از چه سنی می توان کرم دور چشم استفاده کرد؟

منبع: نبض ما

6

1402/2/20

19:33


چکیده : برای خرید کرم دور چشم بهتر است در سنین 20 سالگی به بالا مورد توجه قرار گیرد تا در آینده با مشکلاتی نظیر چین و چروک مواجه نشوید.

 

 

پوست اطراف چشم از سایر نواحی صورت نازک‌تر است و به اندازه بقیه صورت چربی تولید نمی‌کند. علاوه بر این تمامی حرکات صورت باعث حرکت ماهیچه‌های چشم می‌شوند. اینها از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند علائم پیری پوست در اطراف چشم‌ها زودتر نمایان شوند. برای به تعویق انداختن نشانه‌های افزایش سن باید کرم دور چشم را به روال مراقبت از پوست روزانه خود اضافه کنید. خرید کرم دور چشم فقط برای زمانی نیست که علائم پیری روی پوست شما ظاهر شود. مراقبت از پوست حساس ناحیه دور چشم هر چه زودتر انجام شود بهتر است.

 

از چه سنی می توان کرم دور چشم استفاده کرد؟

کرم‌های دور چشم در هر سنی مفید هستند اما پیشگیری از ایجاد چین و چروک بهتر از درمان آن است. برای جلوگیری از بروز نشانه‌های پیری بهتر است از سن 25 سالگی استفاده از کرم دور چشم را آغاز کنید. در دهه 20 زندگی، شما کمتر آثار چین و چروک را مشاهده می‌کنید اما کم خوابی، خستگی، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و … می‌تواند باعث تیرگی و پف اطراف چشم‌ها شود. استفاده از یک کرم دور چشم مناسب در این سنین به کاهش پف و تیرگی اطراف چشم کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

پس از سن 30 سالگی، تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورنیک در پوست کاهش می‌بابد که منجر به ظاهر شدن علائم پیری می‌شود. استفاده از کرم دور چشم می‌تواند کمبود این عناصر را تا حدی جبران کند. با این حال مهم نیست در حال حاضر چند سال دارید، استفاده از کرم دور چشم به بهتر شدن بافت و رنگ پوست شما کمک کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد. اگر تا به حال کرم دور چشم را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه نکرده‌اید، حتما استفاده از آن را شروع کنید.

 

چگونه یک کرم دور چشم مناسب انتخاب کنیم؟

همه کرم‌های دور چشم ترکیبات یکسانی ندارند و هریک برای برطرف کردن نوعی از مشکلات پوستی مانند پف، تیرگی و یا از بین بردن چین و چروک فرموله شده‌اند. در هر گروه سنی باید خرید کرم دور چشم متناسب با نگرانی‌های خود را مد نظر قرار دهید.

 

  • کرم دور چشم برای از بین بردن خطوط و چین و چروک

کرم دور چشم ضد چروک حاوی رتینول، پپتید و هیالورونیک اسید است و از بین بردن خطوط ریز و کاهش چروک پنجه کلاغی نقش دارد. رتینول خاصیت ضد پیری قوی دارد و باعث افزایش تولید کلاژن و سرعت چرخش سلولی می‌شود. با این حال اگر پوست حساسی دارید، رتینول ممکن است موجب تحریک و واکنش پوست شود. پپتیدها نسبت به رتینول ملایم‌تر هستند و آنها نیز پوست را وادار به تولید کلاژن می‌کنند. سرم هیالورونیک اسید به حجیم شدن پوست و از بین رفتن خطوط ریز کمک می‌کند. افراد بالای 40 سال بهتر است از کرم دور چشم ضد چروک استفاده کنند!

 

  • کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم

کرم های دور چشم حاوی ویتامین C، نیاسینامید، شیرین بیان و رتینول برای رفع تیرگی اطراف چشم مناسب هستند. ویتامین C از تولید ملانین جلوگیری کرده و رنگ پوست را روشن و یکنواخت می‌کند. علاوه بر خاصیت روشن کنندگی، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رایکال‌های آزاد محافظت کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری خواهد کرد.

نیاسینامید، تولید سبوم در پوست را کنترل می‌کند و باعث کاهش لکه‌های تیره می‌شود. این ماده تولید سرامید در پوست را تقویت کرده و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌دهد. نیاسینامید در کاهش پرپیگمانتاسیون نیز موثر عمل می‌کند و ماده‌ای مهم در کرم‌ های دور چشم ضد تیرگی با کیفیت محسوب می‌شود. شیرین بیان برای از بین بردن سوختگی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مناسب است. اگر از تیرگی و کبودی دور چشم رنج میبرید، خرید کرم دور چشم ضد تیرگی اصل و اورجینال بهترین انتخاب برای شما است.

 

  • کرم دور چشم برای کاهش پف

وجود کافئین در کرم دور چشم به کاهش پف و خستگی پوست اطراف چشم‌ها کمک می‌کند.

امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو