گوشی پوکو F5 پرو؛ بررسی موبایل قاتل پرچم‌دار Poco F5 Pro

منبع: پلازا

4

1402/2/21

15:58


گوشی پوکو F5 پرو؛ بررسی موبایل قاتل پرچم‌دار Poco F5 Pro

گوشی پوکو F5 پرو به‌عنوان یک قاتل پرچم‌دار از سوی شیائومی معرفی شد. گران‌ترین مدل از سری اف ۵ که قرار است در کنار مدل معمولی به یکی از برترین‌های بازار تبدیل شوند. در ادامه با بررسی موبایل شیائومی Poco F5 Pro همراه پلازا باشید.

پوکو یک بار دیگر با گوشی بازگشته که از بسیاری جهات چیزی از بهترین پرچم‌داران جهان با قیمت‌های فضایی‌شان کم ندارد. این گوشی قرار است جایگزین پوکو F4 GT شود. گوشی که سال گذشته ارزان‌ترین گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در بازار و انتخاب اول بسیاری از گیمرهایی که به‌دنبال یک گوشی مناسب بازی با قیمت مناسب می‌گشتند، بود. گوشی پوکو F5 پرو با همان فرمول مدل GT پوکو F4 معرفی شده است و بسیاری از قابلیت‌ها و مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار را با نصف قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی پوکو F5 پرو

ویژگی‌هاگوشی پوکو اف ۵ پرو
نمایشگر6.67 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440p
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
حافظه/رم8/12 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 8 + 64
دوربین سلفی16
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 67 وات
قیمتاز 449 دلار

بررسی پوکو اف ۵ پرو

با توجه به معرفی پوکو اف ۵ پرو می‌توان انتظار داشت که این گوشی به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اروپا و آسیا در سال 2023 عرضه شود. مدل قبلی با وجود افزایش قیمت همچنان یکی از گوشی‌های ارزشمندی است که با مشخصات رده‌بالا می‌توانید خریداری کنید اما آیا این گوشی می‌تواند موفقیت‌های مدل قبلی را تکرار کند؟ با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مزایا و معایب گوشی Poco F5 Pro.

نمایشگر و طراحی گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro

گوشی پوکو اف ۵ پرو دارای یک نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1440p و رفرش‌ریت 120 هرتز است. پنل دارای حاشیه‌های ظریف است اما برخلاف گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی خمیده نیست و کاملا تخت است. همچنین مانند مدل معمولی حداکثر روشنایی آن به 1000 نیت می‌رسد که برای کار با گوشی زیر نور مستقیم آفتاب کافی است.

نمایشگر با توجه به قیمت زیر 500 دلاری گوشی از همه لحاظ نمره قبولی می‌گیرد. کنتراست و دقت رنگ این پنل در کنار وضوح و روشنایی همگی در حد بسیار خوبی هستند و فقط از گوشی‌های پرچم‌داری مثل گلکسی S23 اولترا ضعیف‌تر به‌حساب می‌آیند.

گوشی پوکو F5 پرو

پنل پشتی گوشی از شیشه ساخته شده است که دارای یک پوشش براق و روان است که با وجود این که به زیبایی آن افزوده اما خیلی راحت اثرانگشت را به خود جذب می‌کند. همچنین با وجود این که شیشه روی نمایشگر دارای محافظ گوریلا گلس 5 است، شیشه پنل پشتی هیچ پوشش محافظتی ندارد.

طراحی بخش پشتی اما کاملا با مدل معمولی متفاوت است. در پوکو F5 لنزها به‌صورت جداگانه از یکدیگر چیده شدند اما در این گوشی داخل یک برآمدگی مستطیل شکل قرار گرفتند. درست مانند طراحی ردمی K60. در قاب گوشی هم شما به بلندگوهای استریو در بالا و پایین و همچنین سنسور مادون قرمز در کنار درگاه USB-C دسترسی دارید.

سخت افزار گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro

پرازنده ی گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. پردازنده پرچم‌دار کوالکام برای نیمه دوم سال 2022. تراشه‌ای که همچنان یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل به‌حساب می‌آید و عملکرد فوق‌العاده عالی را همراه با مصرف باتری بهینه در اختیار شما قرار می‌دهد. پردازنده گرافیکی گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro قادر است تمامی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های روز و سنگین را به‌راحتی و بدون مشکل اجرا کند و با توجه به فناوری خنک‌سازی که پوکو در این گوشی مورد استفاده قرار داده، حرارت آن نیز آنقدر بالا نمی‌رود تا دچار مشکلاتی مثل افت فریم شوید.

گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro

به‌خصوص با توجه به حافظه داخلی و رم گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro که در سه نسخه 8/256، 12/256 و 12/512 گیگابایتی قابل خریداری است. حتی نسخه پایه با رم 8 گیگابایتی نیز به‌اندازه کافی برای اکثریت کاربران کافی است. اما لازم به ذکر است که شیائومی در این گوشی از استاندارد UFS 3.1 استفاده کرده و نه استاندارد سریع‌تر UFS 4.0 که در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2023 می‌بینیم. البته که با توجه به قیمتی که گوشی دارد نمی‌توان این مورد را جزو معایب گوشی دانست چرا که حافظه UFS 3.1 همچنان سرعت و عملکرد خوبی دارد و تمامی پرچم‌داران تا سال 2022 نیز با همین استاندارد عرضه شده بودند.

یکی دیگر از مزایای گوشی پوکو اف ۵ پرو شارژدهی آن است. گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر است و از شارژ 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید گوشی را به‌صورت بی‌سیم و با یک شارژر 30 واتی نیز شارژ کنید. با توجه به باتری بزرگی که گوشی دارد و همچنین مصرف بهینه تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، گوشی در بخش شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی با استفاده سنگین نیز حداقل یک روز کامل دوام خواهد آورد. اگر استفاده سبک داشته باشید، گوشی در انتهای هر روز می‌تواند تا بیش از 50 درصد شارژ نیز داشته باشد.

دوربین گوشی Poco F5 Pro

گوشی موبایل شیائومی Poco F5 Pro با یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با یک سنسور ساخت OmniVision همراه شده است. این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد. شاتر آن به‌سرعت عمل می‌کند و تصاویر نیز از لحاظ HDR در سطح بسیار خوبی هستند. البته شیائومی در بحث پردازش تصاویر هنوز با گوگل یا ویوو فاصله دارد ولی می‌توان تصاویر آن را با گوشی‌های سامسونگ و وان‌پلاس مقایسه کرد. البته سنسور این دوربین اندازه خیلی بزرگی ندارد و به همین خاطر نباید انتظارات بسیار زیادی از این دوربین به‌خصوص از نظر جزییات سوژه‌هایی که با لنز فاصله دارند، داشته باشید.

در گالری زیر می‌توانید نمونه تصاویر گوشی پوکو اف ۵ پرو را مشاهده کنید:

دوربین‌های دیگر اما از لحاظ سخت‌افزاری آنقدر قدرتمند نیستند که بتوانند تصاویر قابل توجهی در اختیار شما قرار دهند. لنز فوق‌عریض دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل است و درصورتی که نور کافی وجود داشته باشد، عکس‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی گوشی هم نقش دکور را دارد و استفاده چندان زیادی از آن نمی‌توان داشت.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی پوکو اف ۵ پرو

این گوشی در حال حاضر برای سفارش در دسترس قرار دارد و قرار است طی چند هفته آینده وارد بازارهای اروپا و آسیا از جمله ایران شود. قیمت گوشی پوکو f5 پرو در نسخه پایه 8/256 گیگابایتی 449 دلار است.

سخن پایانی

گوشی پوکو F5 پرو با اختلاف بهترین گوشی است که پوکو تا به‌حال معرفی کرده است. پردازنده قدرتمند، شارژدهی عالی، دوربین اصلی بسیار خوب و از همه مهمتر قیمت مناسب همگی از جمله فاکتورهایی هستند که این گوشی را به یکی از گوشی‌های قاتل پرچم‌دار ارزشمند تبدیل خواهند کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این گوشی در بازار ایران با چه قیمتی عرضه خواهد شد و آیا می‌تواند مانند مدل‌های قبلی سری F پوکو، با استقبال کاربران مواجه شود یا خیر. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو