. بسیاری از این روش‌ها بر روی مو‌های شما جواب خواهد داد و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مو‌های شما برای مدت ۲ الی ۳ روز و بدون استفاده از روش‌های زیان آور، فر خواهد ماند.

چگونه مو‌های خود را بدون حرارت دادن فر کنیم؟

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد که چگونه ممکن است بدون استفاده از اتو‌های مخصوص و حرارت، مو‌های خود را فر کرد؟ اما واقعیت این است که قرن هاست که زنان مو‌های خود را بدون گرما فر می‌کنند! یکی از این روش‌ها خوابیدن با مو‌هایی است که کمی مرطوب و بیدار شدن با مو‌های کاملاً حلقه دار است. اما امروزه هم روش‌های خانگی کارامدی وجود دارد که برخی از آن‌ها با تأکید بر موج طبیعی مو‌های شما عمل می‌کنند. شما می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید و بهترین روش را برای ظاهر و سبکی که مد نظرتان است انتخاب کنید.

۱. فر کردن مو با روش اسکرانچ کردن

اسکرانچ در واقع به معنای جمع کردن مو‌ها در کف دست و فشار دادن آن به کف سر است. اسکرانچ کردن به مو‌های شما حالت فر طبیعی می‌دهد و میزان فر یا موج دار شدن مو‌ها در این روش، به بافت طبیعی مو‌های شما بستگی دارد. این راهکار یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد فر‌های نامرتب است.

وسایل مورد نیاز اسکرانچ کردن مو

۱. مواد تقویت کننده فر (موس / ژل)

۲. شامپو حجم دهنده

۳. حوله

۴. ژل مو یا محصولات نگهدارنده دیگر

چگونگی فر کردن مو به روش اسکرانچ

۱. مو‌های خود را با یک شامپو حجم دهنده بشویید و سپس حالت دهید.

۲. نرم کننده را فقط به انتهای مو‌های خود بمالید، این کار باعث می‌شود مو‌های شما وزن بیشتری نگیرند و آویزان نشوند. در حالی که این کار را انجام می‌دهید، ژولیدگی مو‌های خود را نیز برطرف کنید.

۳. مو‌های خود را کاملاً شستشو دهید تا هرگونه مواد باقی مانده پاک شود.

۴. حوله را به دور مو‌های خود بپیچید و با فشار دادن، آب مو‌های خود را بگیرید. توجه داشته باشید مو‌های خود را با حوله مالش ندهید، زیرا باعث شکستگی و وز شدن مو می‌شود. بجای این کار، همانگونه که اشاره شد به آرامی مو‌های خود را با حوله فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

۵. در حالی که مو‌های شما هنوز مرطوب است، به اندازه یک نخود یا بند انگشت، ژل و یا به اندازه یک توپ گلف، موس را در دستان خود قرار دهید.

۶. به جلو خم شوید و شروع به اسکرانچ کردن مو‌های خود با ژل یا موس کنید. مو‌های خود را با همان حرکتی که برای مچاله کردن یک تکه کاغذ استفاده می‌شود، مالش دهید.

۷. توجه داشته باشید هیچ ماده‌ای را به نزدیک ریشه مو‌های خود نمالید، زیرا ممکن است مو‌های شما چرب به نظر برسد. مو‌های اسکرانچ شده را به سمت بالا نگه دارید و بگذارید موهایتان خشک شود.

۲. فر کردن مو با استفاده از سنجاق

این سبک کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتد و همچنین روش بسیار ساده‌ای برای فر دادن مو بدون گرما است. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که مو‌های خود را قبل از خواب سنجاق کنید تا صبح با فر‌های زرق و برق دار از خواب بیدار شوید.

وسایل مورد نیاز برای فر کردن مو با سنجاق

۱. حوله

۲. شانه دندانه پهن

۳. ژل مو

۴. سنجاق مو

۵. روسری نخی

۶. اسپری مو

 

چگونگی فر کردن مو با استفاده از سنجاق

۱. مو‌های خود را با یک شامپو حجم دهنده خوب بشویید و سپس حالت دهید. بهتر است مو‌های خود را با شانه دندان پهن حالت دهید.

۲. با حوله مو‌های خود را خشک کنید، اما باز هم توجه داشته باشید که به جای مالش مو با حوله، به آرامی آب اضافی را با فشار دادن از مو‌های خود خارج کنید.

۳. مقداری ژل مو یا هر محصول دیگر حالت دهنده را به مو‌های خود بزنید.

۴. بالای مو‌های خود را جدا کنید و آن را در یک دسته ثابت کنید چراکه این دسته از مو‌های شما، آخرین بخش کار خواهد بود.

۵. یک دسته ۳ سانتی متری از مو‌های خود را از سمت کنار بگیرید و انتهای آن را به دور انگشت اشاره خود بپیچید تا حلقه ایجاد شود. با انگشت شست و انگشت اشاره آن را در جای خود نگه دارید.

۶. دسته مو را به سمت بالا بچرخانید تا جایی که تا ریشه‌های مو ادامه یابد. اطمینان حاصل کنید که مو‌ها را به دور از صورت خود و به سمت بالا می‌چرخانید.

۷. قسمت رول شده را صاف روی کف سر خود نگه دارید و آن را با گیره محکم کنید. توجه داشته باشید اگر دسته‌های مو خیلی ضخیم باشند، سنجاق‌های مو، فرورفتگی‌هایی را در مو‌های شما ایجاد می‌کنند.

۸. این روند را برای بقیه مو‌های خود تکرار کنید. پس از پایان کار با مو‌های پایین و دور سر، کار بر روی مو‌های بالای سر را آغاز کنید تا تمام مو‌های شما با سنجاق محکم شود.

۹. مو‌های خود را با یک روسری نخی بپیچید تا سنجاق‌ها در جای خود محکم قرار بگیرند و بخوابند. روسری همچنین به جذب رطوبت مو کمک می‌کند.

۱۰. صبح که بیدار شدید، فر‌های خود را باز کنید. سنجاق‌ها را فقط وقتی باز کنید که موهایتان کاملاً خشک شده باشد. از سشوار استفاده نکنید، زیرا مو‌های شما را وز و فر‌ها را باز می‌کند.

۱۱. هنگامی که همه سنجاق‌ها را برداشتید، مو‌های خود را به آرامی با انگشت شانه کنید تا ظاهر تکه‌ای آن از بین برود. برای حفظ بیشتر حالت فر، می‌توانید از مقداری اسپری مو استفاده کنید.

۳. فر کردن مو به روش بافتن

اگر مو‌های مواج بی عیب و نقص همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، راه آن استفاده از روش بافتن مو است. این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فر دادن مو است.

وسایل مورد نیاز برای فر کردن مو به روش بافتن

۱. دو عدد بند مو

۲. اسپری مو یا هر محصول دیگر حالت دهنده مو

چگونگی فر کردن مو به روش بافتن

۱. مو‌های خود را بشویید و صبر کنید تا ۷۰ ٪ خشک شود. در واقع مو‌های شما باید مرطوب باشد، اما نه اینکه کاملا خیس باشد.

۲. مو‌های خود را جدا کرده و آن را به دو طرف ببافید.

۳. اگر بخواهید فقط در قسمت انتهایی مو‌های خود فر ایجاد کنید، تنها کافی است که دو طرف مو‌های خود را به صورت معمولی ببافید.

۴. اگر می‌خواهید که فر مو‌های شما از نزدیک ریشه مو‌ها شروع شوند، باید از دو روش بافت موی متفاوت استفاده کنید که هر دوی آن‌ها از ریشه مو آغاز می‌شود. روش اول بافت موسوم به بافت فرانسوی است که در آن تمام موی سر و از جلو، بافت سر انجام می‌شود، اما اندازه بافت مو تقریبا تفاوتی با بافت موی معمولی ندارد. روش دوم نیز نیز بافت باکس نام دارد که به بافت آفریقایی نیز موسوم است. در این روش نیز بافتن موی سر از ریشه آغاز می‌شود، ولی دسته بافت‌ها بسیار باریکتر هستند.

۵. اطمینان حاصل کنید که نوار‌های گره‌ای محکم هستند تا موهایتان هنگام باز شدن موخوره نداشته باشد.

۶. گره‌ها را تا زمانی که مو‌های شما کاملا خشک نشود، باز نکنید. می‌توانید با نوار‌های بافته شده در موهایتان به رختخواب بروید و سپس صبح آن‌ها را باز کنید.

۷. با انگشت مو‌های خود را شانه کرده و سپس با مقداری اسپری مو یا محصولات نگه دارنده دیگر، حالت مو‌های خود را ثابت کنید.

۴. فر کردن مو با بیگودی‌های ولکرو (چسبی)

بیگودی‌های ولکرو یا چسبی، یک روش عالی دیگر برای فر کردن مو است که باعث می‌شود مو‌های شما برای فر شدن نیازی به استفاده از حرارت و بالطبع عوارض ناشی از آن نداشته باشد. ویژگی دیگر بیگودی ها، داشتن اندازه‌های مختلف است که به شما این امکان را می‌دهد برای فر‌های ریز، بیگودی‌های کوچکتر و برای فر‌های بزرگ و حجیم، بیگودی‌های بزرگتر را انتخاب کنید.

وسایل مورد نیاز برای فر کردن با بیگودی‌های ولکرو

۱. بیگودی‌های ولکرو (چسبی)

۲. حوله

۳. شانه

۴. اسپری مو یا سایر محصولات حالت دهنده مو

چگونگی فر کردن مو با بیگودی‌های ولکرو

۱. مو‌های خود را با یک شامپوی حجم دهنده بشویید یا می‌توانید به روش راحت تری با استفاده از بطری اسپری آن را مرطوب کنید.

۲. با استفاده از حوله، رطوبت اضافی مو‌های خود را بگیرید و باز توجه داشته باشید که مو‌های خود را با حوله مالش ندهید.

۳. اگر مو‌های ضخیمی دارید، آن‌ها را دسته دسته کرده و به سمت بالا بغلتانید، اما اگر مو‌های شما خوب است می‌توانید از دسته دسته کردن مو‌های خود صرفنظر کنید.

۴. اطمینان حاصل کنید که در هنگام پیچاندن مو‌های خود به سمت بالا، این کار را تا زمانی دنبال کنید که بیگودی‌ها به آرامی بر روی پوست سر شما بنشینند.

۵. برای محکم کردن غلتک‌ها نیازی به استفاده از سنجاق نخواهید داشت. اگر غلتک به درستی به سر شما نچسبد، ممکن است دسته مویی که ایجاد کرده اید بسیار ضخیم باشد.

۶. بیگودی‌ها را به مدت چند ساعت بر روی سر خود نگاه دارید و بگذارید تا موهایتان کاملا خشک شود. می‌توانید از این زمان برای آرایش و یا به پایان رساندن کار‌های خانه استفاده کنید.

۷. فر‌ها را باز کرده و با انگشتان خود موهایتان را شانه کنید. برای حفظ حالت فر مو‌های خود می‌توانید از اسپری مو استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو